Test Drive: Lexus RX 500h F-Sport - Δοκιμάζουμε το πολυτελές, παντοδύναμο υβριδικό SUV


Μη σας ξεγελά το γράμμα “h” (hybrid) στο λογότυπο του κορυφαίου RX. Το αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα κίνησης του εντυπωσιακού SUV της Lexus δεν σχεδιάστηκε με γνώμονα τόσο την αποδοτικότητα,   όσο –και κυρίως– τις επιδόσεις! Οι οποίες, μάλιστα, προσφέρονται σε μια εξαιρετικά πολυτελή και υψηλής ποιότητας «συσκευασία»…

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 9/7/2023

Το γουργουρητό του (σχεδόν 2,5-λιτρου) τούρμπο βενζινοκινητήρα είναι κάτι που δεν περιμένεις να ακούσεις μπαίνοντας σε ένα υβριδικό Lexus. Και σίγουρα είναι κάτι που σε κερδίζει από την πρώτη στιγμή. Έχεις, λοιπόν, στη διάθεσή σου 371 PS –ένα νούμερο που από μόνο του δημιουργεί δέος καθώς δεν το συναντάς και τόσο συχνά–,   οι οποίοι προκύπτουν με τη  συνδρομή των δύο ηλεκτροκινητήρων (ένας στον εμπρός και ένας στον πίσω άξονα) που προσφέρουν τη μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς και συνθέτουν, μαζί με τη μπαταρία νικελίου/υδριδίου μετάλλου, το υβριδικό σύστημα DIRECT4 της Lexus, το οποίο δεν χρειάζεται φόρτιση. Και παρ΄  όλο που η Toyota στο σύνολό της μας έχει συνηθίσει σε αυτοφορτιζόμενα υβριδικά συστήματα στην περίπτωση του Lexus RX 500h – που εκτός των άλλων είναι το πρώτο υπερτροφοδοτούμενο υβριδικό μοντέλο της Lexus–   βλέπουμε, από πλευράς εταιρείας, να γίνεται λόγος για Hybrid Electric High Performance. Και αυτό εξηγεί πολλά…

Υβριδικές επιδόσεις

Τη διαφορά στη συγκεκριμένη περίπτωση την κάνει ο διαφορετικός τρόπος συνεργασίας των μονάδων ισχύος που μόλις αναφέραμε και έχει ως αποτέλεσμα να σου δημιουργείται η αίσθηση ότι οδηγείς ένα συμβατικό –και οπωσδήποτε ισχυρό–   αυτοκίνητο, με κάποιο θερμικό κινητήρα που αποδίδει πολλούς ίππους. Πράγματι, εδώ η σύνδεση του γκαζιού με τις στροφές λειτουργίας του κινητήρα και την ταχύτητα κίνησης είναι άμεση – δεν υφίσταται κανενός είδους «πατινάρισμα»–   η δυσανάλογη αύξηση των στροφών λειτουργίας του βενζινοκινητήρα που επί σειρά ετών αποτέλεσε τη χαρακτηριστική αδυναμία του υβριδικού συστήματος της Toyota, η οποία, όπως είπαμε, στην πρόσφατη δοκιμή του νέου Corolla, σταδιακά βελτιώνεται, αλλά υπάρχει.

Ο υψηλής τεχνολογίας υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας ενσωματώνει, εμφανώς, την υψηλή τεχνογνωσία που επί δεκαετίες συσσώρευσε η Toyota στον τομέα του μεταβλητού χρονισμού (Dual VVT-i) και όχι μόνον, συνδυάζεται, δε, με 6-άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με χειριστήρια στο τιμόνι (για χεροκίνητες/σειριακές αλλαγές) – στοιχείο που αναμφίβολα λειτουργεί υπέρ του καλύτερου ελέγχου του Lexus από τον οδηγό του, υπέρ εντέλει της ευχαρίστησης της οδήγησης, προς όφελος εκείνου που θέλει να απολαμβάνει τις στιγμές κατά τις οποίες βρίσκεται στο τιμόνι. Και αν σας φανούν λίγες οι 6 σχέσεις μετάδοσης, ρίξτε μια ματιά στη ροπή του βενζινοκινητήρα (460 Nm), αλλά και τη μέγιστη ροπή συνολικά του υβριδικού συστήματος κίνησης (550,8 Nm) και θα καταλάβετε ότι είναι απολύτως επαρκείς.

