Test Drive: VW Polo 1.0 TSI 95PS DSG - Δοκιμάζουμε το δημοφιλές supermini με αυτόματο κιβώτιο


To Volkswagen Polo, ένα από τα πλέον χαρακτηριστικά, επιτυχημένα και μακροβιότερα σουπερμίνι της αγοράς, διατηρώντας στη σύγχρονη εκδοχή του μια υπεροχή στην κατηγορία του στον τομέα των χώρων, είναι σε θέση να αποτελέσει ένα πλήρες οικογενειακό αυτοκίνητο που υποστηριζόμενο από ένα πολύ καλό 7-άρι αυτόματο κιβώτιο προσφέρει την πολυπόθητη στις καθημερινές μετακινήσεις άνεση, μειώνοντας την κόπωση και το άγχος του οδηγού.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 3/2/2024

Θα μπορούσε να πει κανείς ότι το Polo είναι ένα μοντέλο που δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Πρόκειται από για ένα σημείο αναφοράς, θα μπορούσαμε να πούμε ότι περίπου καθιέρωσε την κατηγορία του, όντας σήμερα ένα από τα μακροβιότερα σουπερμίνι της αγοράς, ένα μοντέλο που ουσιαστικά που σχεδόν μισό αιώνα μετά τον λανσάρισμά του δεν είναι μόνο καθιερωμένο, αλλά έχει μεγαλώσει έχει και έχει μετεξελιχθεί σε ένα όχημα που μπορεί να είναι όχι μόνο το δεύτερο αυτοκίνητο μιας οικογένειας αλλά και το πρώτο! Και αυτό αν θέλετε φαίνεται και από τις διαστάσεις του. Αν λοιπόν συγκρίνετε το μήκος του σημερινού Polo με το μήκος του Golf πρώτης γενιάς (4.074 mm έναντι 3.705 mm!) δεν θα χρειαστείτε πολύ χρόνο για να καταλάβετε ότι το σημερινό μικρό της Volkswagen είναι μεγαλύτερο από το μικρομεσαίο μοντέλο της, που διαχρονικά ήταν αυτό που έπαιζε το ρόλο του βασικού οικογενειακού αυτοκίνητου.

Κορυφαίοι χώροι, υψηλή πρακτικότητα

Το πώς έχουν αλλάξει οι κατηγορίες των αυτοκινήτων με την πάροδο του χρόνου είναι βέβαια μια μεγάλη ιστορία - εκείνο που έχει σημασία να πούμε στην περίπτωση το σημερινού Polo είναι πως από τη μία αξιοποιώντας αυτές τις εξωτερικές διαστάσεις έχει καταφέρει να προσφέρει κορυφαίους για την κατηγορία χώρους με αποτέλεσμα να είναι ξεκάθαρο πλέον ότι δύσκολα θα βρείτε αυτοκίνητο της κατηγορίας που να προσφέρει τέτοιους χώρους στο πίσω κάθισμα για τους ψηλούς επιβάτες, όπως επίσης δύσκολα θα βρείτε και αυτοκίνητο της κατηγορίας με μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ. Σημειώστε δε ότι αυτός ο χώρος αποσκευών, με την κορυφαία για την κατηγορία χωρητικότητα, δεν διαθέτει μόνο διπλό πάτο, αλλά κρύβει κάτω από το πάτωμά του και μία ρεζέρβα κανονικότατων διαστάσεων - κάτι που αποτελεί μέγιστο προσόν για ένα αυτοκίνητο σε μία εποχή που σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές έχουν βολευτεί με τη λύση του κιτ επισκευής τροχού, προκειμένου να προσφέρουν περισσότερα λίτρα για τα μπαγκάζια σας, αλλά και να μειώσουν κόστος και βάρος του οχήματος.

Το ενδιαφέρον και ταυτοχρόνως ωραίο στην περίπτωση του Polo δεν είναι ότι προσφέρει «απλώς» κορυφαίους χώρους αλλά και το ότι σε αυτοί οι χώροι είναι έτσι διαμορφωμένοι που δημιουργούν ένα περιβάλλον που κάνει τις μετακινήσεις πιο εύκολες. Μιλάμε για το πλήθος των θέσεων για μικρά και μεγάλα αντικείμενα που συναντάμε στο εσωτερικό, για τις πλευρικές θήκες στις πόρτες που χωράνε και μεγάλο μπουκάλι νερού (οι εμπρός) για τη βολική κονσόλα κλπ.

