Τρέιλερ με μπαταρία για αύξηση της αυτονομίας των ηλεκτρικών. Έξυπνη λύση ή ουτοπία;


Πως σας ακούγεται να ρυμουλκείτε μια επιπλέον μπαταρία 60 kWh προκειμένου να μπορείτε να καλύψετε περισσότερα χιλιόμετρα με το EV σας;

  • KEIMENO: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 28/2/2020

Σε ότι αφορά την αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων οι λύσεις σήμερα είναι πρακτικά δύο: είτε δίνεις ένα σεβαστό ποσό και αγοράζεις ένα EV με σεβαστή ακτίνα δράσης είτε αρκείσαι σε κάτι αισθητά πιο φτηνό, για ηλεκτρικό πάντα και είσαι συχνά πυκνά στην πρίζα.

Φυσικά ακόμα και τα ακριβά ηλεκτρικά χρειάζονται επαναφόρτιση στα μεγάλα ταξίδια, διαδικασία που κοστίζει και σε χρήμα, ειδικά μετά τις τελευταίες αυξήσεις του δικτύου Ionity και σε χρόνο. Κάπου εδώ έρχεται η γαλλική start up με την επωνυμία EP Tender, που έχει έδρα στο Παρίσι, να παρουσιάσει μια πρόταση που θεωρεί ότι θα δώσει λύση σε όλα τα θέματα αυτονομίας.

Η λύση λοιπόν που προτείνει η γαλλική εταιρεία είναι ένα τρέιλερ- μπαταρία, το οποίο ρυμουλκείται από το EV και παρέχει επιπλέον ενεργειακή χωρητικότητα 60 kWh. Με αυτήν την επιπλέον ενέργεια το ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα μπορεί είτε να φτάσει στον τελικό του προορισμό είτε στον επόμενο σταθμό της EP Range, όπου το άδειο τρέιλερ μπαταρία θα αντικατασταθεί από ένα γεμάτο ώστε να συνεχιστεί το ταξίδι. Το κόστος ενοικίασης θα είναι 34 ευρώ, ενώ για να μην αγχώνεται κανείς το τρέιλερ θα κοτσάρεται αυτόνομα στο αυτοκίνητο.

Η αρχική σκέψη της EP Tender ήταν στα τρέιλερ να υπάρχουν κινητήρες εσωτερικής καύσης που λειτουργούν ως γεννήτρια -20 τέτοια τρέιλερ χρησιμοποιούνται από χρήστες Renault Zoe και Kangoo ZE- αλλά η μείωση των τιμών των μπαταριών την οδήγησε σε λύση που προαναφέραμε.

Η εταιρεία φιλοδοξεί να έχει μέχρι το 2024, όταν υπολογίζει πως θα αρχίσει να παρουσιάζει κέρδη, 4.150 τρέιλερ και 60.000 πελάτες. Το κόστος του κάθε τρέιλερ ανέρχεται σε 10.000 ευρώ.