Οι κανονισμοί του 2008


Την Τετάρτη συνεδρίασε το παγκόσμιο συμβούλιο του μηχανοκίνητου, το οποίο εκτός από την διορία που έδωσε στις ομάδες - μέχρι τις 31 Μαρτίου - να δηλώσουν αν θα συμμετάσχουν στο νέο πρωτάθλημα που θα διοργανωθεί από το 2008 μέχρι και το 2012 έστειλε στις ομάδες και την λίστα με τους κανονισμούς που θα διέπουν το εν λόγω πρωτάθλημα.
  • 24/3/2006
Την Τετάρτη συνεδρίασε το παγκόσμιο συμβούλιο του μηχανοκίνητου, το οποίο εκτός από την διορία που έδωσε στις ομάδες - μέχρι τις 31 Μαρτίου - να δηλώσουν αν θα συμμετάσχουν στο νέο πρωτάθλημα που θα διοργανωθεί από το 2008 μέχρι και το 2012 έστειλε στις ομάδες και την λίστα με τους κανονισμούς που θα διέπουν το εν λόγω πρωτάθλημα.

1. Όριο στην εξέλιξη των μονοθεσίων αφού τα συνολικά χιλιόμετρα δεν θα πρέπει να ξεπερνούν τα 30.000 χλμ. μέσα σε μία αγωνιστική χρονιά.
2. Το πρόγραμμα του πρωταθλήματος δεν θα μπορεί να περιλαμβάνει περισσότερους από 20 αγώνες.
3. Οι κινητήρες των μονοθεσίων θα εξακολουθήσουν να χρησιμοποιούνται για δύο αγώνες, ενώ τα κιβώτια ταχυτήτων θα έχουν διάρκεια ζωής τέσσερις αγώνες. Σε περίπτωση που αντικατασταθεί κάποιο από τα δύο αυτά μηχανικά μέρη τότε ο εκάστοτε πιλότος δεν θα χάνει 10 θέσεις από την εκκίνηση του αγώνα, αλλά θα τοποθετείται έρμα 15 κιλών στο μονοθέσιο. Αν όμως εγκαταλείψει τον αγώνα, τότε θα έχει το δικαίωμα να αντικαταστήσει τον κινητήρα ή το κιβώτιο ταχυτήτων και δεν θα δέχεται την παραπάνω ποινή.
4. Καταργείται η επιβολή του ποσού των 48 εκ. δολαρίων για να μπορέσει κάποια ομάδα να συμμετάσχει στη F1.
5. Tα μονοθέσια θα βρίσκονται σε καθεστώς παρκ φερμέ αμέσως μετά το τέλος των δύο πρώτων ελεύθερων δοκιμαστικών και όχι μετά από τις κατατακτήριες δοκιμές, ενώ θα απαγορεύονται τα εφεδρικά μονοθέσια.
6. Θα υπάρχει ένας προμηθευτής ελαστικών από το 2008 και τα ελαστικά θα είναι σλικ, ενώ θα απαγορεύεται η χρήση των θερμαντικών κουβερτών.
7. Ο κάθε κατασκευαστής κινητήρων θα μπορεί να προμηθεύει κινητήρες μόνο δύο ομάδες και καμία άλλη παραπάνω, ενώ οι κατασκευαστές θα πρέπει να καταβάλλουν μέχρι την 1η Ιουνίου τα πλάνα τους αναφορικά με το σχεδιασμό του κινητήρα με το οποίον θα αγωνιστούν από το 2008, 2009 και 2010.
8. Όταν το αυτοκίνητο εισέρχεται στην πίστα, η είσοδος στα pits θα παραμένει κλειστή μέχρι όλα τα μονοθέσια να παραταχθούν πίσω από αυτό. Στην περίπτωση που κάποιο μονοθέσιο μπει πριν από αυτόν το περιορισμό τότε θα δέχεται ποινή 10’’.

Βασίλης Χειλάκης