Κώστας Καραμανλής: “Εθνικός στόχος η μείωση τροχαίων ατυχημάτων”


O Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής σε ομιλία του στο «8ο Συνέδριο Οδικής Ασφάλειας» αναφέρθηκε νέο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας ως το 2030 και στην αναγκαιότητα να μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα κα δυστυχήματα στη χώρα μας.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 8/6/2022
Ο κ. Κώστας Καραμανλής, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, τόνισε ότι η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων αποτελεί εθνικό στόχο και ανέλυσε το «Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας» το οποίο έχει αποφασιστεί να εφαρμοστεί για τη δεκαετία που διανύουμε, δηλαδή ως το 2030.
 
Στην ομιλία του στο πλαίσιο του 8ου Συνεδρίου Οδικής Ασφάλειας ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στις προσπάθειες που γίνονται ήδη για τον σκοπό αυτό και στα οκτώ μέτρα που περιλαμβάνονται στο Σχέδιο. Όπως είπε, αυτό συνίσταται σε οκτώ κύριους άξονες οι οποίοι είναι:
 
1. Ο ολοκληρωμένος Νόμος Οδικής Ασφάλειας, με επικαιροποιημένο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
 
2. Το αποτελεσματικό σύστημα διαχείρισης παραβάσεων.
 
3. Η πιο συστηματική επιτήρηση της οδικής ασφάλειας.
 
4. Το συνεκτικό πρόγραμμα βελτιώσεων στο υπεραστικό οδικό δίκτυο.
 
5. Το ολοκληρωμένο πρόγραμμα επεμβάσεων στις πόλεις.
 
6. Το Εθνικό Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας, που έχει ήδη συγκροτηθεί από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο.
 
7. Η συστηματική δεκαετή επικοινωνιακή πολιτική ευαισθητοποίησης του κοινού.
 
8. Η σύσταση ενός Εθνικού Ταμείου Οδικής Ασφάλειας, το οποίο θα συλλέγει τα χρηματικά ποσά από τα πρόστιμα του ΚΟΚ και θα τα κατανέμει στους Δήμους για την υλοποίηση δράσεων Οδικής Ασφάλειας.
 
Ο κ.  Καραμανλής, ανέφερε επίσης ότι όλα τα παραπάνω αποτελούν ένα τετράπτυχο δράσεων το οποίο αποτελείται από τέσσερις τομείς: Την κυκλοφοριακή παιδεία όλων μας, τους ασφαλείς δρόμους, τους υπεύθυνους οδηγούς και τους δίκαιους κανόνες για όλους στον δρόμο. Αναλυτικότερα, ο κ. Καραμανλής δήλωσε: «Δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα στην αναβάθμιση της ασφάλειας του οδικού δικτύου. Γιατί πιο σύγχρονοι δρόμοι, σημαίνει ασφαλέστεροι δρόμοι και λιγότερα οδικά ατυχήματα».
 
 
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε επίσης και στο πρόγραμμα παρεμβάσεων που έχει ξεκινήσει να εφαρμόζεται για τη σημειακή βελτίωση 7.000 επικίνδυνων σημείων στο επαρχιακό οδικό δίκτυο όλης της χώρας (συνολικού κόστους 675 εκατομμυρίων ευρώ), στα μεγάλα οδικά έργα ανά την Ελλάδα και στην αναθεώρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και του τρόπου εκπαίδευσης νέων οδηγών και απόκτησης άδειας κυκλοφορίας.
 
Συγκεκριμένα είπε: «Στην Κρήτη, ο ΒΟΑΚ, που αποτελούσε αίτημα δεκαετιών, έχει πάρει πλέον μπρος και επιτέλους μέσα στο έτος θα δούμε και μπουλντόζες. Στον άξονα Πάτρα – Πύργος ήδη έχουν ξεκινήσει τα εργοτάξια ώστε να κατασκευαστεί επιτέλους ένας νέος, σύγχρονος οδικός άξονας. Ταυτόχρονα προχωράμε και με παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας στον υφιστάμενο δρόμο, ύψους 30 εκατομμυρίων ευρώ, μέχρι να ολοκληρωθεί το μεγάλο έργο»».
 
 
Αναφέρθηκε επίσης στα σύγχρονα οδικά έργα σε κάθε περιφέρεια της Ελλάδας, από τον Ε65 στην Κεντρική Ελλάδα και τη Δυτική Μακεδονία ως το Άκτιο – Αμβρακία στην Αιτωλοακαρνανία. Από το Μπράλος – Άμφισσα στη Φθιώτιδα και τη Φωκίδα, ως την Παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών στην Εύβοια. Και από την Περιφερειακή οδό της Αλεξανδρούπολης στον Έβρο, ως το Θέρμη – Γαλάτιστα, στη Θεσσαλονίκη και τη Χαλκιδική.
 
 
Για τον τρόπο εξέτασης και απόκτησης διπλώματος κυκλοφορίας και για την επικαιροποίηση του Κώδικα Οδική Κυκλοφορίας, ο κ. Καραμανλής επισήμανε σχετικά: «Δημιουργήσαμε ένα σύγχρονο, καινοτόμο πλαίσιο, ώστε να τελειώνουμε επιτέλους με την επικίνδυνη ελληνική συνήθεια, κάποιοι πρώτα να παίρνουν το δίπλωμα και μετά, στον δρόμο, να μαθαίνουν όπως - όπως να οδηγούν. Στόχος μας είναι ο νέος ΚΟΚ να λειτουργεί πραγματικά αποτρεπτικά για παραβάσεις που θέτουν σε κίνδυνο την ανθρώπινη ζωή».