Η περιπέτεια του Marcus Gronholm στο Pike's Peak


Ως δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Ράλι, ο Marcus Gronholm θεωρούσε ότι είχε δει τα πάντα στους αγώνες Ράλι... μέχρι που ήρθε στο Pike's Peak.
  • 31/7/2009
Ως δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Ράλι, ο Marcus Gronholm θεωρούσε ότι είχε δει τα πάντα στους αγώνες Ράλι... μέχρι που ήρθε στο Pike's Peak. Ο Gronholm οδήγησε το βασισμένο σε μοντέλο παραγωγής Ford Fiesta rallycross που προετοίμασε η Olsbergs Motor Sport Evolution και τερμάτισε δεύτερος στην ‘Ελεύθερη Κατηγορία’, σημειώνοντας τον πέμπτο ταχύτερο χρόνο γενικής κατάταξης στον 87ο γύρο της Διεθνούς Ανάβασης Pike's Peak στο Κολοράντο των ΗΠΑ. Ο Gronholm κατέκτησε επίσης τη διάκριση του ‘Πρωτοεμφανιζόμενου της Χρονιάς’ στο Pike's Peak, καθώς κατέγραψε χρόνο 11min 28.963sec στην ανάβαση των 156 στροφών και μήκους 12.4-μιλίων του περίφημου Pikes Peak Highway. Ο Gronholm είχε να παλέψει όχι μόνο με το υψηλό υψόμετρο και τις αντίξοες οδικές και καιρικές συνθήκες της διάσημης διαδρομής που ξεκινά από περίπου 2800 m και υπερβαίνει τα 4200 m με μέση ανηφορική κλίση 7%, αλλά και ένα μηχανικό θέμα του υπερσυμπιεστή του Fiesta rallycross 800 ίππων, που επέφερε μείωση ισχύος στο κρίσιμο, τελευταίο στάδιο την ανάβασης προς την κορυφή. «Πάντα ήθελα να τρέξω στο Pike's Peak. Οφείλω να ομολογήσω ότι η συμμετοχή μου εκεί, την τελευταία εβδομάδα, ήταν μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που έχω βιώσει ποτέ στην καριέρα μου. Είναι ένας αγώνας για τον οποίο είσαι περήφανος που συμμετείχες και θέλεις να το πεις σε όλους», δήλωσε ο Gronholm. «Είχα ακούσει για το Pike's Peak και είχα δει ένα διάσημο φιλμ που γυρίστηκε με τον Ari Vatanen πριν από 20 χρόνια, αλλά έπρεπε να έρθω εδώ για να συνειδητοποιήσω την πρόκληση. Η συμπεριφορά του Fiesta είναι φανταστική και τα ελαστικά BF Goodrich ήταν καταπληκτικά. Δυστυχώς, είχαμε μερικά μικροπροβλήματα στον αγώνα σήμερα. Έχασα λίγη ισχύ στα τελευταία χιλιόμετρα, αλλά ήμουν αποφασισμένος να τερματίσω. Το Fiesta έχει τεράστιες δυνατότητες και μπορεί να σπάσει το φράγμα των 10 λεπτών. Την επόμενη φορά, θα ξέρω τι χρειάζεται για να είμαστε ταχύτεροι» πρόσθεσε ο 41χρονος Φιλανδός. Η πρώτη εμφάνιση του συναδέρφου του, Andreas Eriksson, στο Pike's Peak έληξε άδοξα στην ‘Engineer’s Corner’ (μόλις στα 2 μίλια), όταν δύο ελαστικά ξεζανταρίστηκαν, στέλνοντας το Olsbergs MSE Fiesta εκτός πορείας, όπου και χτύπησε με το πίσω μέρος σε δέντρο προκαλώντας ζημιά στην αεροτομή. Η εγκατάλειψη ήταν το αποκορύφωμα της απογοήτευσης του Eriksson στην πρώτη του εμφάνιση στο Pikes Peak. «Νιώθω απογοητευμένος επειδή το αυτοκίνητο συμπεριφέρθηκε άψογα στην αρχή της ανάβασης. Γενικά ήταν μία δύσκολη εβδομάδα. Είχαμε πολλές προκλήσεις, αλλά μάθαμε πολλά και τώρα ξέρω τι χρειάζεται για να είμαι ταχύτερος όταν ξανάρθω», δήλωσε. «Αν και απομένει μόνον ένας χρόνος μέχρι τον ερχομό του Ford Fiesta στην Αμερική, ήταν μία θαυμάσια ευκαιρία να προβληθούν οι δυνατότητες ευελιξίας και επιδόσεων του αυτοκινήτου σε μία από τις παγκοσμίως δυσκολότερες διοργανώσεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού» δήλωσε ο Jost Capito, Director of Global Motorsports Business Development, της Ford Motor Company. «Η ομάδα Olsbergs MSE έκανε εξαιρετική δουλειά, συμμετέχοντας για πρώτη φορά στο Pikes Peak και τώρα έχει την ευκαιρία να αγωνιστεί με τα Fiesta στα X Games (30 Ιουλίου - 2 Αυγούστου)». Στην Ευρώπη, το όνομα Fiesta είναι, εδώ και πολλά χρόνια, συνώνυμο με την υποδειγματική οδηγική ποιότητα, σχεδίαση και αξία. Το νέο Ford Fiesta προορίζεται να φέρει αυτή την τριακονταετή κληρονομιά στους πελάτες Β. Αμερικής του χρόνου που θα κυκλοφορήσει εκεί. Για την ιστορία νικητής του αγώνα για τέταρτη συνεχή χρονιά ήταν ο Nobuhiro «Monster» Tajima με το το Suzuki Monster Sport SX4.