Ταξινομήσεις Νοεμβρίου: B-SUV και επαναφορτιζόμενα οι μεγάλοι πρωταγωνιστές


Με σημαντική άνοδο έκλεισε η αγορά αυτοκινήτου τον Νοέμβριο. Πτωτικές τάσεις στο 11μηνο για τα αυτοκίνητα που φουλάρουν βενζίνη και πετρέλαιο.

  • 12/12/2023

Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων ανακοίνωσε τα αναλυτικά στοιχεία με τις ταξινομήσεις στην Ελλάδα για τον μήνα Νοέμβριο. Αυτά δείχνουν ότι η αγορά συνεχίζει να κινείται ανοδικά καταγράφοντας αύξηση στα επιβατικά 29,5% σε σχέση με τον Οκτώβριο.

 Νοέμβριος 2023Νοέμβριος 2022Μεταβολή 2023/2022
Καινούργια επιβατικά10.4548.07029,5%
Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

98786114,6%
Καινούργια λεωφορεία1819-5,3%

Ανάλογη πορεία ακολουθούν και οι συνολικές ταξινομήσεις του έτους αφού τους πρώτους 11 μήνες βγήκαν στους δρόμους 126.246 νέα αυτοκίνητα. Σε αυτή την περίπτωση η αύξηση σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022 φτάνει το 27,8% ενώ αναλυτικά στοιχεία για τις εταιρείες αυτοκινήτων που οδηγούν την κούρσα θα βρείτε εδώ.

 Ιανουάριος - Νοέμβριος 2023Ιανουάριος - Νοέμβριος 2022Μεταβολή 2023/2022 
Καινούργια επιβατικά126.24698.79727,8%
Καινούργια φορτηγά 

(ελαφρά και βαρέα)

10.1989.5317,0%
Καινούργια λεωφορεία23119319,7%

Στις επιμέρους κατηγορίες τα «φώτα» πέφτουν πάνω στο B-segment το οποίο τον Νοέμβριο πέτυχε ταυτόχρονα τις μεγαλύτερες απώλειες αλλά και τη μεγαλύτερη αύξηση. Πιο αναλυτικά η υποκατηγορία B σημείωσε πτώση 7% σε σχέση με τον Οκτώβριο, ενώ αντιθέτως τα B-SUV αυξήθηκαν κατά 6,2%. Συνολικά η κατηγορία έκλεισε με απώλειες 0,7%.

SegmentΝοέμβριος 2023Νοέμβριος 2022ΔιαφοράΙανουάριος - Νοέμβριος 2023Ιανουάριος – Νοέμβριος 2022Διαφορά
(μονάδες μεριδίου)(μονάδες μεριδίου)
A7,00%7,20%-0,27,70%7,30%0,4
A-SUV1,80%1,60%0,22,20%1,90%0,3
A TOTAL8,80%8,80%09,80%9,10%0,7
B18,10%25,10%-725,60%25,20%0,5
B-SUV31,30%25,00%6,226,50%24,30%2,2
B TOTAL49,30%50,10%-0,752,10%49,40%2,7
C8,60%10,20%-1,68,20%10,70%-2,4
C-SUV22,40%21,70%0,621,40%22,50%-1
C TOTAL31,00%31,90%-129,70%33,10%-3,5
D2,10%1,60%0,51,50%1,30%0,2
D-SUV5,90%5,40%0,55,10%5,00%0,1
D TOTAL8,00%7,00%16,60%6,30%0,3
E0,10%0,10%00,10%0,10%0
E-SUV1,10%0,50%0,60,40%0,50%0
E TOTAL1,30%0,60%0,60,50%0,60%0
F-G0,20%0,10%0,10,10%0,10%0
F-G-SUV0,60%0,20%0,30,30%0,30%0
F-G TOTAL0,70%0,30%0,40,40%0,40%0
SPORTS0,20%0,10%0,10,30%0,20%0,1
MPV0,00%0,00%00,00%0,00%0
MPV-M/COMBI0,70%1,00%-0,30,60%0,80%-0,2

Στον πίνακα των καυσίμων όλες οι κατηγορίες είχαν πτωτική πορεία σε σχέση με τον Οκτώβριο, με μόνη εξαίρεση τα επαναφορτιζόμενα, δηλαδή τα αμιγώς ηλεκτρικά και τα plug-in hybrid (4%). Σε αυτή την περίπτωση τις μεγαλύτερες απώλειες είχαν τα αυτοκίνητα βενζίνης οι ταξινομήσεις των οποίων υποχώρησαν κατά 2%.

 Νοέμβριος 2023Νοέμβριος 2022Διαφορά (μονάδες μεριδίου)Ιανουάριος –Ιανουάριος –Διαφορά (μονάδες μεριδίου)Μερίδιο αγοράς
Νοέμβριος 2023Νοέμβριος 2022στην ΕΕ
  Ιαν.-Οκτ. ‘23
Βενζίνη38,70%40,60%-242,30%45,10%-2,835,90%
Πετρέλαιο12,40%13,70%-1,313,50%16,10%-2,613,90%
Υβριδικά (HEV)32,10%32,50%-0,430,50%27,80%2,725,50%
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV)13,70%9,30%4,511,10%7,60%3,521,60%
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου)0,20%0,60%-0,30,30%0,60%-0,33,00%
Υγραέριο 2,90%3,30%-0,42,40%2,80%-0,4
(αμιγώς ή διπλού καυσίμου)

Η πτωτική τάση των αυτοκινήτων που έχουν γυρίσει την... πλάτη τους στο ρεύμα αποτυπώνεται και στα στοιχεία του 11μηνου. Εδώ οι κατηγορίες που σημειώνουν άνοδο σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022 είναι τα επαναφορτιζόμενα (BEV, PHEV) και τα υβριδικά (HEV), ενώ όλες οι άλλες κατηγορίες (βενζίνη, πετρέλαιο, φυσικό αέριο, υγραέριο) κατέγραψαν απώλειες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Εκτοξεύτηκαν οι πωλήσεις της MG - Βάζει δύσκολα στην Tesla

Το πρώτο αυτοκίνητο σε πωλήσεις είναι οριακά στο top10 των αναζητήσεων της Google

Κι όμως, το Peugeot 405 είναι σήμερα το 5ο σε πωλήσεις sedan στον κόσμο!