Η εξέλιξη της πλατφόρμας MLA σταματά για την Jaguar


Η μείωση των πωλήσεων πέρυσι πυροδότησε εξελίξεις στην Jaguar Land Rover που είναι μέλος του ινδικού ομίλου της Tata.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ
  • 3/3/2021

Οι καιροί είναι δύσκολοι για όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες αλλά για κάποιες είναι πιο πολύ. Μια από αυτές είναι και η Jaguar Land Rover, η οποία είδε το 2020 τις συνολικές της πωλήσεις να πέφτουν συνολικά κατά 24%, ενώ ακόμα πιο μεγάλη είναι η μείωση των πωλήσεων της Jaguar μεμονωμένα, η οποία έφτασε το 37%.

Μια άμεση συνέπεια αυτή της μεγάλης πτώσης για την παραδοσιακή βρετανική μάρκα πολυτελείας ήταν η κατάργηση της νέας γενιάς της ναυαρχίδας της Jaguar, της XJ, ενώ μια δεύτερη είναι η συνολική μείωση της παραγωγής και των δύο εταιρειών κατά 25%.

Οι κινήσεις περικοπών όμως δεν θα περιοριστούν εδώ, καθώς σύμφωνα με το Automotive News και με βάση μια ενημέρωση επενδυτών από την πλευρά της οικονομικής διεύθυνσης της JLR, σταματά η εξέλιξη νέων Jaguar που θα βασίζονται στη νέα μεταβλητή πλατφόρμα MLA.

H οποία έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να είναι συμβατή τόσο με κινητήρες εσωτερικής καύσης όσο και με πλήρως ηλεκτρικά συστήματα πρόωσης. Αυτό σημαίνει πως πέρα από τη διάδοχο της XJ ακυρώνεται πριν καν ξεκινήσει η εξέλιξή της και η J-Pace, το πολύ-αναμενόμενο ηλεκτρικό SUV της μάρκας.

Η απόφαση αυτή θα επηρεάσει και το ηλεκτρικό SUV της Land Rover, το επονομαζόμενο και Road Rover. Από την άλλη η Land Rover θα χρησιμοποιήσει το πλαίσιο MLA για τα μεγάλα μοντέλα της αλλά μόνο σε συνδυασμό με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου. Για τα μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα θα εξελιχθεί νέο πλαίσιο, αποκλειστικά για την ηλεκτροκίνηση.