WRC 2024: Έξι προβλέψεις για τη σεζόν που έρχεται


Δύο συντάκτες του Car and Driver κάνουν τις δικές τους προβλέψεις για τη σεζόν του WRC που ξεκινά σε λιγότερο από μία εβδομάδα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ, ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ - ΦΩΤΟ: @World / Red Bull Content Pool, Hyundai Motorsport, Hyundai Motorsport GmbH / Fabien Dufour, Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
  • 19/1/2024

Είναι η εποχή των προβλέψεων, της προσπάθειας ανάγνωσης της κατάστασης πριν ξεκινήσει το πρωτάθλημα, και δύο συντάκτες του Car and Driver προσπαθούν να αναγνώσουν τα πράγματα πριν την έναρξη του WRC 2024.

Δημήτρης Μπίζας

Ο Elfyn Evans θα στεφθεί πρωταθλητής

Η απόφαση του Kalle Rovanpera να κάνει μερικό πρόγραμμα το 2024 αφήνει ορθάνοιχτη την πόρτα για την κατάκτηση του τίτλου από έναν διαφορετικό οδηγό μετά από δύο χρονιές κυριαρχίας του Φινλανδού.

Με δεδομένη την ταχύτητα του GR Yaris Rally1, αλλά και της εμπειρίας του Elfyn Evans στον θεσμό, ο Ουαλός θα πρέπει να θεωρείται το φαβορί για το πρωτάθλημα. Μπορεί να μην είναι σταθερά ο ταχύτερος στις ειδικές διαδρομές, αλλά έχει τη δυναμική και τον ρυθμό να κινηθεί αρκετά γρήγορα για να εκμεταλλευτεί αστοχίες και λάθη του ανταγωνισμού (κυρίως της Hyundai), και να υπερισχύσει μέχρι το φινάλε. Αρκεί να μην κάνει τα -συνήθη- δικά του λάθη. 

Το μέλλον της Hyundai θα είναι αβέβαιο χωρίς τίτλο

Η κατάκτηση ενός παγκόσμιου πρωταθλήματος είναι υψίστης σημασίας επίτευγμα σε κάθε συνθήκη, όμως για τη Hyundai είναι πολλά παραπάνω.

Οι Κορεάτες έχουν επενδύσει με τεράστιο budget (για τα δεδομένα του WRC) αλλά βρίσκονται στη σκιά της Toyota, σε βαθμό που οι ιθύνοντες της «μαμάς» εταιρείας να δυσανασχετούν.

Το ρεπορτάζ αναφέρει πως, αν φέτος δεν κατακτηθεί ούτε το πρωτάθλημα των οδηγών, ούτε των κατασκευαστών, η Hyundai ενδεχομένως να αποφασίσει να δώσει πρόωρο τέλος στην παρουσία της στον θεσμό, αποχωρώντας πριν το 2025. 

Ο Kalle Rovanpera θα κερδίσει (σχεδόν) σε όποιον αγώνα επιλέξει

Θα λείψει από το Μόντε Κάρλο, αλλά θα αγωνιστεί στη Σουηδία - και είναι πολύ πιθανό να κερδίσει.

Ο Kalle Rovanpera μοιάζει ασταμάτητος, όντας ο πιο φορμαρισμένος οδηγός με το καλύτερο αυτοκίνητο. Ναι, η απουσία του από κάθε αγώνα ενδεχομένως να του στερήσει μομέντουμ και ρυθμό, αλλά στην πραγματικότητα δεν θα κάθεται άπραγος - ήδη σκέφτεται να τρέξει σε αγώνα αντοχής, ενώ θα συνεχίσει και τις δοκιμές με το Yaris.

Επομένως, φρονώ πως θα είναι το φαβορί σε κάθε αγώνα που θα επιλέξει να κάνει φέτος, και θα κερδίσει (σχεδόν) όλους.

Μαρίλη Πινιατάρο

Η Hyundai θα κατακτήσει το πρωτάθλημα κατασκευαστών

Δεδομένου του εκτεταμένου της lineup για το 2024, με τους Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe και Ott Tanak-Martin Jarveoja να κάνουν πλήρες πρόγραμμα και τρία πληρώματα (!) να μοιράζονται το bucket του τρίτου i20 N Rally1, θεωρώ ότι η Hyundai θα μπορέσει να σταθεί απέναντι στην πρωταθλήτρια του 2023, Toyota, με αντάξιο τρόπο.

Η πλέον τεράστια εμπειρία της ομάδας στο WRC, σε συνδυασμό με τη δυνατότητα να αξιοποιήσει τις ικανότητες του καθενός από τους τρεις οδηγούς του τρίτου αυτοκινήτου (Sordo στα χωμάτινα, Mikkelsen στα ασφάλτινα και Lappi στο χιόνι και στα πιο γρήγορα χωμάτινα ράλλυ), είναι τα δύο «κλειδιά» που θα δώσουν στη Hyundai την ευκαιρία να παλέψει για τον τίτλο.

Ott Tanak ή Thierry Neuville;  

Ο Cyril Abiteboul δήλωσε πριν μερικές εβδομάδες ότι πρόκειται να υπάρξει απόλυτη ισότητα μεταξύ των δύο prime-time οδηγών της Hyundai. Αυτό που μένει να δούμε είναι αν αυτό θα ισχύσει ή όχι.

Ο Thierry Neuville ξεκινά την 11η σεζόν του στην ομάδα, και, με τον Kalle Rovanpera να βρίσκεται σε μερικό πρόγραμμα το 2024 με την TGR, είναι πολύ πιθανό ότι αυτή θα είναι η χρονιά που ο Βέλγος θα κατακτήσει το πρώτο του πρωτάθλημα. Το ίδιο ισχύει βέβαια και για τον Ott Tanak, ο οποίος ναι μεν έχει ήδη έναν τίτλο στη φαρέτρα του, όμως όχι με τη Hyundai.

Ο Gregoire Munster θα κάνει την έκπληξη

H συμμετοχή του Gregoire Munster στο Ράλλυ Χιλής και το Ράλλυ Κεντρικής Ευρώπης την περασμένης χρονιάς στη «μεγάλη» κατηγορία ήταν καθοριστική, προκειμένου να εξασφαλίσει τη θέση του στο lineup της M-Sport για το 2024.

Ο Λουξεμβουργιανός οδηγός κατάφερε να φέρει τη δοκιμασία εις πέρας, τερματίζοντας στη 13η και 7η θέση της γενικής κατάταξης, στους δύο αγώνες αντίστοιχα, χωρίς να κάνει σοβαρά λάθη και παρουσιάζοντας αξιοπρεπή ρυθμό.

Πιστεύω πώς, το γεγονός ότι θα αγωνιστεί στην κατηγορία Rally1 σε όλα τα ράλλυ του 2024, θα παίξει σημαντικό ρόλο στην εξέλιξή του ως οδηγού, και κατ’ επέκταση στο να φέρει μεγαλύτερα αποτελέσματα μέσα στη σεζόν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

WRC 2024: Η νέα χρονιά ξεκινά - Πρόγραμμα, ομάδες, αλλαγές στους κανονισμούς

WRC 2024: Τα 5 πράγματα που περιμένουμε να δούμε τη νέα σεζόν

Ο Kalle Rovanpera θέλει να κάνει 24ωρο αγώνα αντοχής