Test Drive: BMW XM - Δοκιμάζουμε το πανίσχυρο SUV με τα εξωπραγματικά χαρακτηριστικά


Η BMW XM είναι η προϊοντική κορύφωση για τον εορτασμό των 50 ετών Μ και, όπως είναι αναμενόμενο, πρόκειται για μία ξεχωριστή κατασκευή, από κάθε άποψη.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΑΤΖΗΤΟΛΙΟΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 12/8/2023

Η BMW θέλει να αφήσει βαθιά χαραγμένο στο μυαλό μας το γεγονός ότι φέτος συμπληρώνει 50 χρόνια από τη  γέννηση της «οικογένειας» Μ. Η BMW ισχυρίζεται πως το γράμμα Μ είναι το δυνατότερο στον κόσμο, εμείς, από την πλευρά μας, μπορούμε με βεβαιότητα να δηλώσουμε ότι με τα μοντέλα της οικογένειας Μ έχουμε υπέροχες αναμνήσεις από οδήγηση στον δρόμο και στην πίστα εδώ και κάποιες δεκαετίες. Πρόκειται για μοντέλα προσεγμένα στην παραμικρή λεπτομέρεια, με στόχο τη διασκέδαση πίσω από το τιμόνι όντας ταυτόχρονα πρακτικές κατασκευές που μπορείς να χρησιμοποιήσεις ακόμα και καθημερινά. Η ΧΜ είναι η κορυφαία στιγμή προϊοντικά στον εορτασμό των 50 ετών και είναι φανερό πως η ομάδα του M division έχει δώσει ψυχή και σώμα για αυτή την κατασκευή. Σημειώστε πως πρόκειται για το πρώτο μοντέλο μετά τη  Μ1 του 1978 που δεν βασίζεται σε κάποιο υπάρχον μοντέλο παραγωγής της BMW. Το τυπικό κοινό των μοντέλων Μ μάλλον θα προτιμούσε αυτή η δυναμική να είχε φέρει στην παραγωγή ένα σπορ διθέσιο όπως η Μ1, αλλά οι καιροί έχουν αλλάξει. Η κατηγορία των SUV κυριαρχεί παγκοσμίως, ενώ ας μην ξεχνάμε πως στόχος του μοντέλου είναι κυρίως οι αγορές την Αμερικής, την Κίνας και την Μέσης Ανατολής.

ΣΟΚ

Αυτή η τόσο μικρή λέξη με τα τρία γράμματα (ΣΟΚ) μπορεί να περιγράψει εξαιρετικά το συναίσθημα που αναπτύσσεται μέσα σου, μόλις αντικρύσεις την ΧΜ. Οι φωτογραφίες κρύβουν μέρος της δυναμικής της και πρέπει να την δεις από κοντά για να εντυπωσιαστείς πλήρως! Είναι το κράμα μεγάλων διαστάσεων και τολμηρής σχεδίασης που σε αφήνουν με το στόμα ανοικτό και που κάνουν τόσο «δημοφιλή» αυτή την κατασκευή στον δρόμο. Η εξωστρέφεια σε όλο της το μεγαλείο στη  βασική σχεδίαση, αλλά και στις μικρές λεπτομέρειες. Δείτε, για παράδειγμα, τους extra τροχούς των 23 ‘’ (πρώτη φορά ζάντες 23 ‘’ σε μοντέλο Μ) σε χρυσό-μαύρο χρωματισμό, το χρυσό σιρίτι γύρω από τις πόρτες, το χρυσό περίγραμμα στην ευμεγέθη μάσκα, αλλά και τις εξαγωνικής διατομής διπλές απολήξεις, τοποθετημένες, η μία πάνω στην άλλη (για πρώτη φορά σε μοντέλο BMW M),  στοιχεία που πυροδοτούν ακόμα περισσότερο τις  βασικές σχεδιαστικές επιλογές .

Το «σώμα» της XM μεταδίδει στιβαρότητα, δυναμισμό αλλά και έναν αέρα διαφορετικότητας. Οι έντονες καμπύλες, το ρευστό αμάξωμα αλλά και οι κάθετες γραμμές δημιουργούν ένα μοναδικό κράμα. Είναι εμφανές πως πρόκειται για μια BMW αλλά και πως, ταυτόχρονα, είναι ένα μοναδικό σχήμα στην γκάμα της εταιρείας. Για παράδειγμα, στο πίσω μέρος απουσιάζει το παραδοσιακό σήμα της μάρκας στο κέντρο, αλλά υπάρχουν χαραγμένα δύο σήματα στις δύο πάνω άκρες του πίσω παρμπρίζ θυμίζοντας, για ακόμα μία φορά, τη  Μ1. Χαρακτηριστική, όμως, είναι και η εμπρός όψη.

