GP Άμπου Ντάμπι: Νικητής ο Verstappen, δεύτερη η Mercedes στο πρωτάθλημα


Ο Max Verstappen έκλεισε τη χρονιά με νίκη που τον φέρνει μπροστά από τον Sebastian Vettel στη σχετική λίστα, ενώ η Mercedes «κλείδωσε» τη 2η θέση στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤΟ: Getty Images / Red Bull Content Pool
  • 26/11/2023

Στην εκκίνηση, ο Verstappen απειλήθηκε από τον Leclerc για την πρωτοπορία αλλά δεν πέρασε, μένοντας 2ος, με τον Norris να περνά 4ος, όσο ο Βρετανός πάλευε με τον Piastri για την 3η θέση.

Ο Hamilton μπήκε στη δεκάδα, όπως κι ο Perez, όντας στις θέσεις 9 και 10, αντίστοιχα. Λίγο μετά, ο Μεξικανός πέρασε τον 7κις πρωταθλητή.

Μπροστά, ο Norris πέρασε 3ος, με τον Piastri ευάλωτο στον επιτιθέμενο Russell που έψαχνε ευκαιρίες για να κλέψει την θέση και να ενισχύσει την θέση της Mercedes στο πρωτάθλημα. Δύο φορές προσπάθησε ο Βρετανός, και τις δύο απέτυχε, με τον Tsunoda και τον Alonso να τους πλησιάζουν. Με την τρίτη, στον 11ο γύρο, τα κατάφερε.

Παράλληλα, ο Perez συνέχιζε να ανεβαίνει στη δεκάδα, όσο ο Hamilton δεν είχε τον ρυθμό να περάσει τον Gasly για την 9η θέση.

Ο Alonso μπήκε πρώτος στα pits στον 13ο γύρο, με τον Piastri να απαντά μπαίνοντας στον αμέσως επόμενο, και κρατώντας την θέση του έναντι του Ισπανού.

Ο Norris μπήκε στον 15ο γύρο, πρώτος εκ των τριών στην κορυφή, με τον Russell να πράττει το ίδιο μαζί του. Στη McLaren, όμως, έχασαν χρόνο στο pit stop, και έτσι ο Russell κέρδισε την θέση από τον συμπατριώτη του.

Hamilton και Ocon έκαναν τις δικές τους στάσεις στον 16ο γύρο, με τον οδηγό της Mercedes να έχει μικρής έκτασης ζημιάς στην εμπρός πτέρυγα, μετά από μικροεπαφή με τον Gasly.

Ο Verstappen «τράβηξε» πρώτος βάζοντας τη σκληρή γόμα στον 17ο γύρο, με τον Leclerc να επιλέγει την τακτική του overcut. Ο Μονεγάσκος, βέβαια, δεν κέρδισε κάτι έτσι και βγήκε πίσω από τον Ολλανδό μετά το δικό του pit stop.

Με τα pit stops, για ένα διάστημα ηγήθηκε ο Tsunoda του αγώνα, γράφοντας ιστορία για τον ίδιο και τη χώρα του στη Formula 1, μέχρι τον 23ο γύρο.

Ο Verstappen πέρασε πρώτος, με τον Leclerc 2ο, τον Russell 3ο και τον Sainz 4ο μπροστά από τις δύο McLaren, αν κι ακόμα δεν είχε μπει για τη δική του στάση. Το έπραξε στον 24ο γύρο, και πάλι για τη σκληρή γόμα, δείχνοντας πως πήγαινε για στρατηγική 2 pit stop.

Με την κατάσταση ως είχε μετά τα pit stops, η Mercedes κρατούσε τη 2η θέση έναντι της Ferrari.

Ο Perez έκανε τον δικό του αγώνα αναρρίχησης, ανεβαίνοντας 5ος αφού άφησε πίσω του τον Piastri, και πλέον έθετε στόχο την 4η θέση του Norris.

Την ίδια ώρα, ο Russell πλησίαζε τον Leclerc για τη 2η θέση, σε μία μάχη που είχε προεκτάσεις και στο Κατασκευαστών. 

Ο δεύτερος γύρος των pit stops ξεκίνησε με τον Gasly στον 33ο γύρο, αφήνοντας τον Sainz να ανέβει στην 12η θέση, πίσω από τον Ocon.

Μπροστά, ο Norris έκανε τη δική του δεύτερη αλλαγή στον 34ο γύρο, στο οποίο απάντησε ο Russell στον επόμενο γύρο, κρατώντας την θέση του έναντι του Βρετανού.

Ο Leclerc απάντησε στον οδηγό της Mercedes, βγαίνοντας μπροστά από τον Russell, που με τη σειρά του είχε τον Norris κολλημένο πίσω του. Τον άφησε πίσω του γρήγορα, όμως, και έτσι κυνηγούσε τον Μονεγάσκο για την 2η θέση.

Ο Perez μπήκε για το δικό του stop στον 43ο γύρο, πέφτοντας 6ος, αλλά με πιο φρέσκα ελαστικά στόχευε να κερδίσει θέσεις και να παλέψει για το βάθρο.

Ο Verstappen ακολούθησε στον 44ο γύρο κι έτσι έμεινε πρώτος με διαφορά ασφαλείας από τον ανταγωνισμό, καθ’ οδόν για τη νίκη.

Κι όσο ο Sainz έχανε έδαφος και θέσεις του Alonso και του Hamilton, ο Βρετανός θα κληθεί από τους αγωνοδίκες για πιθανή παραβίαση κανονισμού στο δεύτερο stop του.

Παράλληλα, ο Perez πήρε ποινή 5 δλ. για επαφή με τον Norris στην προσπάθειά του να τον περάσει στο σικέιν. 

Μπροστά, ο Verstappen έπαιρνε την 54η νίκη της καριέρας του κλείνοντας με τον πιο θετικό τρόπο μία μαγική για τον ίδιο και τη Red Bull σεζόν, με τον Leclerc 2ο και τον Russell 3ο.