CAR AND DRIVER ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
2018 SKODA

Δοκιμάζουμε το νέο Skoda Karoq 1.0 TSI 116 PS 22/1

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

Ας ξεκινήσουμε με ολίγον...National Geographic. Η ονομασία του νέου μοντέλου της Skoda και ο τρόπος που προφέρεται προέρχεται από την τοπική διάλεκτο μιας φυλής στη νοτιοδυτική άκρη της Αλάσκας. Στη διάλεκτο αυτή, η λέξη αυτοκίνητο (‘car’) ερμηνεύεται ως ‘Kaa’Raq’. Οι εκεί κάτοικοι όμως χρησιμοποιούν και τον όρο ‘Ruq’ για το βέλος (‘arrow’), το σύμβολο που αποτελεί το βασικό στοιχείο στο λογότυπο της Skoda. Στα καθ’ υμάς πρέπει να αναφέρουμε ότι το αυτοκίνητο τονίζεται στη λήγουσα ήτοι Καρόκ. Έτσι, οι Τσέχοι μετά το θρυλικό πλάσμα των Ιμαλαΐων, το Γιέτι και την αρκούδα Κόντιακ της Αλάσκας, επένδυσαν σε άλλη μια ονομασία που ακούγεται σε μέρη μακριά από μεγαλουπόλεις, πέρα από σήματα κινητής τηλεφωνίας και «τιτιβίσματα». Στον πολιτισμένο κόσμο, το νέο Karoq είναι ο τρίτος «αδελφός» της οικογένειας VW Group μετά τα SEAT Ateca και VW Tiguan με τα οποία και μοιράζεται κοινή πλατφόρμα. Επομένως αν έχετε εξοικειωθεί με τα προαναφερθέντα μπορείτε να πάρετε μια τάξη μεγέθους για το Karoq. Για να βοηθήσουμε να αναφέρουμε ότι έχει μήκος 4.382 mm, πλάτος 1.841 mm και ύψος 1.603 mm.

Εκ πρώτης είναι Skoda,

αλλά αυτό φαίνεται μέσα από την μετεξελιγμένη πια εκδοχή της εταιρικής ταυτότητας όπως την είδαμε στο Kodiaq και τα ανανεωμένα Octavia. Δείχνει περισσότερο εσωστρεφές από ό,τι θέλεις με ένα αμάξωμα που δεν το λες μεγάλο, δεν το μες μικρό αλλά είναι σίγουρα ευρύχωρο. Η μεγάλη μάσκα είναι -σχεδόν- κλειστού τύπου, συνδυάζοντας την καλή αεροδυναμική με μια κάποια αυστηρότητα η αλήθεια είναι. Το ίδιο ισχύει με τις γραμμές στο καπό, το πλάι ή το πίσω μέρος όπου το Karoq σπάει τη μονοτονία με ελάχιστα σχεδιαστικά εφευρήματα όπως είναι οι sci-fi ζάντες αλουμινίου. Η ποδιά είναι εκεί όπως και οι τετραγωνισμένοι θόλοι των τροχών για να τονίζουν τον χαρακτήρα του. Όμως για να μην αδικούμε το Karoq, ποτέ κανένα Skoda με εξαίρεση το Skoda 1100 Sport του 1952 ή το OHC Spider του 1958 δεν τράβηξε τα βλέμματα σα μαγνήτης. Το Karoq όπως θα δούμε στη συνέχεια σε «τραβάει» με άλλα θέλγητρα

Οι Τσέχοι μετά το θρυλικό πλάσμα των Ιμαλαΐων, το Γιέτι και την αρκούδα Κόντιακ της Αλάσκας, επένδυσαν σε άλλη μια ονομασία που ακούγεται σε μέρη μακριά από μεγαλουπόλεις, πέρα από σήματα κινητής τηλεφωνίας και «τιτιβίσματα».

Το εσωτερικό «φωνάζει» ότι ανήκει σε ένα αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου από τη Skoda. Άφθονες ακμές, ποιοτικότατη κατασκευή με μαλακά πλαστικά και άριστη ταξιθέτηση των πάντων. Ευρύχωρο και εργονομικό σε κερδίζει αμέσως ειδικά το βράδυ αφού ο LED φωτισμός με ένα φωτεινό σιρίτι στις πόρτες και το ταμπλό, το οποίο μάλιστα διαθέτει και ρύθμιση της απόχρωσης του δίνει πόντους πολυτέλειας. Τα εμπρός καθίσματα είναι «το κάτι άλλο» θυμίζοντάς μας τα καθίσματα της Mercedes-AMG A45 που είχαμε τις ίδιες ημέρες στο περιοδικό! Πολύ ενδιαφέρον από την άλλη το σύστημα πολυμέσων τελευταίας εσοδείας του ομίλου με full touch screen οθόνη (αλλά ευτυχώς και δύο περιστροφικά κουμπιά για την ένταση του ήχου και την επιλογή ραδιοφωνικού σταθμού). Το αυτοκίνητό μας είχε και διζωνικό κλιματισμό. Η ευχάριστη έκπληξη εδώ είναι η-προαιρετική-  full πανοραμική ηλιοροφή η οποία δημιουργεί την αίσθηση του...cabrio. Από χώρους, κάποιος μπορεί να απορήσει για την έλλειψη κλασικής διπλής ποτηροθήκης. Αντ’ αυτής υπάρχει μια μικρή βάση διπλής όψης που μπαίνει στο βαθύ «σκαφάκι» κάτω από το υποβραχιόνιο. Υπάρχει επίσης ντουλαπάκι στην κορυφή του ταμπλό. Τα πίσω καθίσματα είναι ευρύχωρα άνω του μέσου όρου.  Αν προτιμήσετε το προαιρετικό σύστημα VarioFlex τότε θα έχετε τρία ανεξάρτητα πίσω καθίσματα, που μπορούν να ρυθμιστούν ή και να αφαιρεθούν πλήρως τα καθένα μεμονωμένα. Ο χώρος αποσκευών όμως είναι από τους καλύτερους στην κατηγορία. Είναι μεγάλος στα 521 λίτρα, είναι κανονικού σχήματος με διπλό πάτωμα ενώ φιλοξενεί μια μπάρα αριστερά με γάντζους για τα ψώνια της κάθε ημέρας, ειδική θέση για αποθήκευση της εταζέρας, μέχρι και ομπρελίτσα Skoda υπήρχε κατά την παράδοση της φίρμας.

< >

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • FORMULA 1 TEAM ORDERS 15/12

    Formula 1: 60 χρόνια... διαταγών!

    Μπορεί τα team orders να επιτρέπονται και με τον… νόμο εδώ και μερικά χρόνια, εντούτοις δεν παύουν να… εξοργίζουν τους φανατικούς της Formula 1. Με αφορμή τα πρόσφατα συμβάντα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, ξετυλίγουμε το κουβάρι της ιστορίας των team orders στην...