Τα φωτιστικά, που είναι χωρισμένα σε δύο ξεχωριστές μονάδες, οι μεγάλες εισαγωγές αέρα, αλλά και τα χαρακτηριστικά νευρά ( πιο κομψά από άλλα μοντέλα, μιας και δεν εκτείνονται υπερβολικά στην κάθετο άξονα) διαμορφώνουν μια εντυπωσιακή εικόνα. Προσθέστε στα παραπάνω και τις εντυπωσιακές διαστάσεις, όπου το μήκος ξεπερνά τα 5 m (5110 mm) το πλάτος ξεπερνά οριακά τα 2 m (2001 mm), ενώ το ύψος φτάνει στα 1755 mm, για να έχετε ολόκληρη την εικόνα αυτής της «υπερπαραγωγής». Το αποτέλεσμα είναι λογικό να διχάζει, όπως συμβαίνει, άλλωστε, με κάθε έντονο σχήμα, ωστόσο οφείλουμε να σημειώσουμε πως οι αντιδράσεις του κόσμου ήταν περισσότερο θετικές παρά αρνητικές.

Πολυτέλεια και τεχνολογία

Στο εσωτερικό οι τόνοι πέφτουν σχεδιαστικά, αλλά το στοιχείο του εντυπωσιασμού παραμένει!. Η ποιότητα των υλικών και ο πλούσιος εξοπλισμός κυριαρχούν. Το δέρμα έχει τον πρώτο λόγο και καλύπτει όλη την καμπίνα μέχρι το νοητό μέσο της. Από εκεί και πάνω παίρνει τη σκυτάλη η υπέροχη στην υφή αλκαντάρα. Τα πολυλειτουργικά καθίσματα Μ έχουν πολύ καλή στήριξη, ενώ, ταυτόχρονα, αποδεικνύονται άνετα και στην πολύωρη χρήση. Διαφορετική αίσθηση δημιουργεί το δέρμα τύπου Vintage που διέθετε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας σε καφέ χρώμα στα ανώτερα στρώματα. Στο οδηγοκεντρικό ταμπλώ κυριαρχεί η συστοιχία οθονών που η BMW ονομάζει Curved Display. Τον ρόλο του πίνακα οργάνων παίζει μια οθόνη 12,3 ‘’, ενώ στη συνέχεια υπάρχει μια οθόνη 14,9 ‘’ για τις υπόλοιπες λειτουργίες. Στην πράξη αποδεικνύεται ευανάγνωστη, υπάρχει μεγάλη δυνατότητα εξατομίκευσης με πινελιές Μ, ενώ προσδίδει και μια ωραία αίσθηση υψηλής τεχνολογίας. Θα θέλαμε, ωστόσο, ξεχωριστά χειριστήρια για τον κλιματισμό.

Στα highlight του εσωτερικού ανήκει, αναμφίβολα, η οροφή που δίνει μια διαφορετική διάσταση στην εμπειρία ΧΜ. Είναι μοναδική με την τρισδιάστατη πρισματική δομή της, το περίγραμμα τύπου πασπαρτού και τις 100 μονάδες LED για φωτισμό. Οι χώροι είναι άφθονοι για τους 5 τυχερούς επιβάτες, αλλά και για τα αντικείμενά τους. Μέχρι και ψυχόμενες-θερμαινόμενες ποτηροθήκες υπάρχουν ! Αντίστοιχα τυχερές είναι και οι αποσκευές, που θα βρεθούν σε ένα απόλυτα εκμεταλλεύσιμο χώρο με χωρητικότητα 527 L.

M και υβριδική

Για πρώτη φορά μια Μ εφοδιάζεται με υβριδικό σύστημα. Θα τρίζουν τα δόντια των σκληροπυρηνικών, αλλά ακόμα και αυτοί θα άλλαζαν γνώμη, αν έκαναν μια βόλτα μαζί της! To σύστημα αποτελείται από ένα κινητήρα V8 πρόσφατα εξελιγμένο με δύο turbo. Εφοδιάζεται με σύγχρονες τεχνολογίες για μέγιστη απόδοση, όπου συμπεριλαμβάνονται διάταξη cross-bank στην πολλαπλή εξαγωγής και βελτιστοποιημένη διαδικασία διαχωρισμού λαδιού για σωστή λίπανση ακόμα και υπό πίεση.

