Πρότυπα ποιότητας με το νέο DAF XF105


Στην Έκθεση Επαγγελματικών Οχημάτων RAI που διοργανώνεται στο ‘Αμστερνταμ από τις 14 έως τις 22 Οκτωβρίου, η DAF Trucks θα παρουσιάσει το XF105. Το νέο κορυφαίο μοντέλο, αποτελεί επέκταση της γκάμας της DAF, με νέα εξωτερική σχεδίαση, ένα εξ ολοκλήρου ανασχεδιασμένο εσωτερικό καμπίνας, νέα διάταξη πλαισίου και το νέο κινητήρα 12.9 λίτρων PACCAR MX.
  • 6/9/2005
Στην Έκθεση Επαγγελματικών Οχημάτων RAI που διοργανώνεται στο ‘Αμστερνταμ από τις 14 έως τις 22 Οκτωβρίου, η DAF Trucks θα παρουσιάσει το XF105. Το νέο κορυφαίο μοντέλο, αποτελεί επέκταση της γκάμας της DAF, με νέα εξωτερική σχεδίαση, ένα εξ ολοκλήρου ανασχεδιασμένο εσωτερικό καμπίνας, νέα διάταξη πλαισίου και το νέο κινητήρα 12.9 λίτρων PACCAR MX, διαθέσιμο σε προδιαγραφές Euro 4 και Euro 5. Η παραγωγή του XF105 της DAF, προγραμματίζεται για το πρώτο τρίμηνο του 2006, καθορίζοντας νέα πρότυπα ποιότητας, απόδοσης και επιδόσεων καθώς επίσης και σχεδίασης του εσωτερικού, άνεσης, εργονομίας και ευκολίας στην οδήγηση. Τα βασικά κριτήρια ανάπτυξης του XF105, αποτέλεσαν η κορυφαία αντοχή και αξιοπιστία, το χαμηλότερο δυνατό λειτουργικό κόστος, η μεγαλύτερη απόδοση στη μεταφορά σε συνδυασμό με την προδιαγραφή Euro 4 και Euro 5, το υψηλότερο επίπεδο άνεσης και το ιδανικό περιβάλλον εργασίας για τον οδηγό. Το νέο κορυφαίο μοντέλο της DAF, XF105, διακρίνεται από τη χαρακτηριστική νέα γραμμή σχεδίασης, η οποία αποτελεί σημείο έναρξης ανάπτυξης και όχι επανάστασης. Το σχεδιαστικό κέντρο της DAF καθόρισε τη νέα εντυπωσιακή εμφάνιση του XF105, διατηρώντας παράλληλα τα χαρακτηριστικά του πετυχημένου XF95. Η ολοκληρωτικά νέα οροφή της Super Space Cab συνδυάζεται με τις ανασχεδιασμένες άνω και κάτω μάσκες, ενσωματώνοντας τον νέας σχεδίασης εμπρόσθιο προφυλακτήρα από χάλυβα. Οι γραμμές σχεδίασης του XF105 είναι παράλληλα τολμηρές και φιλικές. Οι προβολείς Xenon, με καθαρό γυαλί Lexan, τα χαρακτηριστικά προβολάκια στον προφυλακτήρα και τα ενσωματωμένα φώτα όγκου στην οροφή της Super Space Cab καθορίζουν το νέο ύφος του XF105. Νέα πρότυπα εσωτερικής σχεδίασης Το XF95 ήδη καθόρισε νέα πρότυπα στη διαμόρφωση του εσωτερικού της καμπίνας. Με το XF105 η DAF πρωτοπορεί για ακόμη μία φορά στην εργονομία, στην εσωτερική σχεδίαση, στον συνδυασμό των χρωμάτων και των υλικών, στη διαμόρφωση του χώρου, στα φινιρίσματα και στη συνολική ποιότητα. Από τα νέα πλαϊνά στις πόρτες, με το κομψό υλικό και το μεγαλύτερο αποθηκευτικό χώρο έως το νέο πίνακα οργάνων και το ταμπλό ή τις καινούριες κουκέτες. Το νέο μοντέλο της DAF προσφέρει απόλυτη ποιότητα σε κάθε λεπτομέρεια. Όταν ο οδηγός κάθεται πίσω από το νέο τιμόνι με τον προαιρετικό αερόσακο, αντιλαμβάνεται αμέσως ότι η άνεση, η ασφάλεια και η εργονομία αποτέλεσαν προτεραιότητα στη σχεδίαση. Το νέο τιμόνι φέρει πολλαπλά χειριστήρια, όπως του αυτόματου πιλότου, του συστήματος ελέγχου ταχύτητας