CAR AND DRIVER ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
FERNANDO ALONSO

Fernando Alonso: Μια ζωη γεμάτη αντιθέσεις... 20/10

  • img
  • img

Ε ίναι ορισµένοι αθλητές, οι οποίοι µε την έλευσή τους στο παγκόσµιο στερέωµα του αθλητισµού καταφέρνουν και κάνουν θόρυβο. Άλλοι περισσότερο, άλλοι λιγότερο. Ο Fernando Alonso είναι ένα παράδειγµα πιλότου, ο οποίος από την πρώτη στιγµή που ασχολήθηκε µε τη Formula 1 κατάφερε να αφήσει ανεξίτηλο το στίγµα του στο κορυφαίο µηχανοκίνητο σπορ. Ήταν ο άνθρωπος, ο οποίος προσπάθησε να αµφισβητήσει την κυριαρχία του Michael Schumacher και πέτυχε να αποκαθηλώσει από το «Έβερεστ» του παγκοσµίου motorsport τον επτάκις Παγκόσµιο Πρωταθλητή, κατακτώντας δύο συνεχόµενους τίτλους το 2005 και το 2006.

Θα έλεγε κανείς πως ο Αλόνσο είναι ο άνθρωπος που έκανε τον «Σούµι» να σκεφτεί πολύ σοβαρά την αποχώρηση από την ενεργό δράση. Όπερ κι εγένετο. Θυελλώδης ως χαρακτήρας, ο Αλόνσο κατάφερνε πάντα να δηµιουργεί εντάσεις. Αγαπήθηκε πολύ από τον κόσµο της Formula 1. Κατόρθωσε να ξανακάνει εξόχως δηµοφιλές το σπορ στην Ισπανία, µια χώρα η οποία στην ουσία ποτέ δεν είχε αναδείξει πιλότο του δικού του βεληνεκούς. Απέκτησε φανατικούς θαυµαστές, αλλά και ταγµένους «εχθρούς». Το µόνο σίγουρο είναι πως απ’ όπου κι αν πέρασε κατάφερε να συζητείται το όνοµά του.

Από πού να ξεκινήσει κανείς; Από τη McLaren; Μετά βαΐων και κλάδων πήγε το 2007 στη βρετανική οµάδα, όµως δεν πέρασαν παρά µερικές εβδοµάδες για να φανεί πως η συνύπαρξή του µε τον «ρούκι» Lewis Hamilton θα ήταν «προβληµατική». Ο Alonso λογικά «απαίτησε» να του φερθούν ως «παγκόσµιο πρωταθλητή». Έτσι είχε συνηθίσει στη Benetton. Όµως στη McLaren του Ron Dennis αυτά δεν… περνούσαν. Οι εντάσεις ήταν πολλές, οι τσακωµοί διαρκείς, ακόµα και µέσα στην πίστα. Και το «διαζύγιο» αναµενόµενο, µε τους Βρετανούς να ακούν Alonso και να… αλλάζουν δρόµο.

Μετά το άδοξο φινάλε της συνεργασίας του µε τη McLaren η επιστροφή στη Renault ήταν µονόδροµος. Τα πράγµατα δεν θα ήταν εύκολα και το ήξερε ο Alonso. Όµως ο µέντοράς του, Flavio Briatore του έδωσε την ευκαιρία να παραµείνει «ζωντανός» στην Formula 1. Και τι έκανε ο Alonso; «Πρόδωσε» τον Briatore, νίπτοντας τας χείρας του στην περίπτωση του Crashgate, εκθέτοντας την οµάδα «η οποία δεν τον ενηµέρωσε για το εσκεµµένο τρακάρισµα του Nelsinho Piquet στη Σιγκαπούρη» όπως ο ίδιος ισχυρίστηκε και αποχωρώντας εν τέλει. Και στη Renault κατάφερε να τους κάνει να µην θέλουν να συνεργαστούν ξανά µαζί του.

Κεφάλαιο «Ferrari». Ο εκρηκτικός χαρακτήρας του δεν άργησε να του δηµιουργήσει προβλήµατα. Ειδικά από τη στιγµή που τα ηνία της «σκουντερία» πέρασαν από τον Luca di Montezemolo στον αείµνηστο Sergio Marchionne, ο Alonso άρχισε να µην αισθάνεται άνετα. Κι εν τέλει αποχώρησε ως «ηττηµένος», µιας και έπειτα από πέντε χρόνια συνεργασίας µε τη Ferrari δεν κατάφερε να πάρει το πολυπόθητο Πρωτάθληµα και να επαναφέρει την ιταλική οµάδα στις επιτυχίες.

∆ίχως τον Ron Dennis στην οµάδα, η επιστροφή στη McLaren ήταν γεγονός το 2015 για τον Alonso, ο οποίος µε τις αλήστου µνήµης ατάκες του κατάφερε να κάνει τους ανθρώπους της Honda να µην θέλουν ούτε καν να τον δουν! Μέχρι και «µονοθέσιο GP» χαρακτήρισε το αυτοκίνητο που οδηγούσε το 2016, µε τις «κακές γλώσσες» να επιµένουν πως εξαιτίας του η McLaren οδηγήθηκε σε «σπάσιµο» της συµφωνίας µε την Honda. Μια συµφωνία που είχε ξεκινήσει µε πολλές ελπίδες και όνειρα.

Ο Alonso, λοιπόν, αποχωρεί από τη Formula 1 στο τέλος του 2018. Αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόµενο κάποια στιγµή να επιστρέψει. Το θέµα είναι… πού;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