Αποδίδει 495 PS και 650 Nm ροπής και η αλήθεια είναι πως σαν νούμερο δεν εντυπωσιάζει για ένα μοντέλο Μ. Η διαφορά, όμως, βρίσκεται στη  συνέχεια. Στο οκτατάχυτο κιβώτιο M Steptronic ενσωματώνεται ένας ηλεκτροκινητήρας, του οποίου η ισχύς είναι άμεσα διαθέσιμη κατά την εκκίνηση και αποδίδει 200 PS και 280 Nm ροπής. Ωστόσο, χάρη σε ένα σύστημα γραναζιών στο σύστημα μετάδοσης, η πραγματική μέγιστη ροπή του ηλεκτροκινητήρα στην είσοδο του κιβωτίου, αυξάνεται στα 450 Nm! Η συνδυαστική ισχύς που ανακοινώνει το εργοστάσιο είναι 662 PS και 800 Nm ροπής, τιμές  που αναμφίβολα είναι   εντυπωσιακές. Ωστόσο, έχουν να αντιμετωπίσουν ένα απόβαρο που φτάνει στα 2710 kg. Χάρη, όμως, και στην τετρακίνηση, τα νούμερα των επιδόσεων είναι εντυπωσιακά. Τα πρώτα 100 km/h έρχονται σε μόλις 4,3 sec. ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται είτε στα 250 km/h είτε στα 270 km/h, αν έχετε επιλέξει από τον  έξτρα εξοπλισμό το Μ Driver’s pack. Το εντυπωσιακό, όμως, είναι πώς χάρη στο υβριδικό σύστημα, όλα τα παραπάνω συνδυάζονται με πολύ χαμηλή κατανάλωση. Χωρίς φορτισμένη την μπαταρία κινείσαι με περίπου 12 L/100km. Από την άλλη, με γεμάτη την μπαταρία μπορείς ρεαλιστικά να διανύσεις 80-85 km ελαχιστοποιώντας, έτσι, το κόστος στην καθημερινή χρήση. Θα θέλαμε, ωστόσο, μεγαλύτερη συνολική αυτονομία. Αυτή η Μ είναι μεγαλύτερη σε όγκο στην οικογένεια, αλλά, ταυτόχρονα, και η οικονομικότερη και αυτό είναι σίγουρα μια μεγάλη επιτυχία!

Όπως είναι αναμενόμενο ; οι δυνατότητες παραμετροποίησης είναι περισσότερες από τα κλασικά Μ μοντέλα,   μιας και, πέρα από τα δεδομένα, όπως η ανάρτηση, η εξάτμιση, τα φρένα, υπάρχει και η δυνατότητα αμιγούς ηλεκτρικής χρήσης (ELECTRIC), υβριδικής (HYBRID) ή χρήσης που δίνει έμφαση στη  φόρτιση της μπαταρίας (eCONTROL). Επιπρόσθετα, στο τιμόνι, πέρα από τα υπέροχα paddles για την αλλαγή σχέσεων, υπάρχουν δύο κόκκινα μπουτόν με ενδείξεις Μ1 και Μ2, στα οποία ο οδηγός έχει ορίσει τις ρυθμίσεις που επιθυμεί και έτσι ενεργοποιούνται με μια κίνηση. Περιττό να αναφέρουμε πως η ΧΜ διαθέτει τη μεγαλύτερη ποικιλία συστημάτων υποστήριξης οδηγού που προσφέρονται για οποιοδήποτε όχημα υψηλών επιδόσεων της BMW M GmbH. Για παράδειγμα, στον στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνεται το Driving Assistant, που περιέχει: Lane Departure Warning, συμπεριλαμβανομένης της επαναφοράς στη λωρίδα με υποβοήθηση διεύθυνσης, Evasion Assistant, Front Collision Warning, Alertness Assistant και σύστημα Speed Limit Info. Η ανάρτηση περιλαμβάνει διπλά ψαλίδια στον εμπρός άξονα και μια διάταξη 5 συνδέσμων στον πίσω άξονα. Στον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνει ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και ενεργές αντιστρεπτικές δοκούς, με ηλεκτροκινητήρες 48V και Active Roll Control. Τέλος, είναι το πρώτο μοντέλο της BMW Μ με σύστημα τετραδιεύθυνσης, που η εταιρεία ονομάζει Integral Active Steering. Όλα τα παραπάνω, σε συνδυασμό με τις μεγάλες διαστάσεις, εξηγούν και το βάρος της κατασκευής.

