Euro 7: Σφίγγει η θηλιά για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων


Το νέο πρότυπο ρύπων είναι πολύ πιο αυστηρό καθιστώντας ασύμφορη την παραγωγή συμβατικών αυτοκινήτων. Στην Ευρώπη.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 10/12/2020

Κατά καιρούς αναφερόμαστε στις αυστηρές προδιαγραφές ρύπων και στην μείωση του μέσου όρου εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα ώστε οι κατασκευαστές να αποφύγουν τα πρόστιμα. Και για να γίνει αυτό υποχρεούνται να λανσάρουν νέα εξηλεκτρισμένα μοντέλα, όταν στον υπόλοιπο κόσμο οι προδιαγραφές είναι αρκετά πιο ελαστικές σε σχέση με αυτές που προβλέπει η Ε.Ε.

Μεγάλο πρόβλημα θα αντιμετωπίσουν στην Ευρώπη οι αυτοκινητοβιομηχανίες όταν τεθεί σε ισχύ το νέο Euro 7, κάτι που θα γίνει το νωρίτερο το 2025, όπως επισημαίνει η Autonews Europe. Μάλιστα σε αυτό το πρότυπο περιλαμβάνεται η μείωση του ορίου των NOx (οξειδίων του αζώτου) κάτω από τα 30 mg/km με αρκετούς συντελεστές διόρθωσης που κάνουν ακόμη πιο δύσκολη την επίτευξη αυτού του στόχου.

Ένα υψηλόβαθμο στέλεχος της VW από τον μηχανολογικό τομέα δηλώνει πως αν τεθούν σε ισχύ τα όσα προβλέπονται από το Euro 7 και τη συμβουλευτική επιτροπή της ΕΕ σχετικά με τα πρότυπα εκπομπών ρύπων, τότε ίσως η εταιρία του να μην μπορεί καν να πουλά ένα Polo στα 15.000 ευρώ.

Μάλιστα, επισημαίνει πως σε αυτή την περίπτωση τα μικρά αυτοκίνητα θα είναι εντελώς ασύμφορα, όλα θα ακριβύνουν και ακόμη και η υβριδοποίηση των 48 Volt δεν θα μπορεί να σώσει την κατάσταση. Τα μόνα που θα μπορούν να δώσουν λύση είναι τα ηλεκτρικά και από πλευράς οχημάτων με κινητήρα καύσης μόνο τα plug-in υβριδικά τα οποία, ωστόσο, είναι ακριβά.

Όπως και να έχει το θέμα είναι ότι η ΕΕ προχωρά σε συνεχώς πιο αυστηρά όρια ώστε με έμμεσο τρόπο να προωθήσει ακόμη περισσότερο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μέχρι εδώ όλα καλά, αλλά περιβαλλοντικές ενώσεις και έρευνες δείχνουν πως δεν υπάρχει «πράσινο» όφελος από τα plug-in υβριδικά αφού δεν φορτίζονται τακτικά και ωφελούν κυρίως την εταιρική χρήση μέσα από τις φοροαπαλλαγές. Για να δούμε, τι θα δούμε…