Test Drive: BMW iX1 xDrive30 - Δοκιμάζουμε το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό SUV


Μπορεί το ίδιο αυτοκίνητο να είναι εξίσου απολαυστικό στην ηλεκτρική του εκδοχή όπως και η συμβατική έκδοση; Η νέα iX1 είναι μια εξαιρετική περίπτωση για να δοθεί η απάντηση…

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 8/7/2023

Στην 3η γενιά, η Χ1 διατηρεί ψηλά τη σημαία της BMW στην κατηγορία των premium C-SUV αποτελώντας ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα που μπορεί να αποκτήσει κανείς σήμερα και μάλιστα με οποιοδήποτε σύστημα κίνησης. Έχουμε ήδη παρουσιάσει την άποψή μας σε προηγούμενα τεύχη του C&D για τη Χ1 με θερμικό κινητήρα και τώρα σειρά παίρνει η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση iX1. Η ερώτηση που ευλόγως θα γεννάται και την οποία δεν θα αποφύγουμε να απαντήσουμε είναι πόσο απολαυστική είναι η… για πρώτη φορά ηλεκτρική Χ1 και κατά πόσον τα ηλεκτρόνια μπορούν να υπερκαλύψουν την οδηγική λίμπιντο που αποδεδειγμένα προσφέρουν τα οκτάνια.

Έχοντας οδηγήσει πλέον ένα ικανό αριθμό ηλεκτρικών αυτοκινήτων και μάλιστα από τους περισσότερους κατασκευαστές, αυτό που μπορούμε να πούμε είναι πως οι περισσότεροι προσπαθούν να φέρουν στα «μέτρα» τους και τις ηλεκτρικές εκδόσεις, σε μια προσπάθεια να ικανοποιήσουν το απαιτητικό κοινό τους, ιδίως όταν μιλάμε για πελάτες premium μαρκών… Η BMW, εκτός από ένας κατασκευαστής που στηρίζει την κοσμοθεωρία του στην οδηγική ευχαρίστηση την οποία προσφέρουν τα αυτοκίνητά της ανεξαρτήτως κατηγορίας, έχει επενδύσει πολύ και στις τεχνολογίες που ενσωματώνει. Και η iX1 δεν αποτελεί εξαίρεση…

Εν αρχή ην τα… ηλεκτρόνια

Πηγή ισχύος για την πρώτη ηλεκτρική Χ1 το σύστημα κίνησης 5ης γενιάς eDrive Technology που περιλαμβάνει δύο «σύγχρονα» ηλεκτρικά μοτέρ (καθώς ο ρότορας διεγείρεται εξωτερικά, με ρεύμα), έναν για κάθε άξονα και κιβώτιο ταχυτήτων σταθερής σχέσης μετάδοσης. Το αποτέλεσμα είναι συνδυαστική ισχύς 313 PS και ροπή 494 Nm, με τον εμπρός και πίσω ηλεκτροκινητήρα να αποδίδουν ισόποσα έκαστος ισχύ 190 PS/8.000 rpm και ροπή 247 Nm. Απόδοση εξαιρετική που μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς και μπορεί να ωθήσει το αμάξωμα των 2.085 kg για το 0-100 km σε μόλις 5,6 sec, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 km/h.

Όσο κατατοπιστική και εάν είναι η… γλώσσα των αριθμών, άλλο τόσο εντυπωσιακή είναι η iX1 στον τομέα των επιδόσεων, ιδίως με το boost button ένα highlight του αυτοκινήτου, καθώς πιέζοντας το paddle στο αριστερό σημείο του τιμονιού για 10 sec, ο οδηγός έχει το μέγιστο της απόδοσης, με μια εντυπωσιακή επιτάχυνση και έναν γραμμικό τρόπο, με τον οποίο το αυτοκίνητο ανεβάζει ρυθμούς μέχρι την τελική του.

Μπαταρία

Τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο της iX1 για καλύτερο «ζύγισμα» του αμαξώματος, η μπαταρία έχει χωρητικότητα 64,7 kWh και προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία από 417 έως 440 km ανάλογα με τη χρήση σύμφωνα με το WLTP, καταναλώνοντας κατά το ίδιο πρότυπο από 16,8 έως 18,1 kWh/100 km (στα 18,8 kWh/100 km η μέση που σημειώσαμε). Η φόρτιση διαρκεί 6,5 h σε AC εγκατάσταση με ισχύ 11 kW και 29 min της ώρας σε ταχυφορτιστή DC ισχύος 130 kW.