King of the road

Κάθεσαι ψηλά στο κάθισμα με την εξαιρετική στήριξη και αμέσως αισθάνεσαι κυρίαρχος στον δρόμο. Είναι ο επιβλητικός όγκος, αλλά και οι δυνατότητες που παίζουν τον ρόλο τους. Τα πρόσωπα της κατασκευής είναι πολλά. Από την αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία με μηδενικό θόρυβο μέχρι την πλήρη δυναμική εκδοχή με τις εξατμίσεις να πυροβολούν και τις εκρηκτικές επιδόσεις να σε κολλούν στο κάθισμα. Σε κάθε περίπτωση, αυτό που σε κερδίζει είναι ο τρόπος που έχουν εξαφανίσει οι τεχνικοί το βάρος σε επίπεδο αίσθησης. Η κατασκευή είναι όσο άμεση θες, χωρίς να ξεφεύγει ποτέ και να γίνεται είτε νωχελική είτε νευρική. Τα χειριστήρια έχουν σωστή αίσθηση και η οδήγησή της είναι πολύ εύκολη υπόθεση, με μοναδική έγνοια τις μεγάλες διαστάσεις. Οι θόρυβοι μένουν μακριά από την καμπίνα, αλλά θα θέλαμε λίγο καλύτερη απόσβεση από την ανάρτηση κυρίως στις εγκάρσιες ανωμαλίες σε μικρές ταχύτητες. Ωστόσο, είμαστε σίγουροι πως οι στάνταρ τροχοί των 21 ‘’ (οι οποίοι έχουν και υπέροχο σχέδιο), με το πιο παχύ ελαστικό, θα εξαφανίσουν το ζήτημα, μιας και οι τροχοί των 23 ΄΄ του αυτοκινήτου της δοκιμής μας είχαν ελαστικά 315/30 που, εκτός της απόσβεσης, μηδενίζουν και τις όποιες δυνατότητες για εκτός δρόμου κίνηση.

Αφού εξασφαλίσαμε ότι είναι εύχρηστη, οικονομική και φιλική στην καθημερινή χρήση, θελήσαμε να ανεβάσουμε ρυθμό, όπως οφείλουμε να κάνουμε έχοντας στα χέρια μας μια κατασκευή της BMW M. H XM ανταποκρίνεται με θαυμαστό τρόπο. Το βάρος παραμένει εξαφανισμένο, με το πλαίσιο να εντυπωσιάζει με την ακαμψία του και τις αναρτήσεις να ανταποκρίνονται ελέγχοντας εξαιρετικά τις κλίσεις του αμαξώματος. Η πρόσφυση είναι εξαιρετική σε κάθε περίπτωση και τα φρένα με τις εξαπίστονες δαγκάνες στον εμπρός άξονα ελέγχουν το αμάξωμα, οπότε σου δίνει η κατασκευή τη δυνατότητα να πιέσεις ακόμα περισσότερο.

Το κινητήριο σύνολο είναι εντυπωσιακό στον τρόπο με τον οποίο  ανταποκρίνεται στις εντολές. Στροφάρει και αποδίδει εντυπωσιακά από το ραλεντί μέχρι το κόκκινο στις 7.000 rpm, λες και δεν υπάρχουν τριβές και βάρος να κινήσει. Η τετρακίνηση, εκτός από εξαιρετική πρόσφυση, έχει τη  δυνατότητα να δώσει στο πίσω μέρος ροπή τόση ώστε να επιτρέπονται οι ελεγχόμενες υπερστροφές, με τα ηλεκτρονικά απενεργοποιημένα. Εντέλει, δεν είναι μόνο τα νούμερα, αλλά και η αίσθηση που δικαιώνει του ανθρώπους του Μ division.

Υπερκατασκευή!

Είναι μια τρομερή επίδειξη δύναμης από την BMW. Η σχεδίαση είναι υπερβατική και, όπως διαπιστώσαμε, αρέσει. Το εσωτερικό είναι εξαιρετικά προσεγμένο, αλλά το μεγαλύτερο επίτευγμα είναι πώς  μια κατασκευή με βάρος 2710 kg καταφέρνει να ανταποκρίνεται με τρόπο που θυμίζει σπορ κατασκευή. Σαφώς και δεν θα προσφέρει τη  χαρά μιας Μ2, αλλά με βάση την κατηγορία της δεν θα μπορούσε να είναι καλύτερη!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ BMW XM 662 PS 2023   TIMH €194.942   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 4.395, Turbo, Hλεκτροκινητήρας, Yβριδικό Σύστημα, 8 Κύλινδρος, Σε διάταξη V  ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 487(662)  ΡΟΠΗ Nm/rpm 800

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, κατ΄ επιλογή τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 4,3 sec, τελική 270 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 1,5 L/100km, 36 g/km

BMW XM 662 PS 2023

ΥΠΕΡ ΚΙΝΗΤΗΡΙΟ ΣΥΝΟΛΟ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ.

ΚΑΤΑ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ, ΑΝΕΣΗ.