[Test Drive] BMW X5 xDrive50e: Δοκιμάζουμε το πληθωρικό SUV των 490 PS!


Η ανανεωμένη Χ5 παραμένει μια ηγετική φυσιογνωμία στην κατηγορία των μεγάλων SUV, πλέον με ατού την υπερσύγχρονη τεχνολογία και το… boost από τα PHEV και MHEV υβριδικά συστήματα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 25/11/2023

Στην όψη της και μόνον η ανανεωμένη Χ5 ξεκαθαρίζει τη θέση της και το πού απευθύνεται. Πρόκειται για ένα μεγάλο SUV ή SAV (Sport Activity Vehicle) όπως την κατηγοριοποιεί η κατασκευάστρια BMW, που συνδυάζει τον αυθεντικό luxury χαρακτήρα με τις hi-end τεχνολογικές εφαρμογές, χωρίς να κάνει καμία παραχώρηση σε ό,τι αφορά τα οδηγικά της χαρακτηριστικά.

Με εξαίρεση τα γερμανικά μοντέλα του ανταγωνισμού, τα περισσότερα SUV αυτής της κατηγορίας είναι μάλλον αδιάφορα οδηγικά και επιδεικνύουν συνήθως κάποιες υπερβολές στον εξοπλισμό τους, ωστόσο η Χ5 διατηρεί στο DNA της εκείνο το οδηγικό μπρίο που αναζητά κανείς από ένα βαυαρικό δημιούργημα.

Και όλα αυτά παρά τις ευμεγέθεις διαστάσεις και το βάρος των 2,5 τόνων, για την plug-in hybrid έκδοση (Χ5 xDrive50e) της δοκιμής, το SUV της BMW εντυπωσιάζει με την πληθωρικότητά του.

Επιβλητικό 

Με το μήκος να πλησιάζει τα 5 m ( 4.935 mm), το πλάτος να ξεπερνά ελαφρώς τα 2 m (2.004 mm) και το ύψος να φθάνει τα 1.755 mm, η Χ5 είναι δεδομένο πως δεν θα περάσει από πουθενά απαρατήρητη. Εξάλλου είναι και η σχεδίασή της επιβλητική (και ισορροπημένη θα προσθέταμε) παρά τις μεγάλες αυτές διαστάσεις του αμαξώματος.

Στο εμπρός μέρος, οι ενιαίοι τραπεζοειδείς προβολείς LED Matrix και η… ήπια μάσκα «νεφρών» δίνουν έναν αέρα φρεσκάδας και αρμονίας, αποφεύγοντας τις σχεδιαστικές ιδιαιτερότητες της Χ7, ενώ υπάρχει η δυνατότητα κλιμακούμενου φωτισμού για μια ακόμη πιο εντυπωσιακή εμφάνιση. Οι κάθετες αεροκουρτίνες και η εισαγωγή αέρα στο κάτω μέρος και τα τριγωνικού σχήματος ανοίγματα στις άκρες του σπόιλερ ολοκληρώνουν ένα εντυπωσιακό παρουσιαστικό, βελτιώνοντας τον αεροδυναμικό συντελεστή (cx 0,33). Στο πλάι ξεχωρίζουν τα επιχρωμιωμένα πλαίσια των παραθύρων, οι ελλειπτικές επιφάνειες και οι μεγάλοι θόλοι των τροχών, ενώ στο πίσω μέρος το επικλινές παρμπρίζ, τα μεγάλα φωτιστικά και οι απολήξεις στις άκρες του προφυλακτήρα.

Να σημειωθεί πως η πόρτα των αποσκευών είναι διαιρούμενη ώστε να βελτιώνεται η φορτοεκφόρτωση αποσκευών, ενώ μέσω ενός διακόπτη μπορεί να μειωθεί και το ύψος του δαπέδου, ελέω αερανάρτησης, κάτι που βρήκαμε πολύ πρακτικό. Σε ό,τι αφορά τη χωρητικότητα η ύπαρξη μπαταρίας τον έχει περιορίσει στα 500 L, ακόμη και έτσι είναι επαρκέστατος και πλήρως εκμεταλλεύσιμος, ενώ μπορεί να φθάσει τα 1.720 L με την αναδίπλωση της πίσω σειράς, χωρητικότητα στα επίπεδα ενός φορτηγού!

