Toyota South Africa: Θα εξάγει 147.000 οχήματα το 2008


Η Toyota South Africa έχει μπει σε μία νέα εποχή στην παραγωγή οχημάτων στη Νότια Αφρική σαν κανονικό μέλος του παγκοσμίου δικτύου παραγωγής της Toyota Motor Corporation (TMC).
  • 12/3/2008
Η Toyota South Africa έχει μπει σε μία νέα εποχή στην παραγωγή οχημάτων στη Νότια Αφρική σαν κανονικό μέλος του παγκοσμίου δικτύου παραγωγής της Toyota Motor Corporation (TMC). Μετά από ένα πενταετές πρόγραμμα πολλών δισεκατομμυρίων rand για τον εκσυγχρονισμό και αναβάθμιση του εργοστασίου, η μονάδα παραγωγής του Prospecton της Toyota, νότια του Durban, χρησιμοποιεί τις παγκοσμίως πιο σύγχρονες τεχνολογίες παραγωγής. Πολλές από αυτές είναι πατενταρισμένα συστήματα της TMC, που μόλις πρόσφατα δόθηκε άδεια για χρήση σε εργοστάσια της Toyota εκτός Ιαπωνίας. Η 4η Μαρτίου 2008 σηματοδότησε ένα σημαντικό νέο κεφάλαιο στην ιστορία της Toyota South Africa, καθώς η εταιρία καθιερώθηκε ως κανονική εξαγωγική οχημάτων στα πλαίσια του παγκόσμιου δικτύου παραγωγής της TMC. Μιλώντας σε εκδήλωση με την ευκαιρία της έναρξης εξαγωγών του Corolla sedan από το Prospecton, ο Johan van Zyl, Πρόεδρος & CEO της Toyota South Africa, δήλωσε: «Αυτή η ιστορική στιγμή ευθυγραμμίζει την Toyota South Africa με πολλές άλλες παγκόσμιες παραγωγικές μονάδες της Toyota, με ετήσια δυναμικότητα παραγωγής 200 000 - 250 000 οχημάτων η καθεμία. Αυτό σηματοδοτεί την ολοκλήρωση ενός προγράμματος που ξεκίνησε με τη συνεργασία της Toyota South Africa και της TMC, με στόχο τη μεταμόρφωση της Toyota South Africa, από απλό τοπικό προμηθευτή σε αποτελεσματική βάση εξαγωγών της TMC, με προϊόντα που προορίζονται για Ευρωπαϊκές και Αφρικανικές αγορές. Η διαδικασία αυτή ξεκίνησε το 2002, σε μία εποχή όπου η Toyota South Africa είχε έναν όγκο παραγωγής 100.000 μονάδων το χρόνο και έχει εφαρμοστεί σε τρεις φάσεις. Η πρώτη φάση ήταν η εξαγωγή του Corolla στην Αυστραλία, με όγκο περίπου 10.000 μονάδων το χρόνο. Στη συνέχεια, η TMC ανακοίνωσε τη δεύτερη φάση του προγράμματος εξαγωγών, σύμφωνα με την οποία η Toyota South Africa θα γινόταν παγκόσμιος κόμβος παραγωγής για το νέο Hilux. Αυτό σηματοδότησε μία σταδιακή αλλαγή στους όγκους εξαγωγών, που θα αυξάνονταν στο τετραπλάσιο, ακόμα και στο πενταπλάσιο. Το Hilux προοριζόταν πλέον για τις αγορές της Ευρώπης και Αφρικής. Η τρίτη φάση ήρθε με την ανακοίνωση από την TMC ότι το νέο Corolla sedan θα πλαισίωνε το Hilux σαν μοντέλο εξαγωγής μεγάλου όγκου από τη Νότια Αφρική σε προορισμούς σε Ευρώπη και Αφρική. Και τα δύο μοντέλα παράγονται σε δεξιοτίμονες και αριστεροτίμονες εκδόσεις. Αυτό απαιτούσε μία συνολική μεταμόρφωση στον τρόπο λειτουργίας μας αλλά και στις διαδικασίες παραγωγής οχημάτων. Σημαντική σε αυτή τη διαδικασία ήταν μία επένδυση πολλών δις rand σε νέες εγκαταστάσεις και τεχνολογίες που επισκίαζε όλα όσα είχε παρουσιάσει μέχρι τότε η τοπική βιομηχανία. Αυτή η επένδυση έγινε όχι μόνο για να αυξήσει τους όγκους της ετήσιας παραγωγής σε 220.000 μονάδες, αλλά και για να διασφαλιστεί ότι αυτός ο όγκος