Test Drive: Honda Jazz e:HEV Crosstar - Δοκιμάζουμε το νέο υβριδικό crossover


Έχοντας αναβαθμισμένο look, αλλά, κυρίως, αναβαθμισμένη μηχανολογία, τούτη η crossover έκδοση του Jazz προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα στα supermini και στα αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 2/1/2024

Είναι ένα υβρίδιο όνομα και πράγμα το Jazz, καθώς φέρνει στοιχεία ελκυστικά σε μια μεγάλη μερίδα σύγχρονου κοινού που θέλει συμπαγείς διαστάσεις, χρηστικότητα πολυμορφικού monovolume,  κάποιες ικανότητες για μια μικρή κίνηση στο χώμα κι όλα αυτά χωρίς να πρέπει να έχεις φίλο τον... βενζινά. Μια χαρά τα καταφέρνει σε όλα αυτά το Jazz Crosstar, με σχεδίαση ελαφρώς περιπετειώδη ως προς τα επιμέρους μιας crossover υλοποίησης.

Η μάσκα διαθέτει κυψελωτή σχεδίαση και συνδυάζεται με νέους προφυλακτήρες με ασημί ένθετα που είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να μοιάζουν με προστατευτικό τού κάτω μέρους του αμαξώματος, και νέες, ασορτί πλαϊνές ποδιές. Στο κορυφαία ευρύχωρο εσωτερικό του συναντάμε νέες επενδύσεις καθισμάτων και κάποιες αλλαγές στο ταμπλώ και στα πάνελ των θυρών. Οι κυριότερες, όμως, αναβαθμίσεις αφορούν στη μηχανολογία, καθώς το Crosstar, όπως και όλα τα Jazz, απέκτησαν νέο, ισχυρό υβριδικό σύστημα.

Η συνολική ισχύς του συστήματος,  που απαρτίζεται από ένα μοτέρ βενζίνης και δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, από τους 109 PS έφτασε στους 122 PS, με τη ροπή να φτάνει στα 253 Nm, ενώ υπάρχει μπαταρία ιόντων λιθίου, ένα καινοτόμο ηλεκτρικό CVT κιβώτιο ταχυτήτων και τρία drive modes: EV Drive για αμιγή ηλεκτροκίνηση, Hybrid Drive, όπου ο κινητήρας παρέχει ισχύ σε ένα μοτέρ-γεννήτρια που, με τη σειρά του, τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα,  και Engine Drive, όπου ο βενζινοκινητήρας αναλαμβάνει απευθείας την κίνηση των εμπρός τροχών. Κι όλα αυτά υπόσχονται χαμηλές εκπομπές CO2 και αστείες καταναλώσεις.

Οδηγικά, το Crosstar είναι ένα στιβαρό, άνετο και ευχάριστο αυτοκίνητο με τον θόρυβο μετάδοσης να έρχεται μόνον υπό πολύ υψηλή πίεση στο δεξί πεντάλ (πράγμα αχρείαστο για ένα τέτοιο αυτοκίνητο).

Βλέπετε, η πρακτικότητα, η πολυτέλεια και οι έξυπνες λύσεις αποθήκευσης βοηθούν να κινείσαι ευχάριστα και όχι απαραίτητα γρήγορα, αν και μπορεί να το πράξει (0-100 km/h σε 9,7 sec), με αντίτιμο, βεβαίως, τις αυξημένες κλίσεις στις στροφές.

Αυξημένη, πάντως, είναι και η τιμή κτήσης, με 31.700 € που δεν είναι καθόλου μα καθόλου λίγα. Είναι όμως το όνομα Honda το μεγαλύτερο, ίσως, προσόν αυτού του αυτοκινήτου που σημαίνει πολλά για όσους γνωρίζουν.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ HONDA JAZZ e:HEV Crosstar 2023   TIMH €31.700   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.498 cc. , Ατμοσφαιρικός, Hλεκτροκινητήρας, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 89(122)  ΡΟΠΗ Nm/rpm 253

ΜΕΤΑΔΟΣΗ CVT, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,7 sec, τελική 175 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,6 L/100km, 108 g/km

HONDA JAZZ e:HEV Crosstar 2023

ΥΠΕΡ ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ, ΧΩΡΟΙ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΑΠΟΔΟΣΗ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ.

ΚΑΤΑ ΤΙΜΗ.