Mercedes-Benz Concept CLA Class: Εμπνευσμένη από τη ριζοσπαστική EQXX και με 750 km αυτονομίας (photos)


Η Mercedes-Benz υπόσχεται νέες τεχνολογίες μπαταρίας και αυξημένη αυτονομία με τη νέα CLA Class.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: MERCEDES-BENZ
  • 3/9/2023

Η Mercedes-Benz τράβηξε το κάλυμμα από το Concept CLA Class, το οποίο θα αποτελέσει το προοίμιο της αμιγώς ηλεκτρικής CLA Class που θα βρίσκεται πιο κοντά στη παραγωγή από ποτέ. Τα αποκαλυπτήρια έγιναν στη Mercedes-Benz Pavilion, τον εκθεσιακό χώρο της εταιρείας μέσα στην στην IAA Mobility του Μονάχου.

Το concept έχει βασιστεί στην πλατφόρμα Mercedes-Benz Modular Architecture (MMA) και προβάλλει τις ιδέες και τα όνειρα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας για τη μελλοντική σειρά ηλεκτρικών οχημάτων της. Σε πρώτο πλάνο ο καινοτόμος σχεδιασμός που αποσκοπεί στη βελτιστοποίηση της απόδοσης και την αύξηση της αυτονομίας, η οποία σύμφωνα με τους ίδιους τους Γερμανούς θα αγγίξει έως και τα 750 km ανά φόρτιση.

Εκτός αυτού, η εταιρεία αποκάλυψε ότι η concept έκδοση της CLA Class έχει εμπνευστεί από την άκρως ριζοσπαστική Vision EQXX, όσον αφορά στα κινητήρια σύνολα και τις μπαταρίες της.

Σχεδιασμός και καμπίνα

Το αμάξωμα φαίνεται αρκετά γνώριμο, με τη Mercedes να έχει ακολουθήσει την κλασική της γλώσσα σχεδιασμού, δημιουργώντας ένα τετράθυρο coupe, με το μπροστινό μέρος να έχει επιμηκυνθεί και το πίσω να έχει κοντύνει ελαφρώς, προσφέροντας έτσι πιο σπορ αναλογίες. Το αμάξωμα έχει βαφεί σε απόχρωση Pomegranate Red, ενώ διακοσμητικά, φωτεινά τριάκτινα αστέρια έχουν τοποθετηθεί στη μάσκα του οχήματος.

Το εσωτερικό μοιάζει αρκετά με αυτό της Vision EQXX, αφού μια οθόνη Superscreen καταλαμβάνει όλη την έκταση του ταμπλό, ενώ πολλές από τις επιφάνειες είναι κατασκευασμένες από βιώσιμα υλικά, όπως για παράδειγμα το ανακυκλωμένο χαρτί και το μπαμπού. Τα καθίσματα έχουν ντυθεί με δέρμα Nappa σε μπεζ και ασημί χρώμα, για το βάψιμο των οποίων χρησιμοποιήθηκαν μεγάλες ποσότητες από κατακάθι του καφέ. Οι ασημί-μωβ λεπτομέρειες που δεσπόζουν σε όλη την καμπίνα είναι φτιαγμένες από ανακυκλωμένο πλαστικό PET.

Η οθόνη Superscreen είναι χωρισμένη σε τρία μέρη: τον ψηφιακό πίνακα οργάνων στη μεριά του οδηγού, μια οθόνη αφής για τον χειρισμό του συστήματος infotainment στη μέση, κι ακόμα μία στη μεριά του συνοδηγού.

Μπαταρίες και κινητήρια σύνολα

Σύμφωνα με τη Mercedes, το Concept CLA Class είναι ο προάγγελος της CLA Class, αφού πρόκειται για ένα όχημα που πλησιάζει αρκετά στη μορφή που θα πάρει το μοντέλο όταν περάσει στην παραγωγή. Περνώντας σε αυτό που θα βρίσκεται στην «καρδιά» του μοντέλου, χωρίς όμως οι αριθμοί που αναφέρονται να είναι «κλειδωμένοι,» η εταιρεία επιβεβαιώνει ότι δύο μπαταρίες θα είναι διαθέσιμες: η βασική έκδοση θα φέρει μία μπαταρία λίθιου φωσφορικού άλατος σιδήρου, ενώ η έκδοση που θα βρίσκεται στην κορυφή της γκάμας θα διαθέτει μια μπαταρία οξειδίου του πυριτίου, που θα προσφέρει μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα.

Η Mercedes δεν αποκάλυψε τη χωρητικότητα των μπαταριών, όμως δήλωσε ότι η εκτιμώμενη αυτονομία ανέρχεται στα 750 km με μία φόρτιση, ενώ η ενεργειακή κατανάλωση είναι 12 kWh/100 km. Αυτό σημαίνει ότι οι μπαταρίες αυτές μπορεί να έχουν χωρητικότητα που θα αγγίζει και τα 90 kWh, όμως αυτός ο αριθμός δεν έχει επιβεβαιωθεί από την εταιρεία.

Όσο για τη φόρτιση, το Concept CLA Class βασίζεται σε τεχνολογία 800V, που σημαίνει ότι παρέχεται φόρτιση 250 kW, δηλαδή 400 km αυτονομίας σε μόλις 15 λεπτά. Η μπαταρία της CLA Class θα διοχετεύει την ενέργεια στη λεγόμενη Mercedes-Benz Electric Drive Unit (MB.EDU), κι από εκεί στον ηλεκτροκινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων, όπως και όλα τα υπόλοιπα ηλεκτρονικά συστήματα.

Στο concept car, η μονάδα ισχύος είναι τοποθετημένη στον πίσω άξονα, ενώ η πλατφόρμα MMA είναι ικανή να υποστηρίξει και διάταξη με δύο ηλεκτροκινητήρες, επομένως η CLA που θα περάσει στην παραγωγή θα προσφέρεται και με τετρακίνηση.