Έκθεση Φρανκφούρτης IAA 2019: Στον δρόμο για τον πλήρη εξηλεκτρισμό!


ΑΝ ΚΑΙ ΜΕ ΗΧΗΡΕΣ ΑΠΟΥΣΙΕΣ Η ΕΚΘΕΣΗ ΤΗΣ ΦΡΑΝΚΦΟΥΡΤΗΣ ΔΙΑΤΗΡΕΙ ΨΗΛΑ ΤΗ ΣΗΜΑΙΑ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ.

  • ΑΠΟΣΤΟΛΗ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ, ΦΩΤ.:ΑΡΧΕΙΟ
  • 10/9/2019

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα στις μικρές κατηγορίες, αυτόνομη οδήγηση και σύγχρονες τεχνολογίες, super cars με οικολογικό χαρακτήρα και ότι πιο σύγχρονο υπάρχει στην αυτοκινητοβιομηχανία παρουσιάζεται, εδώ στην Φρανκφούρτη.

Με δεδομένο τους περιορισμούς για τη μείωση του CO2 (τα 95g/km είναι εμπρός) οι κατασκευαστές προσπαθούν να λύσουν το γρίφο ώστε να είναι έτοιμοι την επόμενη χρονιά (2020) και να αποφύγουν τα βαριά πρόστιμα. Οι «συνέργειες» σε αυτό το ιδιότυπο… χρηματιστήριο «δικαιωμάτων» ρύπων είναι μονόδρομος ιδίως για εκείνους τους κατασκευαστές που δεν έχουν μικρά αυτοκίνητα ή έχουν μείνει πίσω στην εξέλιξη νέων, πιο «καθαρών».

Μονόδρομος επίσης και η ηλεκτροκίνηση, με τις υποδομές να αποτελούν πονοκέφαλο σε χώρες όπως η Ελλάδα, ωστόσο οι «μπαταρίες», δηλαδή το εάν και κατά πόσο θα μπορέσει να καλυφθεί η συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση που υπάρχει να είναι ο μεγαλύτερος για τους Ευρωπαίους κατασκευαστές. Κυρίαρχη τάση της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας είναι ο πλήρης  εξηλεκτρισμός των αυτοκινήτων της μικρής κατηγορίας (Α, Β και C Segment), ενώ μέχρι να συμβεί αυτό εμπλουτισμός με mild hybrid συστήματα προκειμένου να μειωθούν οι ρύποι.

VW ID.3
VW ID.3
Audi RS6 Avant
Audi RS6 Avant
Audi RS7 Sportback
Audi RS7 Sportback
Audi R8 Spyder
Audi R8 Spyder

Αυτό, τα μικρά υβριδικά συστήματα δηλαδή, θα το δούμε εντόνως και στην ελληνική αγορά από το 2020, όπου πολλές εκδόσεις κινητήρων θα καταργηθούν και θα αντικατασταθούν με την εν λόγω, πιο φιλική τεχνολογία που μπορεί να μειώσει τις εκπομπές έως και 10%. Το δεύτερο στοίχημα για τους κατασκευαστές είναι να καταφέρουν να μειώσουν τις τιμές πώλησης των ηλεκτρικών στα επίπεδα ενός συμβατικού αυτοκινήτου, κάτι που πιστεύεται ότι θα γίνει από το 2022-2023. Ήδη χθες η VW παρουσίασε εδώ στη Φρανκφούρτη το νέο ID.3, ένα αυτοκίνητο στην κατηγορία του Golf με τιμή κάτω από 30.000 ευρώ, τιμή που όπως μας έλεγαν τα στελέχη της Kosmocar θα ισχύσει και για την Ελλάδα.

