Test drive: Hyundai i10 N-Line 1.0 T-GDI 100PS - Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο hot city car


To Hyundai i10 το «μικρομέγαλο» αυτοκίνητο που αρέσει για ό,τι είναι και ό,τι κάνει είναι, πλέον, στην έκδοση N-Line μοναδικό στο είδος του.

  • KEIMENO: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 6/1/2024

Η εποχή των λιλιπούτιων, δαιμόνιων τετράτροχων, δυστυχώς, έχει παρέλθει. Η εποχή των Cinquecento Sporting και των πάσης φύσεως γαλλικών GT τσέπης, μας τελείωσε νωρίς. Κι έτσι, η κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης -και δη τουρμπισμένων- είναι πλέον ελλιπής. Και από ό,τι φαίνεται, μόνο οι Κορεάτες επιμένουν να παράγουν μικρά διαβολάκια όπως το i10 και, εννοείται, στην σπορ έκδοση N-Line. Πρόσφατα, μάλιστα, η Hynudai προχώρησε σε ανανέωση του. Ιδού λοιπόν το ανανεωμένο i10 στη γρήγορη εκδοχή του. Το πόσο γρήγορη είναι δεν το μαρτυρά το “dragon red” χρώμα του αμαξώματος που…φερραρίζει.

Ας σταθούμε στα του facelift. Η πρώτη ένδειξη έχει να κάνει με το νέο επίπεδο λογότυπο “Η” με φινίρισμα από βουρτισμένο αλουμίνιο. Η σπορ, φαρδιά μάσκα ενσωματώνει τα εμπρός φώτα ημέρας LED νέας σχεδίασης ενώ και τα πίσω φώτα είναι LED δημιουργώντας ένα "H" με την οριζόντια γραμμή της πίσω πόρτας. Αισθητικώς έχει αλλάξει το περιεχόμενο των φωτιστικών. Διπλό μπουράκι εξάτμισης, διαχύτης και ονομασία i10 στις πίσω κολόνες συνθέτουν τη σοπρ εικόνα μαζί με τις techno ζάντες και τα ελαστικά Hankook Ventus Prime 3 195/45-R16 (καλά διαβάσατε τη διάσταση!).

Πιο... ηλεκτρονικό

Η καμπίνα έχει τις πινελιές ενός σπορ συνόλου. Παντού υπάρχουν κόκκινες ραφές και ενθέσεις όπως, για παράδειγμα, στους αεραγωγούς για να τονώνουν τον χαρακτήρα του συνόλου. Στη βάση της κονσόλας αναπαύεται ένας 5άρης (μόνο;) επιλογέας με ωραίο μπουτόν πολύ βολικό για τις όποιες γρήγορες αλλαγές. Πολυλειτουργικό, ολοστρόγγυλο τιμόνι με επένδυση από περφορέ δέρμα, ψηφιακός πίνακας οργάνων με αμφιβόλου αισθητικής απεικόνιση και 8άρα έγχρωμη οθόνη με παλαιό λειτουργικό αλλά πλήρως εξελληνισμένο και με δύο περιστροφικούς διακόπτες για να κάνουν λίγο πιο εύκολη την κατά τα άλλα δαιδαλώδη διαχείριση των συστημάτων.

Η ανανέωση όμως είναι πιο εμφανής, εκεί που δεν…φαίνεται. Το νέο i10 είναι εξοπλισμένο με την καλή σουίτα ενεργητικής ασφάλειας Hyundai Smart Sense που όμοιά της δεν υπάρχει στην κατηγορία αφού περιλαμβάνει ούτε λίγο ούτε πολύ 15 συστήματα! Ξεχωρίζουν το σύστημα Forward Collision-Avoidance Assist που αναγνωρίζει μια ποικιλία επικείμενων κινδύνων και το ενεργό Lane Following Assist που βοηθά το αυτοκίνητο να παραμείνει στη λωρίδα κυκλοφορίας του. Στα μηχανικά μέρη, πέραν του αναχρονιστικού -για τη φιλοσοφία του αυτοκινήτου- 5άρη επιλογέα με το πολύ καλό όμως κούμπωμα, υπάρχει ο τρικύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας T-GDi που αποδίδει μέγιστη ισχύ 100 PS στις 4.500 rpm και 172 Nm ροπής από τις 1.500 rpm.

Πολιτισμένα γρήγορο

Με βάρος λίγο πάνω από τα 1.000 kg θα περίμενε κανείς εκρηκτικές επιδόσεις. Και ναι είναι σπορ καθώς από τις 2.600 έως τις 6.700 rpm γεμίζει ευχάριστα το μοτεράκι. Κροταλίζει και λίγο για το σχετικό εφέ, όμως οι επιδόσεις δεν είναι ανάλογες. 0-100 km/h σε 10,5 sec και 60-100 km/h με 4η σε 9,4 sec (και να σκεφτεί κανείς ότι το ατμοσφαιρικό 1200άρι i10 με τους 84 ίππους κάνει την ίδια ρεπρίζ 0,4 sec γρηγορότερα!). Είναι λοιπόν σπορ στο γέμισμά του μοτέρ και όχι από χαμηλά. Επομένως πατήστε αποφασιστικά το δεξί πεντάλ και βασιστείτε στο καλό του κράτημα και τον διασκεδαστικό του έλεγχο.

Αυτό που θα θέλαμε ακόμη είναι καλύτερη ανέση και πιο σωστή ρύθμιση των αναρτήσεων για να φτάσει στο επίπεδο ενός VW up! GTI (ως πιο πρόσφατη προσλαμβάνουσα που δεν υπάρχει πλέον στην ελληνική αγορά). Σε επίπεδο κατανάλωσης, τα 7,6 L/100 km είναι μια πολύ καλή επίδοση με βάση το όλον του αυτοκινήτου.

Είναι ένα ευχάριστα σπορ αυτοκίνητο το i10 N-Line, αλλά όχι hardcore όπως ίσως ορίζουν κάποια (πολλά) στοιχεία του. Είναι ένα γρήγορο αυτοκίνητο πόλης με μπόλικη πατίνα από τα κανονικά Ν αλλά –δυστυχώς- και τιμή στα 19.390 ευρώ που είναι πολλά για την κατηγορία στην οποία βρίσκεται.

Τουλάχιστον έρχεται με τον πακτωλό συστημάτων ασφαλείας που προαναφέραμε αλλά και με τις κορυφαίες εγγυήσεις της Hyundai.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ HYUNDAI i10 N-Line 1.0 T-GDI 100PS 2024   TIMH €19.390   ΤΕΛΗ €79,36

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 998, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 74(100)/4.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 172/1.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 5 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,5 sec, τελική 185 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,4 L/100km, 124 g/km

HYUNDAI i10 N-Line 1.0 T-GDI 100PS 2024

ΥΠΕΡ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ, ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΙΜΟΤΗΤΑ, ΚΡΑΤΗΜΑ.

ΚΑΤΑ ΤΙΜΗ, ΦΙΤΡΑΡΙΣΜΑ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ.