KIA: Πράσινο μέλλον


Η KIA επιταχύνει τον... εξηλεκτρισμό της γκάμας των μοντέλων της. Στα σχέδια των Κορεατών βρίσκονται μεσοπρόθεσμα και οι κυψέλες καυσίμου.

 
  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 23/10/2018

"Mild hybrid 48 Volt" εκδόσεις, plug-in-hybrid, ηλεκτροκίνητα -μέσω μπαταριών- μοντέλα, κυψέλες καυσίμου. Η απαρίθμηση αυτών των εναλλακτικών μορφών κίνησης θα ταίριαζε περισσότερο στην γκάμα των διαθέσιμων μοντέλων της Toyota παρά κάποιας άλλης εταιρείας και δη ασιατικής. Κι όμως, το βραβείο για την πιο οικολογική παλέτα μοντέλων πηγαίνει στην Κορέα και στον όμιλο Hyundai, ο οποίος συνεχίζει το... κοντσέρτο του εξηλεκτρισμού πολλών μοντέλων της φίρμας Hyundai, αλλά και της KIA.

Στο πρόσφατο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού η KIA παρουσίασε το Niro στην ηλεκτροκίνητη έκδοσή του (BEV). Μάλιστα, το μικρομεσαίο crossover δε θα είναι πλέον διαθέσιμο στο εξωτερικό με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αλλά μόνο με ηλεκτροκινητήρες, ως HEV (Hybrid Electric Vehicle), PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) και ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο. Η KIA αναφέρει ότι η αυτονομία φτάνει έως και τα 485 km, με τη χωρητικότητα της μπαταρίας στις 64 kWh. Η βασική έκδοση διαθέτει μπαταρία 39,2 kWh και αρκεί για την κάλυψη 312 km. Το e-Niro θα βρεθεί στις αγορές στις αρχές του 2019.

Το Soul βρίσκεται στο τέλος του κύκλου ζωής του. Το crossover με την ιδιαίτερη σχεδίαση αποκτά πλέον μια “final edition”. Το Soul ήταν το πρώτο αυτοκίνητο της KIA, που ήταν διαθέσιμο και ως ηλεκτροκίνητο. Το 2019, όμως, θα υπάρξει διάδοχη έκδοση, για την οποία οι Κορεάτες δεν έχουν κάνει πολλές αποκαλύψεις ακόμη. Το σίγουρο είναι πως πληθαίνουν οι υποψίες για την κατάργηση των εκδόσεων με κινητήρες εσωτερικής καύσης στην επόμενη γενιά του Soul, το οποίο θα είναι αποκλειστικά ηλεκτροκίνητο.

Σε ό,τι αφορά το μικρομεσαίο Ceed, ο εξηλεκτρισμός του σχεδιάζεται με βάση ένα σύστημα 48 Volt. Τέτοια τεχνολογία έχει υιοθετήσει ήδη το diesel Sportage. Στο SUV ο κινητήρας είναι ένας δίλιτρος diesel, ενώ στο Ceed η χωρητικότητά του είναι 1,6 lt. Αργότερα, η KIA θα τοποθετήσει και στους βενζινοκινητήρες της τεχνολογία 48 Volt, με μόνη εξαίρεση το μικρό T-GDI (1,0 lt.) Έτσι, η τεχνολογία των 48 Volt θα εφαρμοστεί έως και το Rio, με ορίζοντα εκκίνησης τις αρχές του 2020.

Για το sports wagon Ceed SW και το αναμενόμενο crossover θα υπάρχει μία έκδοση plug-in-hybrid. Η ηλεκτρική αυτονομία θα φτάνει τα 60 km. Ωστόσο, ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο (με μπαταρίες) η KIA σκοπεύει να παρουσιάσει το 2020. Πάντως, η Hyundai έχει κάνει ήδη το πρώτο βήμα με το Kona... Από τη Hyundai η KIA θα «κληρονομήσει» και τις κυψέλες καυσίμου. Άλλωστε, εκτός από την Toyota δεν έχει καμία άλλη ασιατική φίρμα περισσότερη εμπειρία από την Hyundai στις κυψέλες καυσίμου. Η τελευταία έχει παρουσιάσει ήδη από το 2013 το ix35 Fuel Cell, ενώ άλλη μία τρανή απόδειξη αποτελεί το Nexo. Απλώς, δεν έχει αποκαλυφθεί ακόμη, σε ποιο μοντέλο της KIA θα τοποθετηθεί αυτή η τεχνολογία. Με δεδομένο, όμως, ότι τα ρεζερβουάρ υδρογόνου και οι κυψέλες καυσίμου απαιτούν χώρο και αυξημένο ύψος αυτοκινήτου, αυτή η τεχνολογία είναι πολύ πιθανό να τοποθετηθεί στο επόμενο Sorento το 2020.