Βασικές διαφορές με τη Χ1

Οι διαστάσεις της iX1 διαφοροποιούνται ελάχιστα ως προς το ύψος που είναι μικρότερο κατά 26 mm (στα 1.616 mm), ενώ το μήκος και το πλάτος παραμένουν παραπλήσια με την Χ1 (στα 4.500 m και 1.845 mm, αντίστοιχα). Χαμηλότερη και η απόσταση από το έδαφος στα 170 cm, έναντι των 210 cm της συμβατικής έκδοσης, ενώ ο συντελεστής οπισθέλκουσας Cx είναι ακριβώς ο ίδιος (0,26). Μικρές οι αισθητικές αλλαγές στο αμάξωμα που κυρίως εντοπίζονται στους κλειστούς αεραγωγούς της εμπρός μάσκας, ενώ στο εσωτερικό οι διαφοροποιήσεις έχουν να κάνουν με τη λειτουργία του συστημάτων ηλεκτροκίνησης.

Συγκεκριμένα, στις κυρτές ενοποιημένες οθόνες (10,25” για τον πίνακα οργάνων και των 10,7” για το σύστημα του iDrive), στην iX, εκτός των άλλων, περιλαμβάνονται και οι σχετικές ενδείξεις για την ενέργεια των μπαταριών, τη φόρτιση, το boost button, κ.ά. Σε ό,τι αφορά στους χώρους και στις ανέσεις, καμία διαφοροποίηση. Και η iX1 να μπορεί να φιλοξενήσει πολύ άνετα μία οικογένεια (έχει μικρότερο πορτμπαγκάζ κατά 50 L, στα 490 L), προσφέροντας έναν μοναδικό συνδυασμό πολυτέλειας και minimal αισθητικής.

Στο διά ταύτα,

η iX1 σε σχέση με μιας αντίστοιχης ισχύος έκδοση της σειράς «Χ» με θερμικό κινητήρα, είναι αρκούντως απολαυστική, αναμενόμενα εντυπωσιακή στον τομέα “performance”, προσφέρει κορυφαία ποιότητα κύλισης, ταξιδεύει με άνεση, έχει ένα ακριβές σε πληροφόρηση σύστημα διεύθυνσης και γενικά σου προσφέρει την αίσθηση ενός στιβαρού, καλοφτιαγμένου, «συμβατικού» αυτοκινήτου. Τη διαφορά θα την αντιληφθεί κανείς στις στροφές, όπου το αυξημένο βάρος του αμαξώματος, αλλά και η ακαριαία απόδοση της μεγάλης ροπής των ηλεκτροκινητήρων δεν επιτρέπουν μια προοδευτικότητα στις αντιδράσεις, όπως στην απλή Χ1. Υπό πίεση, η iX1 θα ανοίξει την τροχιά της, ιδίως στις περιπτώσεις που η άσφαλτος έχει μέτρια πρόσφυση, και τότε θα επέμβουν τα ηλεκτρονικά για να επαναφέρουν την τάξη… Η iX1 είναι απολαυστική με τις επιδόσεις που προσφέρει, ωστόσο το πιο βαρύ πάτημά της και τα περισσότερο ενεργοποιημένα ηλεκτρονικά δεν μπορούν να τη φέρουν στο ίδιο επίπεδο με την απλή Χ1. Ψιλά γράμματα, θα μας πείτε και ισχύει… Ωστόσο, εάν ενδιαφέρεστε για ένα καλοφτιαγμένο και ευχάριστο οδηγικά ηλεκτρικό C-SUV και έχετε λύση για όλα ζητήματα της ηλεκτροκίνησης (φόρτιση, καλή… διάθεση, κ.ά.), τότε η iX1 είναι μια εξαίρετη επιλογή… Τιμές από 54.990 € χωρίς την κρατική επιδότηση.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ BMW iX xDrive30 2023   TIMH €54.990   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΔΥΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΜΕ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΔΙΕΓΕΡΣΗ ΡΟΤΟΡΑ, Hλεκτροκινητήρας  ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 230 (313)  ΡΟΠΗ Nm/rpm 494

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Μονής Σχέσης, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 5,6 sec, τελική 180 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 18,1 kWh/100km, 0

BMW iX xDrive30 2023

ΥΠΕΡ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ, ΑΝΕΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ

ΚΑΤΑ ΒΑΡΟΣ, ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΩΝ