Ελεύθερα τα υβριδικά στο Δακτύλιο


Για δεύτερη συνεχή χρονιά η κυβέρνηση ενέκρινε την απαλλαγή των αυτοκινήτων υβριδικής τεχνολογίας από τα περιοριστικά μέτρα κυκλοφορίας του Δακτυλίου (Μονά-Ζυγά) που ισχύει στην Αθήνα - και σε όσες πόλεις θα έχει εφαρμογή αυτό το μέτρο - επιβεβαιώνοντας τον προσανατολισμό για τη στήριξη των αυτοκινήτων νέας τεχνολογίας και την προώθηση της οικολογικής αυτοκίνησης στη χώρα μας.
  • 28/8/2003
&00 Για δεύτερη συνεχή χρονιά η κυβέρνηση ενέκρινε την απαλλαγή των αυτοκινήτων υβριδικής τεχνολογίας από τα περιοριστικά μέτρα κυκλοφορίας του Δακτυλίου (Μονά-Ζυγά) που ισχύει στην Αθήνα - και σε όσες πόλεις θα έχει εφαρμογή αυτό το μέτρο - επιβεβαιώνοντας τον προσανατολισμό για τη στήριξη των αυτοκινήτων νέας τεχνολογίας και την προώθηση της οικολογικής αυτοκίνησης στη χώρα μας.
Οι υπουργοί Περιβάλλοντος και Χωροταξίας, Μεταφορών και Επικοινωνιών, καθώς και Δημόσιας Τάξης υπέγραψαν τη νέα Υπουργική Απόφαση που αναφέρεται στην εφαρμογή του Δακτυλίου. Στην απόφαση αυτή αντιμετωπίζονται θετικά τα υβριδικά αυτοκίνητα, και από 1ης Σεπτεμβρίου θα κυκλοφορούν ελεύθερα στο κέντρο της Αθήνας, αφού η τεχνολογία τους έχει ως αποτέλεσμα τη μειωμένη εκπομπή ρύπων στην ατμόσφαιρα και τη σημαντική ελαχιστοποίηση της ηχορύπανσης.
Η κυβέρνηση, και φέτος, αντιμετώπισε πολύ θετικά την παρουσία των αυτοκινήτων νέας τεχνολογίας που ήδη κυκλοφορούν στη χώρα μας, συνεισφέροντας στις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει και περιλαμβάνονται στο Πρωτόκολλο του Kyoto, με το οποίο οι χώρες που το υιοθετούν πρέπει να λάβουν μέτρα για τη μείωση εκπομπών των αεριών, τα οποία είναι υπεύθυνα για το φαινόμενο του θερμοκηπίου.
Ειδικά για τις μεταφορές, η δέσμευση έχει στόχο τη μείωση των εκπομπών CO2 σε 120g/km μέχρι το 2010 το αργότερο. Για την υλοποίηση των μέτρων, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπέγραψε συμφωνίες με τις αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης και της Ιαπωνίας, για μείωση των εκπομπών CO2 ενώ παράλληλα, δεσμεύτηκε να λάβει μέτρα για την υποβοήθηση της διάδοσης των "καθαρών" αυτοκινήτων.
Με το Prius, η Τοyota έχει δημιουργήσει γραμμή παραγωγής για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο εναλλακτικής τεχνολογίας και προχώρησε στη μαζική κυκλοφορία του, η οποία είχε θερμή υποδοχή στην Αμερική και την Ευρώπη, καθώς και από πέρσι στη χώρα μας.
Η απαλλαγή των οχημάτων που συνδυάζουν βενζινοκινητήρα με ηλεκτροκινητήρα (όπως είναι τα υβριδικά) από το μέτρο του Δακτυλίου, στηρίζεται στο μεγάλο πλεονέκτημα που παρουσιάζουν στον αστικό κύκλο, όπου τα οικολογικά αυτοκίνητα μειώνουν δραστικά την κατανάλωση καυσίμου μέσω:

1. Της χρήσης του ηλεκτροκινητήρα για κίνηση με χαμηλές ταχύτητες
2. Την επανάκτηση της κινητικής ενέργειας στο φρενάρισμα για φόρτιση της μπαταρίας
3. Του αυτόματου σβησίματος του βενζινοκινητήρα όταν το αυτοκίνητο δεν κινείται
4. Της βελτιστοποιημένης λειτουργίας του κινητήρα στις σωστές στροφές μέσω του υβριδικού συστήματος

Ο συνδυασμός των ανωτέρω τεχνολογιών επιτρέπει στο Τοyota Prius να επιτυγχάνει τη μισή σχεδόν κατανάλωση βενζίνης και εκπομπή CO2 σε σχέση με ένα σύγχρονο συμβατικό αυτοκίνητο, αφού καταναλώνει στον αστικό κύκλο μόνο 5,9 λίτρα βενζίνης στα 100 χιλιόμετρα, επιτυγχάνοντας έτσι μείωση κατά 44% τουλάχιστον.
Ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο, για τη βελτίωση των συνθηκών που επικρατούν στη πρωτεύουσα, είναι ότι το μέσο επίπεδο του εκπεμπόμενου θορύβου από το Prius είναι σημαντικά χαμηλότερο σε σχέση με τα συμβατικά αυτοκίνητα, αφού όταν το αυτοκίνητo ξεκινά από στάση και όταν η ταχύτητα είναι χαμηλή, λειτουργεί μόνο o ηλεκτροκινητήρας που είναι σχεδόν αθόρυβος.
Το Τoyota Prius έχει πετύχει να ξεπεράσει τις 100.000 πωλήσεις μέχρι σήμερα σε όλο τον κόσμο και θεωρείται ιδανική λύση για ιδιώτες και στόλους επιχειρήσεων που κινούνται στο κέντρο των πόλεων, με την οικονομία καυσίμων που προσφέρει. Από το επόμενο εξάμηνο θα είναι διαθέσιμο το νέο βελτιωμένο μοντέλο PRIUS NG, το οποίο καλύπτεται από πενταετή εγγύηση, πλήρη κάλυψη οδικής ασφάλειας, ενώ ως αυτοκίνητο υβριδικής τεχνολογίας έχει πλήρη απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας.

e-go.gr