Παράδοση Zafira CNG στο Δήμο Αθηναίων


Με στόχο την υποστήριξη νέων τεχνολογιών, με τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων η General Motors Hellas παρέδωσε ένα 7θέσιο Opel Zafira που κινείται με φυσικό αέριο στο Δήμο της Αθήνας, προβάλλοντας περαιτέρω τα πλεονεκτήματα της αεριοκίνησης (25% μείωση εκπομπών CO2) στην Ελλάδα.
  • 13/10/2004
&00 Με στόχο την υποστήριξη νέων τεχνολογιών, με τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων η General Motors Hellas παρέδωσε ένα 7θέσιο Opel Zafira που κινείται με φυσικό αέριο στο Δήμο της Αθήνας, προβάλλοντας περαιτέρω τα πλεονεκτήματα της αεριοκίνησης (25% μείωση εκπομπών CO2) στην Ελλάδα και ιδιαίτερα στο Νομό Αττικής όπου παρουσιάζονται και τα υψηλότερα επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
Το συγκεκριμένο Opel Zafira CNG θα χρησιμοποιηθεί για τις ανάγκες του Δήμου Αθηναίων, συνεχίζοντας έτσι το ταξίδι του στην Αθήνα, μετά την κυκλοφορία του από τη Δημόσια Επιχείρηση Αερίου στην Ελλάδα (ΔΕΠΑ) και τις δοκιμές που διεξήγαγε ο ειδικός τύπος το 2004.
Το Zafira 1.6 16V CNG είναι εξοπλισμένο με ένα μονοσθενή κινητήρα, κατάλληλα βελτιωμένο για χρήση φυσικού αερίου, με απόδοση ισχύος 74 kW (100 ίππους) και μέγιστη ροπή 140 Nm στις 4200 σαλ. Η τελική του ταχύτητα είναι 170 χλμ./ώρα.

Οι απαραίτητες αλλαγές
Για να χρησιμοποιηθεί η κινητήρια μονάδα ECOTEC του Zafira 1.6 16V στο CNG Zafira, οι μηχανικοί της Opel έκαναν μετατροπές κυρίως στο σύστημα ψεκασμού καυσίμου και τα έμβολα. Τα τέσσερα ρεζερβουάρ κάτω από το πάτωμα, με συνολική χωρητικότητα 120 λίτρων, προσφέρουν αυτονομία 400 χιλιομέτρων με κίνηση φυσικού αερίου, ενώ ένα μικρό εφεδρικό ντεπόζιτο βενζίνης 15 λίτρων επεκτείνει την αυτονομία του συγκεκριμένου αυτοκινήτου στα 500 χιλιόμετρα συνολικά. Η ισχύς του συγκεκριμένου αυτοκινήτου μειώνεται κατά 20% περίπου όταν ο κινητήρας λειτουργεί με βενζίνη.

Με έμφαση στους χώρους
Αυτή η έκδοση του Zafira 1.6 16V CNG είναι ένα κανονικό 7θέσιο με το γνωστό πλέον σε όλους σύστημα Flex7. Η συμπαγής πίσω ανάρτηση με ράβδο στρέψης δημιουργεί άφθονο χώρο για τα τέσσερα ρεζερβουάρ. Ένα σταθερό ενσωματωμένο πλαίσιο εγγυάται την άριστη αντοχή των ρεζερβουάρ πίεσης, στα οποία αποθηκεύεται το φυσικό αέριο με πίεση 200 bar. Επειδή το φυσικό αέριο είναι ελαφρύτερο από τον αέρα, δεν κατακάθεται στο οδόστρωμα ή στο δάπεδο ενός κτιρίου σε περίπτωση διαρροής ή μετά από ένα σοβαρό ατύχημα. Σε αντίθεση με τα οχήματα που λειτουργούν με υγροποιημένο αέριο, τα αυτοκίνητα CNG όπως το Zafira είναι απόλυτα ασφαλή και μπορούν να παρκάρονται σε πολυώροφους σταθμούς πάρκινγκ ή γκαράζ.

Φορολογικά προνόμια μέχρι το 2009
Η αγορά οχημάτων με καύσιμο φυσικού αερίου ενέχει φορολογικά προνόμια σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης μέχρι το 2009. Το γεγονός αυτό προσφέρει στους αγοραστές οχημάτων με καύσιμο CNG μακροχρόνια προστασία προγραμματισμού σε σχέση με τους αγοραστές οποιουδήποτε άλλου είδους αυτοκινήτου. Η σημαντικότερη - και με μεγάλη διαφορά - αγορά αυτοκινήτων με καύσιμο φυσικού αερίου είναι η Ιταλία, όπου σήμερα είναι ταξινομημένα πάνω 310,000 αυτοκίνητα CNG. Στην Ελλάδα ο συγκεκριμένος τομέας καθώς και το νομοθετικό πλαίσιο βρίσκονται υπό ανάπτυξη.

Το φυσικό αέριο
Η περιεκτικότητα ενέργειας ενός κιλού φυσικού αερίου αντιστοιχεί περίπου σε 1.5 λίτρα σούπερ αμόλυβδης βενζίνης. Η επίδραση του μονοσθενούς κινητήρα φυσικού αερίου στο περιβάλλον είναι επίσης θετική. Τα ανώτερα χαρακτηριστικά προανάφλεξης του φυσικού αερίου (130 οκτάνια συγκριτικά με τα 95 οκτάνια της σούπερ αμόλυβδης βενζίνης) επιτρέπουν τη μεγαλύτερη αναλογία συμπίεσης (13:1) βελτιώνοντας επομένως την απόδοση του κινητήρα. Οι εκπομπές CO2 μειώνονται κατά 25%. Επιπλέον, οι εκπομπές μονοξειδίου του άνθρακα και οξειδίων του αζώτου είναι μειωμένες σε σχέση με τις αντίστοιχες των βενζινοκινητήρων και πετρελαιοκινητήρων. Εξάλλου, το φυσικό αέριο έχει μηδαμινή περιεκτικότητα σε θείο με αποτέλεσμα να καίγεται χωρίς να παράγει αιθάλη. Έτσι, ανταποκρίνεται χωρίς δυσκολία στις αυστηρές προδιαγραφές περί εκπομπών ρύπων Euro 4, η ισχύς των οποίων θα ξεκινήσει το 2005.
Ένα ακόμα πλεονέκτημα τόσο για το περιβάλλον όσο και για τον ιδιοκτήτη: τα διαστήματα αλλαγής λαδιού παρατείνονται, καθότι το λάδι του κινητήρα δεν περιέχει πλέον αιωρούμενα σωματίδια από το καύσιμο. Επίσης, το φυσικό αέριο δεν χρειάζεται βελτιωτικά πρόσθετα καθότι δεν επιδέχεται καμία βελτίωση.

e-go.gr