Αυθεντική πολυτέλεια

Το εσωτερικό, διαθέτει εκείνη την ποιότητα, το φινίρισμα, την αισθητική που στοιχειοθετούν την εικόνα και την αίσθηση της αυθεντικής πολυτέλειας και της σύγχρονης ψηφιοποίησης.

Στην ανανεωμένη Χ5 βρίσκει εφαρμογή η κυρτή οθόνη BMW Curved Display που αποτελείται από μια οθόνη 12,3" για τον πίνακα των οργάνων και μια μεγαλύτερη 14,9" (touch) για το infotainment που προσφέρει πρόσβαση και μέσω φυσικού περιστροφικού διακόπτη στη βάση της κεντρικής κονσόλας, όπου και βρίσκονται οι διακόπτες παραμετροποίησης προγραμμάτων οδήγησης (Sport, Hybrid, Electric) και της ρύθμισης του ύψους της αερανάρτησης.

Από εκεί και ύστερα έχουμε να κάνουμε με ένα υπέροχο σαλόνι με αναπαυτικά καθίσματα, τεράστιους χώρους που εγγυάται η ύπαρξη μεταξονίου μήκους 2.975 mm, αψεγάδιαστου σε υλοποίηση με έναν συνδυασμό δέρματος, ξύλου, μαλακών πλαστικών και εξαιρετικής ποιότητας υφασμάτινων επενδύσεων.

Η ύπαρξη συστήματος τετρακίνησης, η αερανάρτηση και η απόσταση των 21,4 cm από το έδαφος επιτρέπουν στην Χ5 να κινείται απρόσκοπτα σε βατές off road διαδρομές.
Η ύπαρξη συστήματος τετρακίνησης, η αερανάρτηση και η απόσταση των 21,4 cm από το έδαφος επιτρέπουν στην Χ5 να κινείται απρόσκοπτα σε βατές off road διαδρομές.

Με 490 ίππους και επιδόσεις supercar

Βεβαίως, τα πιο… ωραία στην Χ5 xDrive50e έχουν να κάνουν με το ισχυρό plug-in hybrid σύστημα που ενσωματώνεται. Κάτω από το εμπρός καπό τοποθετείται ο αναβαθμισμένος, ισχυρός 3λιτρος, 6 κύλινδρος, σε σειρά βενζινοκινητήρας (Twin Power Turbo), που αποδίδει 313 PS και 450 Nm (από τις 1.750 rpm), ο οποίος και συνεπικουρείται από έναν συμπαγή σε διαστάσεις ηλεκτροκινητήρα που ενσωματώνεται στο νέο κιβώτιο Steptronic Sport των 8 σχέσεων και αποδίδει ονομαστική ισχύ 145 kW/197 PS. Συνδυαστικά το PHEV σύστημα αποδίδει την εκπληκτική ισχύ των 490 PS, ήτοι 96 PS περισσότερους, σε σχέση με την αντίστοιχη έκδοση της απερχόμενης Χ5!

Επιπλέον, χάρη στην λειτουργία pre-gearing η ωφέλιμη ροπή του ηλεκτροκινητήρα μπορεί να αυξηθεί έως και τα 450 Nm (από 280  Nm) ενισχύοντας ακόμη περισσότερο τον θερμικό κινητήρα.

Όλα τα παραπάνω έχουν εντυπωσιακά αποτελέσματα στον τομέα των επιδόσεων, καθώς το μεγάλο αυτό SUV μπορεί να επιταχύνει έως τα 100 km/h από στάση σε 4,8 sec (σ.σ. όπως ένα supercar δηλαδή), με την τελική του ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h. Επιπλέον, το ηλεκτρικό μοτέρ που θεωρητικά προσφέρει αυτονομία 94-110 km, μπορεί να αναπτύξει ανώτερη ταχύτητα έως 140 km/h στο electric mode, ενώ για την ενεργειακή του επάρκεια τροφοδοτείται από μπαταρίες Li-Ion ωφέλιμης χωρητικότητας 25,7 kWh.