σε κατωφέρεια, του κινητού τηλεφώνου, ενώ άλλες σημαντικές λειτουργίες, συμπεριλαμβανομένων εκείνων του αυτοματοποιημένου κιβωτίου ταχυτήτων AS-Tronic, ελέγχονται με εύκολία από τα χειριστήρια στην κολώνα τιμονιού. Το χειρόφρενο είναι πλέον ενσωματωμένο στο ταμπλό, εξασφαλίζοντας ευκολότερο χειρισμό και απελευθερώνοντας χώρο από το πάτωμα. Το ταμπλό του XF105 παραπέμπει σε πιλοτήριο αεροπλάνου και διαθέτει τρεις θέσεις DIN για την εγκατάσταση συστήματος πλοήγησης, τηλεματικής ή οπτικοακουστικού εξοπλισμού. Οι τέσσερις ηλεκτρικοί καθρέφτες και τα ηλεκτρικά παράθυρα οδηγού και συνοδηγού, είναι πλέον ενσωματωμένα σε χειριστήριο στην πόρτα του οδηγού. Hμι-επίπεδο πάτωμα Tο XF105 παρέχει το καλύτερο περιβάλλον εργασίας και προσφέρει στον οδηγό μια καμπίνα που είναι σαν το σπίτι του. Τα μοντέρνα, ιδανικά συνδυασμένα υλικά και χρώματα, μαζί με έναν καλά μελετημένο εσωτερικό φωτισμό, συμπεριλαμβάνοντας τον κεχριμπαρένιο φωτισμό για τις βραδινές ώρες, διαμορφώνουν ένα ήρεμο και αποδοτικό περιβάλλον. Το τούνελ του κινητήρα χαμήλωσε κατά 15 εκατ. προκειμένου να επιτευχθεί το ημι-επίπεδο πάτωμα. Η καμπίνα διασχίζεται πολύ εύκολα και το εσωτερικό ύψος πάνω από το τούνελ του κινητήρα είναι στην Space Cab (1.75 μ) και στην Super Space Cab (2.10 μ). Όταν το XF105 εξοπλίζεται με το αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων AS-Tronic, το πάτωμα είναι εξ ολοκλήρου ελεύθερο εξασφαλίζοντας άπλετο χώρο διαβίωσης. Με τα μηχανικά κιβώτια ταχυτήτων, ο λεβιές είναι αναδιπλούμενος, επιτρέποντας την ανεμπόδιστη μετακίνηση στην καμπίνα. Το χαμηλωμένο τούνελ του κινητήρα, εξασφαλίζει παράλληλα μεγαλύτερο αποθηκευτικό χώρο κάτω από το κρεβάτι. Η DAF προσφέρει δύο εναλλακτικές επιλογές, ή ένα σταθερό χώρο αποθήκευσης ή δύο συρτάρια κάτω από το κρεβάτι. Ένα από τα συρτάρια αποθήκευσης δέχεται ψυγείο 45 λίτρων, στο οποίο χωράνε όρθια ακόμη και μεγάλα μπουκάλια. Επιπλέον μία ευπρόσιτη θήκη για μπουκάλι είναι διαθέσιμη, δίπλα στη θέση του οδηγού. Το ανασχεδιασμένο διαμέρισμα ύπνου, διατηρεί την παραδοσιακή προσήλωση της DAF στις ανάγκες του οδηγού και διαθέτει δύο μεγάλα κρεβάτια. Το κάτω κρεβάτι έχει συνολικό μήκος 210 εκατ. και πλάτος 81 εκατ., ενώ το ενιαίο στρώμα είναι 15 εκατ. παχύ. Επίσης το πάνω κρεβάτι, το οποίο διαθέτει μία μοντέρνα και εργονομική σκάλα από αλουμίνιο, εξασφαλίζει άπλετη άνεση με διαστάσεις 205 x 70 x 10 εκατ. Κινητήρας PACCAR MX Το XF105 εξοπλίζεται με το νέο κινητήρα 12.9 λίτρων PACCAR MX, που εξελίχθηκε και παράγεται στις εγκαταστάσεις της DAF Trucks στο Eindhoven. Αρχικά ο κινητήρας θα διατίθεται με ιπποδυνάμεις 300 kW (410 HP), 340 kW (460 HP) και 375 kW (510 HP), με μέγιστη ροπή 2.000, 2.300 και 2.500 Nm αντίστοιχα, διαθέσιμη σε ευρύ πεδίο στροφών κινητήρα από 1.000 έως 1.500 rpm. Σε επόμενο στάδιο θα είναι επίσης διαθέσιμος κινητήρας 560 HP (410 kW). Ο κινητήρας 6-κυλίνδρων εν