Ασφάλεια 5 αστέρων για το νέο Corsa


Λίγο μετά την παγκόσμια πρεμιέρα του στο Βρετανικό, Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου του Λονδίνου, το νέο Opel Corsa είναι ήδη ένα από τα κορυφαία μοντέλα στην κατηγορία του στον τομέα της ασφάλειας. Ο ανεξάρτητος οργανισμός Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) απένειμε στο Corsa τη μέγιστη βαθμολογία των πέντε αστεριών για την ασφάλεια των επιβατών.
  • 8/9/2006

Λίγο μετά την παγκόσμια πρεμιέρα του στο Βρετανικό, Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου του Λονδίνου, το νέο Opel Corsa είναι ήδη ένα από τα κορυφαία μοντέλα στην κατηγορία του στον τομέα της ασφάλειας. Ο ανεξάρτητος οργανισμός Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) απένειμε στο Corsa τη μέγιστη βαθμολογία των πέντε αστεριών για την ασφάλεια των επιβατών. Τα καλά αποτελέσματα του Corsa στο απαιτητικό πρόγραμμα δοκιμών ολοκληρώθηκαν με τρία αστέρια για την προστασία των παιδιών και των πεζών.

 

Το ολοκληρωμένο σύστημα ασφαλείας του νέου Corsa βασίζεται σε δεκαετίες έρευνας και εξέλιξης από τους μηχανικούς ασφαλείας στο Rüsselsheim. Όλα τα σχετικά συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας που συμβάλλουν στη μείωση των κινδύνων κατά τη διάρκεια της οδήγησης ή σε μία σύγκρουση συνοψίζονται από την Opel σε ένα όνομα: SAFETEC.

 

Ανάμεσα στα χαρακτηριστικά παθητικής ασφάλειας που προστατεύουν τον οδηγό και τους επιβάτες του νέου Corsa περιλαμβάνονται: βελτιστοποιημένες ζώνες πρόσκρουσης και συστήματα συγκράτησης ειδικά προσαρμοσμένα σ’ αυτές της ζώνες. Εμπρόσθιοι αερόσακοι δύο σταδίων, που ενεργοποιούνται ανάλογα με τη σφοδρότητα της σύγκρουσης. Πλευρικοί αερόσακοι για τον οδηγό και το συνοδηγό. Πυροτεχνικοί προεντατήρες στις εμπρός ζώνες ασφαλείας που ρυθμίζονται καθ’ ύψος. Τέλος, το πατενταρισμένο Σύστημα Αποσπώμενων Πεντάλ - Pedal Release System (PRS), που αποσυνδέει το πεντάλ σε μία σοβαρή μετωπική σύγκρουση για να προστατεύσει περαιτέρω τα κάτω άκρα του οδηγού από τραυματισμό. Το σύστημα ISOFIX διασφαλίζει άριστη πρόσδεση παιδικών καθισμάτων, ενώ ένα οπτικό και ηχητικό σήμα προειδοποιεί που δεν έχει δέσει τη ζώνη ασφαλείας του.

 

Τα χαρακτηριστικά ενεργητικής ασφάλειας (πρόληψη ατυχήματος) περιλαμβάνουν το προηγμένο πλαίσιο και πολύ εξελιγμένες λειτουργίες υποστήριξης, όπως τα ABS και ESP, καθώς και πρωτοποριακά συστήματα φωτισμού, όπως προβολείς που φωτίζουν τις στροφές.

 

Προσαρμοζόμενα φώτα στοπ που αναβοσβήνουν πέντε φορές το δευτερόλεπτο όταν στο φρενάρισμα ενεργοποιείται το ABS για την προειδοποίηση των οδηγών που ακολουθούν, ή τα αλάρμ που ενεργοποιούνται όταν ανοίγουν οι αερόσακοι, συμβάλλουν στην προστασία των άλλων χρηστών του δρόμου. Χαρακτηριστικά όπως αφρώδες υλικό χαμηλής πυκνότητας μπροστά από το εγκάρσιο στοιχείο του προφυλακτήρα και ένα καπό ειδικά σχεδιασμένο για αποτελεσματική απορρόφηση ενέργειας βοηθούν στην προστασία των πεζών από τραυματισμό.

 

Για την αξιολόγηση της προστασίας των πεζών, ο οργανισμός Euro NCAP διεξάγει τρία διαφορετικά crash tests: έκκεντρη κατά 40% μετωπική σύγκρουση με 64 km/h πάνω σε σταθερή παραμορφούμενη μπαριέρα, πλευρική σύγκρουση με 50 km/h πάνω σε παραμορφούμενο αντικείμενο (και τα δύο αντικείμενα προσομοιώνουν ένα επερχόμενο όχημα) και μία πλευρική σύγκρουση με 29 km/h πάνω σε ένα στύλο. Με το Euro NCAP συνεργάζεται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το Γερμανικό, Βρετανικό και Ολλανδικό Υπουργείο Μεταφορών, καθώς και κλαμπ αυτοκινήτου όπως το ADAC στη Γερμανία.