Μιλάμε γενικότερα για ένα αυτοκίνητο που σίγουρα έχει πολλά να επιδείξει στον τομέα της πρακτικότητας και της εργονομίας με έναν ευανάγνωστο και πολλαπλώς διαμορφώσιμο πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας (στάνταρ στη βασική έκδοση). Βεβαίως, κάποια παράπονα θα μπορούσε να κανείς να υποβάλλει για την οθόνη infotainment (σε σχέση με την με το πόσο εύχρηστο είναι το μενού της) - αλλά μέχρι εκεί!

Απόδοση και άνεση

Και έχοντας δώσει το στίγμα των μεταφορικών δυνατοτήτων του πόνου έρχεται η ώρα για να μιλήσουμε για το σύστημα κίνησης το οποίο στη συγκεκριμένη περίπτωση περιλαμβάνει τον γνωστό 1000-άρη τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα της Volkswagen, σε μια έκδοση που αποδίδει 95 ίππους, και ένα πολύ ενδιαφέρον κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG-7, με επτά σχέσεις μετάδοσης. Δύο περίπου δεκαετίες μετά τον λανσάρισμα του πρώτου DSG, το Volkswagen Group τοποθετεί τέτοιου τύπου κιβώτια σχεδόν σε όλα τα μοντέλα του με ιδιαίτερη επιτυχία - και αυτό ισχύει βέβαια και για το Polo. Πρόκειται για ένα κιβώτιο που χαρακτηρίζεται από τη χαρακτηριστική αμεσότητα των αλλαγών ταχυτήτων, από το γρήγορο κατέβασμα ταχύτητας όταν ο οδηγός πατήσει αποφασιστικά το γκάζι, αλλά και από την άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού. Σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι αφενός υπάρχει η δυνατότητα επιλογής μεταξύ νορμάλ και σπορ λειτουργίας (οπότε το κιβώτιο κρατάει κάθε σχέση για περισσότερο χρόνο, για να δουλέψει ο κινητήρας σε ψηλότερες στροφές και να έχουμε καλύτερες επιταχύνσεις) και αφετέρου προσφέρεται στον οδηγό η δυνατότητα των χειροκίνητων αλλαγών είτε με τη βοήθεια του βασικού επιλογέα (κοινώς «λεβιέ») ταχυτήτων, είτε με τη βοήθεια των πολύ διακριτικά τοποθετημένων στο τιμόνι - αλλά ιδιαίτερα πρακτικών μοχλοδιακοπτών (paddles). Σε αυτή την περίπτωση, δηλαδή στην περίπτωση των χειροκίνητων/σειριακών αλλαγών, η απόκριση του κιβωτίου είναι άμεση επιτρέποντας στον οδηγό να έχει τον πλήρη έλεγχο το αυτοκινήτου.

Ενώ το γεγονός ότι το εν λόγω κιβώτιο έχει επτά σχέσεις είναι ένα στοιχείο που βοηθάει τον κινητήρα να αποδώσει ακόμα καλύτερα, καλύπτοντας τα όποια κενά μπορεί να υπάρχουν στις χαμηλές στροφές. Θυμίζουμε ότι ο τρικύλινδρος κινητήρας του ενός λίτρου έχει μεν επαρκή ισχύ για να κινήσει γρήγορα το αυτοκίνητο ,ωστόσο κάτω από τις 2.000 στροφές/λεπτό δεν βρίσκεται στα καλύτερά του. Ισορροπημένη τέλος και προοδευτική, χωρίς απότομες αντιδράσεις, είναι η οδική συμπεριφορά – και αυτό είναι ένα στοιχείο που εμπνέει σιγουριά στον οδηγό ο οποίος μπορεί να κινηθεί γρήγορα όταν βρει την κατάλληλη διαδρομή. Παράλληλα η ανάρτηση προσφέρει σε γενικές γραμμές καλή άνεση, χωρίς όμως να διεκδικεί και δάφνες στον τομέα αυτόν.

Εν κατακλείδι

Με το χέρι στο πορτοφόλι έρχεται η ώρα να μιλήσουμε για από τη μια για την ποιότητα κατασκευής και από την άλλη για τον εξοπλισμό. Στον πρώτο τομέα, και παρόλο που δεν μπορεί κανείς να κατηγορήσει το Polo για έλλειψη στιβαρότητας, η εκτεταμένη χρήση σκληρών πλαστικών στις επενδύσεις στις πόρτες – και όχι μόνον – (ευτυχώς το ταμπλό είναι πλέον ντυμένο με μαλακό υλικό) δεν μπορεί να πει κανείς ότι «εμπνέουν» ιδιαίτερα.

Από την άλλη σημειώστε ότι ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει μεταξύ άλλων το Digital Cockpit (ψηφιακός πίνακας οργάνων με επιλογές διαμόρφωσης), σύστημα Infotainment Composition με οθόνη 6,5 ιντσών, 2 x USB-C εμπρός και 2 x USB-C πίσω για φόρτιση έως 45W, We Connect App (προβολή και χειρισμός εφαρμογών smartphone), κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, κλιματισμό (με λειτουργία καθαρισμού του αέρα και αντιαλλεργικό φίλτρο), δερμάτινο πολυ-λειτουργικό τιμόνι & δερμάτινο επιλογέα ταχυτήτων (και χειρόφρενο).

Επίσης, 6 αερόσακους, ηλεκτρικούς αναδιπλούμενους και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέπτες, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός / πίσω, ελαστικά 185/65 R15 και ρεζέρβα κανονικών διαστάσεων, προβολείς LED εμπρός για μεσαία και μεγάλη σκάλα με φώτα ημέρας LED, προβολείς ομίχλης με λειτουργία στατικού φωτισμού στροφής, σύστημα Start-Stop με σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, καθώς και τα προηγμένα συστήματα ασφαλείας / υποβοήθησης του οδηγού Driver Alert (σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού), Front Assist (σύστημα επιτήρησης περιβάλ λοντος χώρου) με City Emergency Braking (σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης), Lane Assist (ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας), σύστημα επιτήρησης πεζών & ποδηλάτων, Hill Start Assist (σύστημα υποβοήθησης κατά την εκκίνηση σε ανηφόρα) κ.ά.

Βλέπουμε λοιπόν ότι προσφέρεται ένα πλούσιο πακέτο στο οποίο εντοπίζουμε μια ακατανόητη έλλειψη: αυτή των ραντάρ παρκαρίσματος ή/και της κάμερας οπισθοπορείας. Αυτό πάντως δεν μπορεί να αλλοιώσει τη συνολικά θετική εντύπωση που μας δημιούργησε το αυτόματο Polo, που δεδομένης της γενικότερης «ταραχής» στην αγορά αυτοκινήτου και των αυξημένων τιμών με τις οποίες βρισκόμαστε αντιμέτωποι τα τελευταία χρόνια, αποτελεί μια πολύ λογική αγορά που θα ικανοποιήσει τον οικογενειάρχη – ιδιαίτερα αν αυτός κινείται κυρίως σε αστικό περιβάλλον.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ VOLKSWAGEN Polo 1.0 TSI 95PS DSG 2024   TIMH €24.550   ΤΕΛΗ €81

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 999, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 70(95)  ΡΟΠΗ Nm/rpm 175/1.600-3.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 11,3 sec, τελική 187 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,5 L/100km, 126 g/km

VOLKSWAGEN Polo 1.0 TSI 95PS DSG 2024

ΥΠΕΡ ΚΟΡΥΦΑΙΟΙ ΧΩΡΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ, ΠΛΟΥΣΙΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΥΤΟΜΑΤΟΥ ΚΙΒΩΤΙΟΥ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ (ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΙΣΧΥ ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ), ΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ, ΚΑΝΟΝΙΚΗ ΡΕΖΕΡΒΑ.

ΚΑΤΑ ΚΑΠΩΣ «ΞΕΡΕΣ» ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ ΣΕ ΑΠΟΤΟΜΕΣ ΛΑΚΚΟΥΒΕΣ, ΟΡΙΣΜΕΝΑ ΣΚΛΗΡΑ ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΣΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ, ΕΛΛΕΙΨΗ ΡΑΝΤΑΡ Η ΚΑΜΕΡΑΣ ΟΠΙΣΘΟΠΟΡΕΙΑΣ.