Μαγικό χαλί

O χαρακτηριστικός ήχος που αναφέραμε στην αρχή είναι ένα στοιχείο που σίγουρα δημιουργεί την ανάλογη ατμόσφαιρα: βρίσκεσαι σε ένα αυτοκίνητο με την τουλάχιστον εντυπωσιακή τιμή των 120.000  €, από το οποίο περιμένεις πολλά, τα οποία, βεβαίως σου τα  προσφέρει!   Ανάμεσά τους, η εξελιγμένη και ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση η οποία συνδυάζεται με τετραδιεύθυνση, καθώς οι πίσω τροχοί έχουν την ικανότητα να στρίβουν είτε προς την κατεύθυνση που στρίβει ο οδηγός το τιμόνι, στις μεγάλες ταχύτητες, αυξάνοντας την ευστάθεια του RX 500h, είτε προς την αντίθετη κατεύθυνση, όταν η ταχύτητα κίνησης είναι χαμηλή, προκειμένου να μειωθεί ο κύκλος στροφής και να αυξηθεί η ευελιξία του.

Ενώ αν θέλει κανείς να είναι δίκαιος, θα πρέπει να ομολογήσει ότι οδηγώντας ή μετακινούμενος με αυτό το Lexus νιώθει σαν να βρίσκεται σε μαγικό χαλί. Και δεν αποτελεί υπερβολή αυτή η δήλωση – ισχύει είτε έχει επιλέξει την επιλογή “normal” είτε έχει επιλέξει τη “sport” στο σύστημα ελέγχου της ανάρτησης, καθώς ο τρόπος που κινείται το μεγάλο Lexus και περνάει πάνω από τις κακοτοπιές του ελληνικού οδικού δικτύου ισοπεδώνοντάς τες είναι εξαιρετικός. Το ενδιαφέρον είναι ότι αυτό δεν συμβαίνει σε βάρος των δυναμικών χαρακτηριστικών, αφού το Lexus RX 500h μπορεί να κινηθεί με ταχύτητες που δεν φαντάζεται κανείς είτε σε δρόμο με στροφές είτε, βεβαίως –και πολύ πιο εύκολα–, στον αυτοκινητόδρομο.

Στον τομέα των επιδόσεων τώρα, τα έξι περίπου sec για τα 0-100 km/h, που οπωσδήποτε είναι μια εντυπωσιακή επίδοση, λένε ένα μέρος, αλλά όχι όλη την αλήθεια. Βλέπετε, πρέπει να γίνει κατανοητό ότι στην περίπτωση του Lexus (αλλά και άλλων αντιστοίχων προτάσεων) το ζήτημα δεν είναι μόνο το πόσο γρήγορα επιταχύνει το αυτοκίνητο, αλλά και το πώς – για να μην πούμε κυρίως το πώς – επιταχύνει: κολλώντας στην πλάτη σου το κάθισμα, με μία μοναδική άνεση και χωρίς καμία ιδιαίτερη προσπάθεια από πλευράς του οδηγού. Αρκεί το «τέρμα» πάτημα του γκαζιού και γίνεται αυτό που πρέπει να γίνει…

Premium

Όταν βρίσκεσαι στο εσωτερικό του Lexus, δεν αργείς να αντιληφθείς ότι βρίσκεσαι σε ένα περιβάλλον υψηλής ποιότητας το οποίο συνεπικουρείται και από την πολύ καλή ηχομόνωση στο εσωτερικό για να συμβάλλουν από κοινού σε αυτό που λέμε  «υψηλή ποιότητα κύλισης». Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία για το γεγονός ότι έχουμε να κάνουμε με ένα premium μοντέλο. Ενώ στον τομέα της μεταφορικής ικανότητας, με το μήκος του RX 500h να… φλερτάρει επικίνδυνα με τα 5,0 m, είναι λογικό να περιμένει κανείς μεγάλους εσωτερικούς χώρους – και η αλήθεια είναι ότι αυτούς τους χώρους το κορυφαίο Lexus τους προσφέρει: πίσω ακόμα και ο πιο ψηλός επιβάτης μπορεί να καθίσει σταυροπόδι έχοντας άφθονο «αέρα» πάνω από το κεφάλι του. Από την άλλη, και όσοι καθίσουν μπροστά δεν θα έχουν κανένα παράπονο – παρά την τεραστίων διαστάσεων κονσόλα με το πολύ πρακτικό ντουλαπάκι μεταξύ οδηγού και συνοδηγού και το πλήθος των θέσεων για μικροαντικείμενα, αλλά και παρά το εντυπωσιακό ταμπλώ που δείχνει να καταλαμβάνει χώρο μέσα στην καμπίνα αγκαλιάζοντας τον οδηγό.