επιτυγχάνεται σύμφωνα με τα πιο αυστηρά παγκόσμια πρότυπα ποιότητας της TMC. Σε επίπεδο παγκοσμιοποίησης, έπρεπε επίσης να είμαστε ανταγωνιστικοί τόσο σε θέματα κόστους όσο λειτουργικής απόδοσης, κάτι που εμπλέκει ανάλογα και τους προμηθευτές μας. Από αυτή την άποψη, η TMC έχει προσφέρει το υψηλότερο επίπεδο υποστήριξης με την εισαγωγή του διάσημου Συστήματος Παραγωγής Toyota (Toyota Production System), όχι μόνο στις εγκαταστάσεις μας, αλλά και στη βάση των προμηθευτών μας. Αυτό οδήγησε σε μία μεταμόρφωση της αποδοτικότητας και στη διαχείριση υλικών (logistics) σε όλο το δίκτυο προμηθευτών μας και επέτρεψε στο εργοστάσιο του Prospecton να υιοθετήσει πραγματικές ‘Just In Time’ Αρχές παραγωγής. Το νέο Κέντρο Εισαγωγής Ανταλλακτικών (Import Parts Centre) διαχειρίζεται το ξεπακετάρισμα και την αποτελεσματική ροή των εισαγόμενων εξαρτημάτων στη γραμμή συναρμολόγησης και έχει επιτρέψει, μαζί με τη βελτιωμένη διαχείριση μεταφορών, σημαντική μείωση στους νεκρούς χρόνους αλλά και στα επίπεδα στοκ των εξαρτημάτων. Σήμερα, το επίπεδο στοκ των εξαρτημάτων μέσα στο εργοστάσιό μας μετριέται σε ώρες και όχι σε εβδομάδες. Όσον αφορά την παραγωγική μας ικανότητα, επιδιώξαμε κυρίως να αφήσουμε πίσω μας τα παλιά και να προχωρήσουμε σε νέα. Σχεδόν όλοι οι τομείς της παραγωγικής μας δραστηριότητας έχουν εκσυγχρονιστεί ? σε ένα βαθμό που, μαζί με τα παλιότερα, παγιωμένα κτίρια, το πιο παλιό σημαντικό τμήμα που χρησιμοποιείται σήμερα είναι η γραμμή πρεσών 1Α που τέθηκε σε λειτουργία περίπου πριν από έξι χρόνια, στο πλαίσιο της προετοιμασίας για την εισαγωγή του IMV. Η πρώτη από τις νέες εγκαταστάσεις που λειτούργησε ήταν το βαφείο που χρησιμοποιεί υδατοδιαλυτά χρώματα. Η εγκατάσταση αυτή εφαρμόζει την πιο σύγχρονη τεχνολογία βαφής που διαθέτει η Toyota και είναι μία από τις πέντε παρόμοιες μονάδες που λειτουργούν από την TMC σε εργοστάσια παραγωγής της σε όλο τον κόσμο. Η τεχνολογία του εφαρμόζεται τώρα για πρώτη φορά εκτός Ιαπωνίας. Επόμενος σταθμός μας είναι η επέκταση του τμήματος πρεσών που περιλαμβάνει δύο γραμμές πρεσών νέας γενιάς, βασισμένες στην πιο σύγχρονη τεχνολογία που διαθέτει η Toyota σε ολόκληρο τον κόσμο. Αυτή η νέα τεχνολογία πρεσών εξελίχθηκε από την Toyota για χρήση αποκλειστικά στα εργοστάσιά της, και πέρασε στη διαδικασία παραγωγής στο διάσημο εργοστάσιο της TMC στην Tahara (Ιαπωνία). Η Toyota South Africa αντιπροσωπεύει την τρίτη χώρα, συμπεριλαμβανομένης της Ιαπωνίας, που χρησιμοποιεί αυτή την υπερσύγχρονη τεχνολογία, η οποία τελικά θα λανσαριστεί στις περισσότερες παγκόσμιες μονάδες παραγωγής της Toyota. Η νέα πρέσα 2A συμπληρώνει την υπάρχουσα 1Α. Και οι δύο έχουν τη δυνατότητα να παράγουν τα μεγάλα τμήματα αμαξώματος που απαιτούνται, συμπεριλαμβανομένων των πλαϊνών τμημάτων, για όλα τα μοντέλα που παράγονται από την Toyota στη Νότια Αφρική. Η νέα τεχνολογία που χρησιμοποιείται στην πρέσα 2Α, ωστόσο, επιτρέπει την εκτέλεση των εργασιών, πιο γρήγορα, πιο αθόρυβα και με μεγαλύτερη ασφάλεια. Το δεύτερο στοιχείο του νέου τμήματος είναι η