Στην πράξη…

…η Χ5 xDrive50e είναι το ίδιο πληθωρική όπως και η εμφάνισή της. Ένα εντυπωσιακό οδηγικά SUV σε ό,τι έχει να κάνει με τις επιδόσεις της και τον γενικότερο χαρακτήρα. Λόγω διαστάσεων, είναι δεδομένο πως σε αστικό περιβάλλον ασφυκτιά (κυρίως από το πλάτος των 2.004 mm του αμαξώματος), ωστόσο η PHEV φύση της (με την προϋπόθεση ύπαρξης θέσης στάθμευσης), προσφέρει πρόσβαση σε ζώνες χαμηλών εκπομπών ρύπων και πρακτικά τη δυνατότητα ηλεκτρικής αυτονομίας για περίπου 70 km, ικανά για τις καθημερινές διαδρομές. Τον πληθωρικό χαρακτήρα της ξεδιπλώνει στον αυτοκινητόδρομο, εκεί όπου ταξιδεύει με την μοναδική αίσθηση ενός σύγχρονου premium αυτοκινήτου, κάτι που θα γίνει αντιληπτό σε ένα μεγάλο, πολύωρο ταξίδι.

Ο οδηγός έχει στο δεξί πεντάλ όση δύναμη χρειαστεί για να ικανοποιήσει την λίμπιντό του, ωστόσο το βαρύ και ογκώδες αμάξωμα απαιτεί πιο προσεκτικούς χειρισμούς, κάτι που θα φανεί σε μια ορεινή διαδρομή. Εκεί η Χ5, αν και πολύ δύσκολα θα βγει από τη γραμμή της, δεν μπορεί να κρύψει τον όγκο της, αφού σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται για ένα… GTi. Ωστόσο, χάρη στην τετρακίνηση όλη αυτή η ισχύς του υβριδικού συστήματος περνάει χωρίς απώλειες πρόσφυσης στην άσφαλτο, με τα ηλεκτρονικά παρόντα για την δύσκολη στιγμή, ενώ η αερανάρτηση (εμπρός/πίσω), εκτός από άνεση, διαχειρίζεται με αρμονία τη μετατόπιση βάρους του αμαξώματος (απόσταση από το έδαφος 21,4 cm), όταν η Χ5 βρεθεί υπό πίεση.

Με 111.150 ευρώ, η X5 xDrive50e απευθύνεται σε ένα συγκεκριμένο κοινό, για το οποίο είναι σίγουρο ότι θα δικαιώσει τις όποιες προσδοκίες. Καλοφτιαγμένη, ευχάριστη οδηγικά, πανίσχυρη και με κορυφαίες τεχνολογίες. Αξίζει να τονίσουμε και τη χαμηλή τηρουμένων, των αναλογιών κατανάλωσή της, καθώς το υβριδικό σύστημα προσφέρει μια μέση κατανάλωση στα 7,3 L/100km σε ήπιους ρυθμούς και σε περιαστικό περιβάλλον, ενώ ακόμη και στον αυτοκινητόδρομο σε νορμάλ ρυθμούς οδήγησης δεν θα ξεπεράσει τα 8,5 L/100km. Κάτι, σχεδόν αδύνατο, για ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας στο όχι και τόσο μακρινό παρελθόν.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ BMW X5 xDrive50e 2023   TIMH €111.150   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 2.998 CC, Yβριδικό Σύστημα, 6 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 360(490)/5000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 700/1750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 4,8 sec, τελική 250 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 7,3 L/100km, 18 g/km

BMW X5 xDrive50e 2023

ΥΠΕΡ ΑΥΘΕΝΤΙΚΑ PREMIUM, ΟΔΗΓΙΚΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ, ΚΟΡΥΦΑΙΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΑΝΕΣΗ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ.

ΚΑΤΑ ΕΥΕΛΙΞΙΑ ΣΕ ΑΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ.