Έφυγε από τη ζωή ο δημιουργός του πιο γρήγορου αυτοκινήτου στα '80s


Ο Ely Reeves Callaway III και η Corvette C4 «Sledgehammer» πέτυχαν το ρεκόρ ταχύτητας το 1989 και το είχαν στην κατοχή τους μέχρι τη στιγμή που εμφανίστηκε η Bugatti Veyron Super Sport.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΑΡΜΠΕΑΣ, ΦΩΤΟ: CALLAWAY CARS / FACEBOOK
  • 15/7/2023

Την τελευταία του πνοή άφησε στις 11 Ιουλίου ο ιδρυτής και CEO της Callaway Cars, Ely Reeves Callaway III, όπως έγινε γνωστό μέσα από ανάρτηση στα social media της εταιρείας. Ο Reeves έφυγε στα 75 του από τραύματα που προκλήθηκαν μετά από πτώση.

Υπήρξε σημαντική προσωπικότητα στον χώρο του αυτοκινήτου που ήταν ιδιαίτερα γνωστός στην απέναντι όχθη του Ατλαντικού. Ξεκίνησε την εταιρεία του το 1977 από το γκαράζ του σπιτιού του στο Old Lyme του Connecticut.

Η πρώτη του δημιουργία ήταν ένα aftermarket turbo kit για την BMW το οποίο έλαβε θετικές κριτικές από το αμερικανικό Car and Driver και εκτόξευσε τη φήμη του. Στις επόμενες τέσσερις δεκαετίες ο Reeves και η Callaway Cars συνέχισαν να προμηθεύουν με κορυφαία αξεσουάρ το motorsport και την αυτοκινητοβιομηχανία συνάπτοντας συνεργασίες με κορυφαίες μάρκες όπως οι BMW, Alfa Romeo, Aston Martin, Land Rover, Mazda και General Motors.

Ο ίδιος δεν ήθελε να τον αποκαλούν βελτιωτή. Σε συνέντευξη που είχε δώσει το 2017 στο Road & Track είχε δηλώσει: «Δεν συστηνόμαστε στον κόσμο ως βελτιωτές. Ο βελτιωτής παίρνει ένα σύνολο εξαρτημάτων που υπάρχουν ήδη, τα βιδώνει στο αυτοκίνητο και αυτό το λέει customization. Εμείς ό,τι εξάρτημα βάζουμε στο αυτοκίνητο είναι φτιαγμένο ειδικά για αυτό και το κατασκευάζουμε μόνοι μας».

Ο Reeves έμεινε στο μυαλό των περισσοτέρων για τη σχέση που ανέπτυξε με την Corvette και η οποία ξεκίνησε το 1987. Η πιο ξεχωριστή στιγμή αυτής της συνεργασίας ήρθε το 1989 όταν η Callaway Cars ανέπτυξε την Corvette C4 Sledgehammer που έσπασε το ρεκόρ ταχύτητας, πετυχαίνοντας 254,76 μίλια/ώρα (410 km/h περίπου). 

Το αυτοκίνητο χρησιμοποιούσε ένα διπλά υπερτροφοδοτούμενο V8 κινητήρα 5,7 lt με ισχύ 910 PS και 1.050 Nm ροπής, ενώ συνδυαζόταν με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων.

Ανάμεσα στις βελτιώσεις που έχει υποστεί η Corvette, ήταν το AeroBody για μειωμένη οπισθέλκουσα, η ρυθμιζόμενη ανάρτηση, το χειροποίητο ανοξείδωτο σύστημα εξάτμισης, το roll bar και οι ζάντες από μαγνήσιο. Το ρεκόρ έμεινε στην κατοχή του Reeves και της Corvette μέχρι το 2010 όταν εμφανίστηκε η Bugatti με την Veyron Super Sport και ανέπτυξε ταχύτητα 267 μιλίων/ώρα (431 km/h).

O Reeves πριν μπει στο χώρο το βελτιώσεων έτρεχε σε αγώνες καρτ ενώ είχε κάνει την είσοδό του και στη Formula Vee όπου στέφθηκε πρωταθλητής το 1973. Το όραμά του και οι ιδέες του δεν έμειναν στα όρια της αυτοκίνησης αλλά επεκτάθηκαν και στην αεροναυπηγική. Τα τελευταία χρόνια συμμετείχε σε start-up με αντικείμενο την ανάπτυξη υδρογονοκίνητων αεροσκαφών και λάμβανε χρηματοδότηση από τη NASA και την Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ.

Ο γιος του, Peter Reeves Callaway, ο οποίος έχει αναλάβει τα ηνία της Callaway Cars, στο αποχαιρετιστήριο μήνυμα προς τον πατέρα του σημείωσε το πάθος και την δημιουργικότητα που τον χαρακτήριζαν ενώ συμπλήρωσε ότι αισθάνεται τυχερός που μεγάλωσε δουλεύοντας δίπλα του.

Δείτε στο παρακάτω video ένα αφιέρωμα στην ανάπτυξη της Corvette Sledgehammer...