Παρόλο που με την πρώτη ματιά δεν δείχνει και πολύ διαφορετική σε σχέση με την προκάτοχό της η νέα 3άρα είναι πιο μεγάλη (μήκος 72 mm στα 4,709 m), πιο αεροδυναμική (συντελεστής οπισθέλκουσας έως και 0,23) και πιο ελαφριά κατά 55 kg χάρη στη νέα πλατφόρμα CLAR με την αυξημένη ακαμψία στην οποία βασίζεται. Ταυτόχρονα διαθέτει και μεγαλύτερη και πιο τονισμένη μάσκα η οποία συνδυάζεται ιδιαίτερα καλά με τους καινούργιους προβολείς. Οι οποίοι είναι στάνταρ φουλ LED, ενώ καινούργια είναι και τα πίσω φώτα.
Στο εσωτερικό οι χώροι είναι πιο άνετοι χάρη και στο μεταξόνιο των 2,851 m ( 41 mm σε σχέση με την προκάτοχό της), ενώ σχεδιαστικά η οθόνη του αναβαθμισμένου συστήματος infotainment είναι ενσωματωμένη στην κεντρική κονσόλα. Το μέγεθός της κυμαίνεται από 5,7 έως και 8,8 in, ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 in μπορεί να συνδυαστεί και με μια wide οθόνη 10,25 in.
Αρχικά η νέα BMW σειρά 3 θα είναι διαθέσιμη, σε ότι αφορά τις εκδόσεις βενζίνης της, ως 320i και 330i. Με τον τετρακύλινδρο turbo των 2.000 cc της μάρκας, ο οποίος θα αποδίδει αντίστοιχα 184 και 258 PS. Οι diesel 318d και 320d των 150 και 190 PS αντίστοιχα -η τελευταία είναι διαθέσιμη και με την τετρακίνηση xDrive- κινούνται από τον τετρακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα των 2.000 cc.
Η κορυφαία 330d είναι εξακύλινδρη 3.000 cc και 265 PS, ενώ στην πορεία θα ακολουθήσει και η βασική 318i με τον τρικύλινδρο των 1.500 cc όσο και οι πιο γρήγορες εκδοχές με top τη Μ3, καθώς και η plug-in υβριδική 330e iPerformance. Οι πωλήσεις της νέας σειράς 3 της BMW θα ξεκινήσουν την ερχόμενη άνοιξη.