πρέσα Cotr (C Class transfer press) που έχει σχεδιαστεί για να παράγει μικρότερα εξαρτήματα, μήκους μέχρι 400mm. Για να τροφοδοτούμε το τμήμα πρεσών μας με πρώτη ύλη με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο, εγκαταστάθηκε μία νέα γραμμή μεταλλικών φύλλων. Η εγκατάσταση αυτή τελεί υπό τη διεύθυνση μιας κοινοπραξίας μεταξύ Toyota Tsusho Corporation (TTC) και Toyota Tsusho Africa (TTAF) μαζί με τη Arcelor Mittal. Το ατσάλι για τα εξαρτήματα του αμαξώματος παραδίδεται τώρα σε μορφή τυλίγματος (περιέλιξη), μία αναγνωρισμένη, παγκόσμια άριστα πρακτική. Εξαρτήματα από ρητίνη, συμπερ. πάνελ ταμπλό και βαμμένων προφυλακτήρων, παράγονται σε ένα νέο τμήμα, που, όπως το βαφείο και οι γραμμές πρεσών, υιοθετεί την πιο σύγχρονη τεχνολογία για υψηλή απόδοση εργασιών και κορυφαία προϊοντική ποιότητα. Το εργοστάσιο ρητίνης της Toyota South Africa έχει το δικό του βαφείο υδατοδιαλυτών χρωμάτων. Αυτό επιτρέπει την παράδοση των εξαρτημάτων που επικαλύπτονται με ρητίνη απευθείας στη γραμμή παραγωγής με ελάχιστη έκθεση σε χειρισμούς και πιθανότητας ζημιάς κατά τη μεταφορά. Μία από τις διαδικασίες που είναι βασικές στην επίτευξη των παγκοσμίων προτύπων ποιότητας της TMC είναι η ποιότητα κατασκευής του βασικού πλαισίου και της δομής του αμαξώματος. Για να επιτευχθεί αυτό, λανσάραμε αυτό που η TMC ονομάζει ‘Global Body Line’. Πρόκειται για ένα σύστημα της Toyota που χρησιμοποιείται στις παγκόσμιες εγκαταστάσεις παραγωγής της, ώστε να διασφαλίζεται συγκόλληση και ακρίβεια διαστάσεων σε ένα κοινό παγκόσμιο πρότυπο. Το Global Body Line διασφαλίζει ότι η τεχνολογία μας κατασκευής αμαξωμάτων είναι πλήρως συμβατή με άλλους παγκόσμιους κόμβους παραγωγής της TMC. Παρόμοιες βελτιώσεις έχουν γίνει στην αίθουσα παραγωγής με νέες διαδικασίες που είναι πλήρως συμβατές με τη μεθοδολογία του Συστήματος Παραγωγής Toyota. Τώρα έχουμε τις εγκαταστάσεις και τα συστήματα στους όγκους και τα επίπεδα ποιότητας που δικαιολογούν την ένταξή μας στο δίκτυο παγκόσμιας παραγωγής Toyota. Οι διαδικασίες μας ελέγχου ποιότητας επιθεωρούνται συνεχώς από την TMC για συμμόρφωση με διεθνή πρότυπα ποιότητας. Σαν τελικό έλεγχο ποιότητας, έχουμε εισάγει μία σειρά δυναμικών τεστ που διεξάγονται σε μία νέα πίστα δοκιμών στο χώρο του εργοστασίου. Όλα τα οχήματα υποβάλλονται τώρα σε ένα δυναμικό τεστ πριν την αποστολή τους, που περιλαμβάνει μία πίστα σχήματος 8, ένα τμήμα από Βελγικό καλντερίμι και κυκλικά τμήματα δρόμου με διάφορες κλίσεις. Αυτές οι μοναδικές οδικές επιφάνειες είναι σχεδιασμένες για να αναδεικνύουν τις ατέλειες ποιότητας, όπως χαλαρά εξαρτήματα, που εμφανίζονται μόνο κάτω από δυναμικές οδηγικές συνθήκες. Όλα τα οχήματα που εξάγονται, καθώς και μερικά της τοπικής αγοράς που επιλέγονται τυχαία (δειγματοληπτικά), υποβάλλονται σε μία δοκιμή υψηλών ταχυτήτων 140 km/h σε κλειστή πίστα. Τα δυναμικά τεστ ολοκληρώνονται άμεσα, πριν την αποστολή και όπου διαπιστώνεται ατέλεια, το όχημα επιστρέφει στο εργοστάσιο για αποκατάσταση. Είναι φανερό ότι η μαζική επένδυση στην ένταξη της Toyota