Αυτό (η εξισορρόπηση των τιμών ηλεκτρικών/συμβατικών ΙΧ) θα επιτευχθεί, προφανώς με την αύξηση των πωλήσεων και των επιμερισμών στα κατασκευαστικά κόστη, κυρίως όμως με φοροαπαλλαγές λόγω πράσινου χαρακτήρα

BMW Concept 4
BMW Concept 4
Cupra Tavascan
Cupra Tavascan
BMW VISION M NEXT
BMW VISION M NEXT
Lamborghini Huracan Spyder
Lamborghini Huracan Spyder

Τι άλλο βλέπουμε εδώ στην Φρανκφούρτη; Εκτός από τα ηλεκτρικά στις μικρές κατηγορίες, κυρίαρχη τάση και αυτή των crossover και SUV που απ΄ ότι φαίνεται θα εξαφανίσουν (κυρίως) τα συμβατικά αυτοκίνητα της κατηγορίας C και D…Είναι δεδομένο πώς η αγορά, αλλάζει και πώς οι αλλαγές δεν είναι μακριά αλλά ήδη μας χτυπούν την πόρτα. Η Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης IAA 2019, που ανοίγει σήμερα τις πύλες της για τους εκπροσώπους του Τύπου και από τις 12 έως τις 22 Σεπτεμβρίου για το κοινό (διεξάγεται κάθε δεύτερη χρονιά και εναλλάσσεται με εκείνη του Παρισιού), σημαδεύτηκε με την απουσία κορυφαίων κατασκευαστών, οι οποίοι θεωρούν πολύ υψηλό το κόστος συμμετοχής αναζητώντας νέους, εναλλακτικούς τρόπους προβολής. Είναι και αυτό στο πλαίσιο των αλλαγών που συμβαίνουν στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Lamborghini SIAN FKP37
Lamborghini SIAN FKP37
Hyundai i10 N Line
Hyundai i10 N Line
Mercedes-AMG GLB 53 4MATIC+
Mercedes-AMG GLB 53 4MATIC+
Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupe
Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupe

Πάντως οι όμιλοι VW Group (Audi, Volkswagen, Skoda, SEAT, Lamborghini, Bentley, Ducati), Daimler (Mercedes-Benz, AMG-Mercedes, Smart), BMW Group (BMW, Mini) κάνουν κυριολεκτικά επίδειξη δύναμης…

Hyundai 45 Concept
Hyundai 45 Concept

Απούσα η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, ακόμη και η Toyota που κυριαρχεί στην υβριδική τεχνολογία, με τις κολοσσιαίες συμμαχίες στον τομέα της μπαταριών, αλλά και με τη νέα γκάμα των εξηλεκτρισμένων αυτοκινήτων που διαθέτει. Μόνον η Honda δίνει το "παρών"…

Mini Electric
Mini Electric
Opel Corsa GT
Opel Corsa GT
Porsche Taycan Turbo S
Porsche Taycan Turbo S
Skoda citigo e iV
Skoda citigo e iV

Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία και συγκεκριμένα ο όμιλος PSA (Peugeot, Citroen, DS), λάμπει για της απουσίας του, με μόνη παρουσία την πάλαι ποτέ… Γερμανική Opel ενόψει του λανσαρίσματος του νέου Corsa…

Στο ίδιο πλαίσιο και η παρουσία της Renault που διαθέτει περίπτερο εκτός του εκθεσιακού χώρου για να παρουσιάσει τα νέα Clio και Captur, αλλά και τους νεωτερισμούς για την ανερχόμενη Dacia.

Στις απουσίες, να σημειώσουμε και εκείνες των εταιρειών Nissan, Mazda, Mitsubishi, Subaru, Suzuki, Peugeot, Citroen, DS, Volvo, Fiat, Jeep, Alfa Romeo, Abarth, Rolls-Royce, Aston Martin, Alpine και Tesla.

Skoda Superb iV
Skoda Superb iV
Smart EQ forfour
Smart EQ forfour
Smart EQ fortwo
Smart EQ fortwo

Μείνετε συντονισμένοι στο www.caranddriver.gr για να δείτε LIVE όλα τα μοντέλα που θα παρουσιαστούν στην έκθεση της Φρανκφούρτης.

Land Rover Defender
Land Rover Defender
  

JOIN US