F1: Οι νέοι κινητήρες για το 2026 έτοιμοι για δοκιμές - Αυτές είναι οι πρώτες πληροφορίες


Όσο οι λεπτομέρειες για τους κανονισμούς γύρω από την αεροδυναμική των μονοθέσιων του 2026 ακόμα συζητιούνται, οι μηχανικοί έχουν αρχίσει τις προετοιμασίες για τους κινητήρες της νέας εποχής.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤΟ: Getty Images/Red Bull Content Pool
  • 7/11/2023

Το 2026 αποτελεί το ξεκίνημα μίας νέας εποχής για τη Formula1. Η επανάσταση των υβριδικών κινητήρων που συντελέστηκε το 2014 ήταν το πρώτο βήμα προς την ανθρακική ουδετερότητα. Δώδεκα χρόνια μετά, το σπορ προχωρά κι άλλο προς αυτή την κατεύθυνση.

Τα 100% βιώσιμα καύσιμα, η αφαίρεση της MGU-H, η χρήση κράματος αλουμινίου αντί για τιτάνιο, και η αύξηση της ισχύος του ηλεκτρικού μοτέρ αποτελούν μόνο μερικές από τις αλλαγές στις νέες μονάδες ισχύος.

Όσο η FIA και η F1 συζητούν και σχεδιάζουν τους αεροδυναμικούς κανονισμούς, οι μηχανικοί στα εργοστάσια των κατασκευαστών (Red Bull Powertrains-Ford, Ferrari, Mercedes, Honda, Audi) ετοιμάζουν τα πρώτα δοκιμαστικά PU για χρήση στο δυναμόμετρο και τους πάγκους δοκιμών.

Στη διαδικασία αυτή, συναντούν και σημαντικές προκλήσεις. Για παράδειγμα, η αφαίρεση της MGU-H σημαίνει πως η ενέργεια θα ανακτάται πια μόνο από την πέδηση, όχι κι από τα αέρια του turbo, οπότε η μπαταρία θα πρέπει να είναι μεγαλύτερη, κι η MGU-K πιο ισχυρή - από 120 kW θα αποδίδει πια 350 kW (475 PS). 

Επιπλέον, στο όνομα της μείωσης του κόστους και του περιορισμούς των αλλόγιστων εξόδων από τους κατασκευαστές, αρκετά μέρη των κινητήρωνπαρέχονται από έναν και μόνο προμηθευτή. Αυτό ισχύει, λόγου χάρη, με τα μπεκψεκασμού του καυσίμου που προέρχονται αποκλειστικά από τη Magneti Marelli.

Αυτό σημαίνει πως οι πρώτες δοκιμές στα εργοστάσια πρέπει να γίνουν σύντομα, και οι περισσότερες εταιρείες θα είναι έτοιμες για αυτές στις αρχές του 2024.

Σε αυτό προστίθεται και ο περιορισμός στον χρόνο που έχει κάθε εταιρεία να δοκιμάσει τους κινητήρες της: από τώρα και ως το τέλος του 2026 θα έχουν 700 ώρες δοκιμών/έτος για τον θερμικό κινητήρα και 500 για το ERS, ενώ από το 2027 ως και το 2030 αυτές θα μειωθούν σε 500 και 400, αντίστοιχα.

Πηγή: Formu1a.uno