ACEA: Χρειάζονται 14.000 νέοι φορτιστές εβδομαδιαίως στην ΕΕ


Ο ACEA δηλώνει σύμφωνα με νέα έρευνα που διεξήγαγε για την ηλεκτρική κινητικότητα ότι χρειάζονται 14.000 νέα δημόσια σημεία φόρτισης να εγκαθίστανται κάθε εβδομάδα σε ολόκληρη την ΕΕ. Τι δείχνει η νέα ανάλυση του ACEA για τις αναγκαίες υποδομές.

  • 30/3/2022

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) καλεί όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ να εντείνουν άμεσα τις επενδύσεις τους σε υποδομές για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, φορτηγά και λεωφορεία.

Η αυτοκινητοβιομηχανία τονίζεται ότι διαθέτει ήδη στην αγορά εκατοντάδες μοντέλα χαμηλών και μηδενικών εκπομπών ρύπων, αλλά έχει εκφράσει σοβαρές ανησυχίες για την αργή ανάπτυξη της υποδομής που απαιτείται για τη φόρτιση και τον ανεφοδιασμό αυτών των οχημάτων. Πράγματι, τα στοιχεία δείχνουν ότι οι πωλήσεις των ηλεκτρικά επαναφορτιζόμενων αυτοκινήτων αυξήθηκαν 10 φορές τα τελευταία πέντε χρόνια, φτάνοντας τα 1,7 εκατομμύρια μονάδες πέρυσι (ή το 18% της συνολικής αγοράς). Ο αριθμός των δημόσιων φορτιστών όμως στην ΕΕ αυξήθηκε κατά 2,5 φορές την ίδια περίοδο.

Σύμφωνα με νέα έρευνα που βασίζεται σε ανάλυση της McKinsey, έως το 2030 θα απαιτούνται έως και 6,8 εκατομμύρια δημόσια σημεία φόρτισης σε ολόκληρη την ΕΕ για να επιτευχθεί η προτεινόμενη μείωση κατά 55% του εκπεμπόμενου CO2 για τα επιβατικά αυτοκίνητα. Ο αριθμός αυτός είναι σχεδόν διπλάσιος από αυτόν στην πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τον Κανονισμό για την Υποδομή Εναλλακτικών Καυσίμων (AFIR), ο οποίος βρίσκεται τώρα υπό διαπραγμάτευση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο της Ευρώπης.

Αυτό σημαίνει ότι έως και 14.000 δημόσια σημεία φόρτισης για όλους τους τύπους ηλεκτρικών οχημάτων θα πρέπει να εγκαθίστανται σε όλη την ΕΕ κάθε εβδομάδα. Ο αριθμός αυτός εκτιμάται σε λιγότερο από 2.000 νέα σημεία φόρτισης την εβδομάδα αυτήν τη στιγμή.

«Η μετάβαση στο μηδέν είναι ένας μακροχρόνιος αγώνας», δήλωσε ο Πρόεδρος του ACEA και Διευθύνων Σύμβουλος του BMW Group, Oliver Zipse. «Η βασική πρόκληση τώρα είναι να πειστούν όλα τα κράτη μέλη να επιταχύνουν τον ρυθμό ανάπτυξης των απαιτούμενων υποδομών. Χρειαζόμαστε οπωσδήποτε ένα φιλόδοξο στόχο της πρότασης AFIR, τόσο ως προς το χρονοδιάγραμμα, όσο και ως προς τους στόχους που θέτει για κάθε χώρα της ΕΕ».

Αν και θα απαιτηθούν στην αρχή σημαντικές επενδύσεις, αυτές είναι μόνο ένα κλάσμα των συνολικών επενδύσεων σε άλλα μεγάλα έργα υποδομής και θα αποφέρουν τεράστια περιβαλλοντικά οφέλη. Πράγματι, η νέα έρευνα εκτιμά το ετήσιο κόστος για τις δημόσιες υποδομές φόρτισης σε 8 δισεκατομμύρια ευρώ, που είναι περίπου το 16% της επένδυσης σε δίκτυα 5G και υψηλής ταχύτητας διαδικτύου.

Οι τοποθεσίες, ο χώρος και τα επίπεδα ισχύος που απαιτούνται για την υποδομή βαρέων οχημάτων διαφέρουν σημαντικά από εκείνα των επιβατικών αυτοκινήτων. Σύμφωνα με την έρευνα, τα φορτηγά θα χρειάζονται 279.000 σημεία φόρτισης μέχρι το 2030, εκ των οποίων το 84% θα πρέπει να είναι σε εγκαταστάσεις στόλων βαρέων οχημάτων. Τα υπόλοιπα σημεία φόρτισης θα είναι κυρίως δημόσια, γρήγορης φόρτισης στον αυτοκινητόδρομο (36.000) και δημόσια σημεία φόρτισης κατά τη διάρκεια της νύχτας (9.000).