Tα TH!NK επιστρέφουν στη Νορβηγία


Σε κοινή συνέντευξη τύπου με το Νορβηγό Υπουργό Μεταφορών Torill Skogsholm, η Ford πρόσφατα ανακοίνωσε ότι θα εισάγει μέχρι 300 ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπαταρίας Th!nk City, ηλικίας 3 ετών, από την Αμερική και διάφορες Ευρωπαϊκές χώρες για αποκλειστική μεταπώληση στη Νορβηγία.
  • 7/10/2004
&00 Σε κοινή συνέντευξη τύπου με το Νορβηγό Υπουργό Μεταφορών Torill Skogsholm, η Ford πρόσφατα ανακοίνωσε ότι θα εισάγει μέχρι 300 ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπαταρίας Th!nk City, ηλικίας 3 ετών, από την Αμερική και διάφορες Ευρωπαϊκές χώρες για αποκλειστική μεταπώληση στη Νορβηγία. Τα αυτοκίνητα θα αρχίσουν να φτάνουν στη Νορβηγία μέχρι το τέλος της χρονιάς, και αυτά που μπορούν να ανακατασκευαστούν με συγκεκριμένες προδιαγραφές θα πωληθούν από επιλεγμένους Νορβηγούς εμπόρους της Ford. Τα αυτοκίνητα Th!nk City, τα οποία κατασκευάζονταν από την Th!nk Nordic στο Aurskog της Νορβηγίας, και στη συνέχεια πέρασαν στην ιδιοκτησία της Ford Motor Company, αποτελούν μέρος ενός στόλου αξιολόγησης πρωτοτύπων τριετίας σε χέρια πελατών leasing, κυρίως στην Καλιφόρνια, από το 2001.

Λίγο πριν...
Αρχικά, το πρόγραμμα προέβλεπε την αποσυναρμολόγηση αυτών των αυτοκινήτων στις Ηνωμένες Πολιτείες λόγω ενός αυστηρού περιορισμού της Αμερικανικής νομοθεσίας, που απαιτούσε την απόσυρση αυτών των αυτοκινήτων από την κυκλοφορία μετά τη διέλευση της περιόδου μίσθωσης των 36 μηνών.
Ανταποκρινόμενη στην άμεση έκκληση του Υπουργού Skogsholm και με τη γενναιόδωρη προσφορά για δωρεάν μεταφορά από την πλευρά της Wallenius Wilhelmsen, της παγκόσμιας εταιρίας μεταφορών και logistics, η Ford κατάφερε να περιορίσει τα οικονομικά και τεχνικά εμπόδια που εμπόδιζαν μέχρι τώρα την επιστροφή των αυτοκινήτων στη Νορβηγική αγορά.
"Αυτός ο μικρός, μοναδικός στόλος αυτοκινήτων έχει πραγματικά εξιτάρει τη φαντασία του κόσμου" είπε ο Ingvar Sviggum, αντιπρόεδρος πωλήσεων της Ford Europe. "Είμαστε χαρούμενοι που με τη βοήθεια του Υπουργού Skogsholm, της Wallenius Wilhelmsen, και των δεκάδων εργαζομένων της Ford σε όλο τον κόσμο, οι οποίοι συμμετείχαν με ενθουσιασμό σε αυτό το project, βρήκαμε έναν οικονομικά βιώσιμο τρόπο να προσφέρουμε αυτά τα ειδικά αυτοκίνητα στη Νορβηγία, διατηρώντας ως κορυφαία μας προτεραιότητα την προϊοντική ποιότητα και την ικανοποίηση του πελάτη" δήλωσε.
Ο Nils P. Dyvik, CEO της Wallenius Wilhelmsen, είπε σχετικά: "Έχουμε πάρει αρκετές πρωτοβουλίες στο πλαίσιο της περιβαλλοντικής συμβατότητας, στοχεύοντας σε ένα πιο 'καθαρό' τοπίο στον τομέα μεταφορών για το μέλλον. Η Ford είναι πολύτιμος, σημαντικός πελάτης μας και χαιρόμαστε που συνεργαζόμαστε με τη Ford για την πραγματοποίηση αυτού του στόχου".

Μόλις τα TH!NIK...
...παραδοθούν από την Wallenius Wilhelmsen στη Νορβηγία, το σύστημα μπαταρία/ηλεκτροκινητήρα και ο εξοπλισμός ασφαλείας θα εξεταστούν εξονυχιστικά από τους μηχανικούς του Ερευνητικού Κέντρου της Ford στο Aachen. Αυτοκίνητα που θα κριθούν αποδεκτά για μεταπώληση θα ανακατασκευαστούν, ώστε να αποκτήσουν και το κατάλληλο κύκλωμα φόρτισης και όργανα σύμφωνα με την τάση ρεύματος του ευρωπαϊκού δικτύου.
Η τελική τιμολόγηση των αυτοκινήτων θα εξαρτηθεί από το μέγεθος των επισκευών που θα χρειαστεί για να γίνουν αυτά τα αυτοκίνητα αποδεκτά για επαναπώληση.
"Οι πελάτες πρέπει να γνωρίζουν ότι πρόκειται για μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, αλλά υπάρχουν και πολλά που δεν γνωρίζουμε ακόμα για την αντοχή αυτών των αυτοκινήτων και των συστημάτων κίνησής τους. Ωστόσο, το ενδιαφέρον για τα συγκεκριμένα οχήματα στη Νορβηγία είναι τόσο υψηλό, ώστε έχουμε δεσμευτεί να κάνουμε ότι μπορούμε για να μπορέσει να λειτουργήσει το πρόγραμμα" είπε ο κ. Sviggum.

Στα τέλη της δεκαετίας του 1990...
...η Ford ήταν η μοναδική κατασκευάστρια αυτοκινήτων που επένδυσε στη μάρκα Th!nk, η οποία είχε ως αντικείμενο ενασχόλησης την έρευνα, εξέλιξη και παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Με την υποστήριξη της Νορβηγικής κυβέρνησης, η Ford ίδρυσε μία μονάδα παραγωγής Th!nk στο Aurskog, όπου κατασκευάστηκε η πρώτη γενιά αυτοκινήτων Th!nk City.
Όμως, οι περιορισμοί στην αυτονομία, τις επιδόσεις και το ωφέλιμο φορτίο των αυτοκινήτων, περιόρισε την απήχησή τους στην αγορά μαζικών πωλήσεων, και το 2002 η Ford επέλεξε να εστιάσει τις δραστηριότητες και επενδύσεις της σε περισσότερα υποσχόμενες, μακροπρόθεσμες τεχνολογίες για μείωση - και τελικά εξάλειψη - των εκπομπών ρύπων, συμπεριλαμβανομένων υβριδικών μοντέλων, εναλλακτικών καυσίμων, κινητήρων εσωτερικής καύσης βασισμένων στο υδρογόνο και κυψελών καυσίμου. Η Ford πούλησε τη Th!nk Nordic στην KamKorp τον Ιανουάριο του 2003.

e-go.gr