South Africa στο παγκόσμιο δίκτυο παραγωγής της TMC έχει υποστηριχτεί από μία σημαντική επένδυση στην εκπαίδευση. Για το σκοπό αυτό, έχουμε ξοδέψει R300 εκατομμύρια στην εκπαίδευση και εξέλιξη του ανθρώπινου δυναμικού μας τα τελευταία 5 χρόνια. Αυτό περιλαμβάνει το κόστος αποστολής 174 ατόμων, κυρίως Group Leaders στην Ιαπωνία για εκπαίδευση στη φιλοσοφία Toyota Way. Εκτός από την επένδυση που έγινε στην Toyota South Africa, το 220K project δημιούργησε κίνητρα σε 12 νέους διεθνείς προμηθευτές να επενδύσουν στη Νότια Αφρική. Οκτώ από αυτούς είναι από την Ιαπωνία και τέσσερις από την Ευρώπη. Εννέα από αυτούς τους προμηθευτές έχουν επενδύσει μεμονωμένα και τρεις είναι κοινοπραξίες με εταιρίες της Νοτίου Αφρικής. Η επίδραση του Toyota South Africa 220K project είναι μακροπρόθεσμη και ουσιαστική: -Σχεδόν το 50% της συνολικής επένδυσης έχει δαπανηθεί με τοπικούς προμηθευτές με αναγνωρισμένα διαπιστευτήρια BEE. -Το πρόγραμμα δημιούργησε 4000 ευκαιρίες νέων θέσεων εργασίας. -Οι προβλέψεις μας για εξαγωγές των Hilux και Corolla sedan για το 2008 είναι 147.000 οχήματα. -Μαζί με τις εξαγωγές εξαρτημάτων, η πιθανή αξία των εξαγωγών της Toyota για τη χρονιά είναι της τάξης των R20 δις, ένα νούμερο που πλησιάζει το 1% του ΑΕΠ της Νοτίου Αφρικής. -Το πρόγραμμα εξαγωγών της Toyota South Africa θα βοηθήσει στην αύξηση των συνολικών εξαγωγών από τη Ν. Αφρική σε πάνω από 250.000 μονάδες για το 2008, με την Toyota να έχει μία αναλογία γύρω στο 60% αυτών των εξαγωγών. -Η τοπική πρόσθετη αξία των μοντέλων Hilux και Corolla είναι πάνω από 60%. Αυτό κάνει και τα δύο μοντέλα να συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής Συμφωνίας Ελεύθερου Εμπορίου με τη Νότια Αφρική και επομένως να μπορούν να εισάγονται στην Ευρώπη χωρίς δασμούς. Η Toyota είναι η πρώτη κατασκευάστρια αυτοκινήτων Ν. Αφρικής που πετυχαίνει κάτι τέτοιο. -Οχήματα που κατασκευάζονται από την Toyota South Africa θα εξάγονται σε πάνω από 40 παγκόσμιους προορισμούς την προσεχή χρονιά. Εμφανώς, αυτό το μέγεθος επέκτασης στην παραγωγή δημιουργεί αρκετές διαχειριστικές προκλήσεις (logistics), κυρίως στη μεταφορά οχημάτων που παραδίδονται σε τοπικούς προορισμούς και προς και από το λιμάνι του Durban. Γνωρίζοντας την επίδραση που θα έχει αυτό στο οδικό δίκτυο σκοπεύουμε να μεταφέρουμε την πλειοψηφία των αποστολών οχημάτων μας μέσω του σιδηροδρομικού δικτύου στο άμεσο μέλλον. Για το σκοπό αυτό, βρισκόμαστε σε προχωρημένο στάδιο διαπραγματεύσεων με την Transnet. Η Transnet έχει δεσμευτεί να παρέχει την απαιτούμενη υποδομή που θα μας επιτρέψει να πετύχουμε την αποτελεσματική μετακίνηση των οχημάτων για προορισμούς εσωτερικού και εξωτερικού. Η περίοδος μεταμόρφωσης της Toyota South Africa ήταν συναρπαστική, με σημαντικά επιτεύγματα χάρη στην υποστήριξη της TMC. Η Toyota South Africa έχει πλέον εδραιωθεί σαν η μεγαλύτερη κατασκευάστρια οχημάτων της Αφρικανικής ηπείρου και η μεγαλύτερη εξαγωγική οχημάτων στη Νότια Αφρική. Και τώρα αποτελεί άλλη μία μονάδα παραγωγής με την κορυφαία ποιότητα της TMC.