Ποιότητα στην ασφάλεια...


Σε συνήθεια που έγινε λατρεία εξελίσσεται τα τελευταία 12 χρόνια η κατασκευή του αυτοκινήτου ασφαλείας (safety car) των αγώνων της Formula 1 από τη Mercedes Benz και τον βελτιωτικό οίκο AMG
  • 14/4/2008
Σε συνήθεια που έγινε λατρεία εξελίσσεται τα τελευταία 12 χρόνια η κατασκευή του αυτοκινήτου ασφαλείας (safety car) των αγώνων της Formula 1 από τη Mercedes Benz και τον βελτιωτικό οίκο AMG. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία από το 1996 έχει αναλάβει να «συγκρατεί» τα μονοθέσια στους αγώνες όταν συμβαίνουν απρόοπτα ατυχήματα και παράλληλα να φροντίζει για την ασφάλεια όλων μέσα στα σιρκουί. Η παράδοση συνεχίστηκε από τον «κολοσσό» της Στουτκάρδης και φέτος με το αυτοκίνητο ασφαλείας και το ιατρικό όχημα, αφού οι Γερμανοί παρουσίασαν δύο νέα «στολίδια» που... σέβονται όλοι οι οδηγοί μέσα στις πίστες. Το safety car στηρίζεται στη νέα SL 63 AMG και το αυτοκίνητο των γιατρών στη C 63 AMG Estate. TO ΝΕΟ SAFETY CAR H Mercedes SL 63 δέχτηκε ένα ολικό λίφτινγκ από την AMG, προκειμένου να είναι ακόμη περισσότερο αξιόπιστη σε σχέση με το αυτοκίνητο παραγωγής. Ο κινητήρας είναι οκτακύλινδρος V8, 6.300 κ.εκ. και αποδίδει 525 ίππους. | Η συγκεκριμένη ιπποδύναμη το οδηγεί σε μόλις 4,6 δευτερόλεπτα από τα 0 στα 100χλμ./ώρα, γεγονός που αποδεικνύει ότι «κοιτάει στα μάτια» ακόμη και τα μονοθέσια της Formula 1. Οι υπεύθυνοι του αμαξώματος δεν έχουν ανακοινώσει την τελική του ταχύτητα, όμως αρκετοί πιστεύουν ότι η συγκεκριμένη SL μπορεί να νικήσει σε βροχή μία από τις μικρομεσαίες ομάδες του πρωταθλήματος. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι ημιαυτόματο 7 σχέσεων και πραγματοποιεί τις αλλαγές σε 100 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Το βάρος του με γεμάτο ρεζερβουάρ είναι 1.750 κιλά και σε σχέση με το αυτοκίνητο της αγοράς ζυγίζει 220 κιλά λιγότερα. Η μείωση επετεύχθη επειδή αφαιρέθηκαν οι δύο προφυλακτήρες, το εμπρός και πίσω καπό κι αντικαταστάθηκαν με τα αντίστοιχα κομμάτια που είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα. Στην προσπάθεια να μειωθεί ακόμη περισσότερο το βάρος, η AMG τοποθέτησε αγωνιστικές εξατμίσεις και αφαίρεσε το σύστημα αναδίπλωσης οροφής. Στόχος των δύο εταιρειών ήταν το safety car να προσαρμοστεί και στις κατάλληλες κλιματολογικές συνθήκες. Ετσι αναβαθμίστηκε ριζικά το σύστημα ψύξης του κινητήρα και τοποθετήθηκαν 672 λαμπάκια τύπου led στα εμπρός και πίσω φώτα για να είναι ευδιάκριτο «βρέξει-χιονίσει». Στο εσωτερικό τα κλασικά καθίσματα αντικαταστάθηκαν από δύο πολυτελή δερμάτινα μπάκετ με ζώνες ασφαλείας τεσσάρων σημείων, ενώ τοποθετήθηκε και το αγωνιστικό τιμόνι της AMG που διαθέτει στην πίσω μεριά τα αλουμινένια κουμπιά ταχυτήτων. Στην κεντρική κονσόλα υπάρχουν δύο οθόνες, που μεταφέρουν την εικόνα του σιρκουί σε οδηγό και συνοδηγό, ενώ υπάρχει και σύστημα ενδοσυνεννόησης του πιλότου με τον αλυτάρχη. Αξίζει να αναφέρουμε ότι όλες αυτές οι παρεμβάσεις δεν έχουν γίνει τυχαία, αφού το safety car έχει περάσει από πολλαπλά τεστ σε όλες τις πίστες όπου διεξάγεται το πρωτάθλημα της Formula 1. Ο άνθρωπος που έχει το δύσκολο έργο να βάζει σε τάξη τα μονοθέσια είναι ο Γερμανός Μπερντ Μαϊλάντερ. Ο 36χρονος οδηγός χαίρεται τα μοναδικά οχήματα που κατασκευάζει η Mercedes από το 2000 και πρόσφατα χαρακτήρισε το SL 63 AMG ως το καλύτερο αυτοκίνητο που έχει οδηγήσει. ΤΟ ΙΑΤΡΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ Στόχος του ιατρικού αυτοκινήτου (medical car) της Formula 1 είναι να βρεθεί σε μερικά δευτερόλεπτα στον τόπο του ατυχήματος, προκειμένου να αποφευχθεί το μοιραίο. Ετσι, οι υπεύθυνοι εξόπλισαν τη Mercedes C63 AMG Estate με τον κινητήρα 6.300 κυβικών εκατοστών που αποδίδει 457 ίππους. Το αγωνιστικό station wagon της Mercedes διαθέτει στο πίσω μέρος δύο ιατρικούς εξοπλισμούς, ενώ μπροστά τα δύο επιβλητικά μπάκετ καθίσματα «αγκαλιάζουν» τους γιατρούς. Ο πιλότος του συγκεκριμένου οχήματος είναι ο Γάλλος γιατρός Ζακ Τροπενά, ο οποίος έχει οδηγικές ικανότητες από ερασιτεχνικούς αγώνες ταχύτητας, ενώ δίπλα του κάθεται ο επίσημος αρχίατρος της FIA, ο Βέλγος Γκάρι Χαρτστάιν. Δημήτρης Κανέλλος