σειρά, συνδυάζει εξαιρετικές επιδόσεις, με ευελιξία, και εντυπωσιακή διαχείριση καυσίμου. Η αξιοπιστία και η αντοχή αποτέλεσαν σημαντικές παραμέτρους στην ανάπτυξη του νέου κινητήρα MX, η ζωή του οποίου καθορίζεται στα 1.6 εκατομμύριο χιλιομέτρα. Ο κινητήρας PACCAR MX χαρακτηρίζεται από το συνδυασμό αξιόπιστης, πρωτοποριακής τεχνολογίας και διαφορετικών τεχνολογικών καινοτομιών, τη χρήση υλικών υψηλής τεχνολογίας όπως ο Compact Graphite Iron (CGI) και της μέγιστης ενσωμάτωσης λειτουργιών. Στη σχεδίαση του μπλόκ και της κεφαλής των κυλίνδρων, για παράδειγμα, οι αγωγοί ενσωματώθηκαν, ώστε το εξωτερικό μέρος του κινητήρα να παραμένει καθαρό και να ελαχιστοποιηθεί ο αριθμός των εξαρτημάτων. Επιπλέον, το σύστημα έγχυσης καυσίμου υψηλής πίεσης SMART είναι ενσωματωμένο πλήρως στο μπλόκ των κυλίνδρων. Οι πολυάριθμες τεχνολογικές καινοτομίες περιλαμβάνουν, τον ιμάντα Poly-V για τον εναλλάκτη, και το air-conditioning, το σύνθετο καπάκι βαλβίδων με ενσωματωμένο sump venting, το timing case στο πίσω μέρος του κινητήρα, τα χαλύβδινα πιστόνια, τη συνδυασμένη αντλία ελέγχου / καυσίμου lifting, και το προστατευτικό κάλυμμα τροχών από αλουμίνιο. Το νέο φρένο αποσυμπίεσης Jacobs διπλασιάζει την απόδοση πέδης του κινητήρα, συγκεκριμένα μεταξύ 1000 και 1500 revs, το λειτουργικό bandwith. Προκειμένου, να ικανοποιηθούν οι προδιαγραφές εκπομπής ρύπων Euro 4 και Euro 5, το DAF XF105 θα εξοπλιστεί με έναν καταλυτικό μετατροπέα DeNOx. Νέα διάταξη πλαισίου Ενσωματώνοντας τα καζανάκια αέρα και τα υπόλοιπα μέρη στο εσωτερικό του πλαισίου, δημιουργείται πρόσθετος χώρος για την τοποθέτηση μεγαλύτερης δεξαμενής καυσίμων. Σε συνδυασμό με την έξυπνη διαμόρφωση της εγκατάστασης SCR DeNOx και τη δεξαμενή των 50 ή 75 λίτρων AdBlue, υπάρχει η δυνατότητα τοποθέτησης δεξαμενής καυσίμων έως και 1.500 λίτρων, η μέγιστη χωρητικότητα που επιτρέπεται σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία. Όπως και το XF95 το XF105 εξοπλίζεται με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα δισκόφρενα, ενώ παράλληλα τα συστήματα ABS, ASR, VSC (Ελέγχου Ευστάθειας Οχήματος) και Υποβοήθησης Πέδης, εξασφαλίζουν πρόσθετη ασφάλεια και άνεση για τον οδηγό. XF95 για το Euro 3 Η DAF προβλέπει υψηλότερη τιμή για τους κινητήρες Euro 4 και Euro 5, η ζήτηση των οποίων εξαρτάται από τα κίνητρα και τα οδικά φορολογικά συστήματα όπως το γερμανικό Maut. Η DAF Trucks θα συνεχίσει παράλληλα να παραδίδει XF95 με προδιαγραφή Euro 3, εφ' όσον υπάρχει ζήτηση τόσο στην Ευρωπαϊκή αγορά όσο και στις αγορές εκτός ΕΕ, οι οποίες δεν επηρεάζονται από τη νομοθεσία εκπομπής ρύπων Euro 4/5. Η Panergon A.E., μέλος του Ομίλου Εταιριών Σφακιανάκη, αντιπροσωπεύει στην ελληνική αγορά τη DAF Trucks N.V. διαθέτοντας τη σειρά LF για αστικές μεταφορές ελαφρών φορτίων, τη CF για εθνικές μεταφορές μεσαίων και βαρέων φορτίων και την XF για διεθνείς μεταφορές βαρέων φορτίων. e-go.gr