Η άνεση είναι υπεράνω κριτικής, η ιδανική θέση οδήγησης βρίσκεται εύκολα, το τιμόνι ρυθμίζεται (μέσα-έξω) ηλεκτρικά, το ίδιο και τα καθίσματα – σε πολλές διευθύνσεις. Οπότε έχουμε ένα πολυτελέστατο εσωτερικό περιβάλλον το οποίο μπορεί να φιλοξενήσει άνετα πέντε ενήλικες, τους τέσσερις με πολύ μεγάλη άνεση, και συνοδεύεται από ένα μεγάλο πορτμπαγκάζ. Έχουμε, λοιπόν, ένα premium μοντέλο που έχει όλα τα προσόντα για να μεταφέρει με άνεση μία οικογένεια ή δύο ζευγάρια με όλο τον εξοπλισμό μιας απόδρασης, ενός ταξιδιού.

Καταλήγοντας…

Τέλος, παράπονο δεν μπορούμε να εκφράσουμε ούτε στον τομέα των ηλεκτρονικών συστημάτων – εξάλλου, το RX 500h είναι διαθέσιμο στην κορυφαία από την άποψη του εξοπλισμού έκδοση F-Sport (η οποία είναι και η μοναδική στην οποία διατίθεται το RX 500h). Aπό τα πλέον χρήσιμα σε ένα ταξίδι, ο αυτόματος πιλότος που ελέγχει και το σύστημα διεύθυνσης, και την ταχύτητα του αυτοκινήτου, επιβραδύνοντας αυτόματα, αν χρειαστεί, ενώ τη δική του αξία έχει το αυτό το «ιδιαίτερο» head-up display στο οποίο απεικονίζονται επιπλέον ενδείξεις όταν αγγίζεις τα χειριστήρια στο τιμόνι, τα οποία, μάλιστα, μπορούν και να αλλάζουν χρήση, ανάλογα με το τι θα επιλέξει ο οδηγός. Έτσι, λοιπόν, και για παράδειγμα, ενώ δεν υπάρχει εμφανής ένδειξη για το τηλέφωνο κατά τη διάρκεια μιας συνομιλίας, με το που αγγίζεις το αριστερό χειριστήριο στο τιμόνι εμφανίζονται όλες οι σχετικές ενδείξεις και το ωραίο είναι ότι τις βλέπεις ακριβώς μπροστά σου στο παρμπρίζ, χωρίς να παίρνεις τα μάτια σου από τον δρόμο. Συμπέρασμα; Ναι, μας άρεσε το RX 500h και για κάποιον, που έχει το «μπάτζετ» και θέλει να διαφοροποιηθεί από το (κυρίως γερμανικό) κατεστημένο, το ιαπωνικό υβριδικό αυτοκίνητο μπορεί να λειτουργήσει ως μια πολύ καλή επιλογή!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ LEXUS RX 500h F-SPORT 2023   TIMH €120.500   ΤΕΛΗ €154,7

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 2.393, Turbo, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 273(371)  ΡΟΠΗ Nm/rpm 551

ΜΕΤΑΔΟΣΗ CVT, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 5,9 sec, τελική 210 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 8 L/100km, 182 g/km

LEXUS RX 500h F-SPORT 2023

ΥΠΕΡ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΥΒΡΙΔΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ/ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΦΡΕΝΑ, ΧΩΡΟΙ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΗΧΟΜΟΝΩΣΗ, ΕΥΚΟΛΙΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ.

ΚΑΤΑ ΚΑΠΩΣ ΥΨΗΛΗ ΤΙΜΗ, ΕΡΓΟΝΟΜΙΚΕΣ ΜΙΚΡΟΑΤΕΛΕΙΕΣ.