Θα γίνει το i3 το i-Car της Apple;


Η είδηση που θέλει την δυναμική είσοδο της Apple στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας έχει πολύ παρασκήνιο και πολύ μακρύτερη… ουρά.

Δεν είναι η πρώτη φορά που εταιρεία από το χώρο της υψηλής τεχνολογίας (πληροφορικής ή τηλεπικοινωνιών) εκδηλώνει ενδιαφέρον εισόδου στον μαγικό κόσμο της αυτοκίνησης ή για να είμαστε πιο συγκεκριμένοι σε ένα συγκεκριμένο κομμάτι της αυτοκινητοβιομηχανίας, που δεν είναι άλλο από εκείνο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Πολύ πρόσφατα ήταν η Apple που «διέρρευσε» τις διαθέσεις της, ωστόσο, λίγο πιο πριν, η Google είχε δείξει τις προθέσεις της για την κατασκευή ενός πλήρως αυτόνομου αυτοκινήτου.

Συγκεκριμένα, ενός διθέσιου ηλεκτρικού οχήματος στο οποίο ο/οι χρήστης/ες θα «προγραμματίζει/ουν» την διαδρομή, θέτοντας τον έλεγχο του αυτοκινήτου από οδηγό μια περιττή διαδικασία. Και αυτός είναι ο λόγος που το αυτοκίνητο της Google δεν έχει ούτε τιμόνι, ούτε σύστημα πέδησης, ούτε επι μέρους μηχανικά συστήματα, καθώς τα πάντα γίνονται αυτοματοποιημένα!

Βεβαίως, ο έτερος αμερικάνος κολοσσός δεν άργησε να εκδηλώσει τις δικές του προθέσεις για τον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας… Και πώς θα μπορούσε να κάνει αλλιώς άλλωστε, από τη στιγμή που πολλές από τις εφαρμογές των σύγχρονων αυτοκινήτων είναι ελεγχόμενες από smart phones, όπως για παράδειγμα ο προγραμματισμός φόρτισης ή διαχείρισης της ενέργειας των μπαταριών ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Αναμφισβήτητα ένα από τα πιο hi-tec ηλεκτρικά αυτοκίνητα της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι το i3 με τις πληροφορίες να θέλουν την ιδιοκτήτρια BMW και την Apple να βρίσκονται λίγο πριν την συμφωνία, που θα ανάψει το πράσινο φως στην αμερικάνικη φίρμα, προκειμένου να κατασκευάσει το πρώτο της αυτοκίνητο! Το οποίο φυσικά θα βασίζεται στο i3 (βεβαίως η επιλογή δεν είναι τυχαία και έχει να κάνει τόσο με τα υλικά κατασκευής του αμαξώματος, όσο και με την πολύ προηγμένη τεχνολογία του και ευρεία χρήση ηλεκτρικών συστημάτων), ενώ θα πωλείται- όπως φημολογείται- από τα Apple Stores, με την BMW να αναλαμβάνει μέσα από το δίκτυό της, την προγραμματισμένη συντήρηση και τυχόν επισκευές!

Όσο και εάν το παραπάνω ακούγεται ως σενάριο επιστημονικής φαντασίας ή εάν διαψεύδεται επισήμως από την ίδια την BMW, η ουσία είναι ότι η συζήτηση για την είσοδο νέων παικτών στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας έχει ανοίξει. Και έχει ανοίξει σε εκείνο το κομμάτι που αφορά στα προηγμένα συστήματα ηλεκτρονικής διασύνδεσης και αυτοματισμούς που συναντάμε στα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Μπορεί πίσω από την συγκεκριμένη φημολογία ή και πρόθεση εταιρειών πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών να βρίσκεται και μια διάθεση προσέλκυσης νέων επενδυτών ή… μόχλευσης των μετοχών τους, η ουσία είναι πως στο άμεσο μέλλον τίποτε δεν θα πρέπει να μας παραξενέψει για τις αλλαγές που συντελούνται συνολικά στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Από τις διαδικασίες κατασκευής ή τα προνόμια διανομής και εμπορίας που ακόμη απολαμβάνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες, μέχρι τη χρήση, αλλά και τις τεχνολογίες που θα εφαρμόζονται.

Το εάν περνάμε στην φάση της «μαζικοποίησης» του αυτοκινήτου, της θεώρησης δηλαδή ως ένα «αναλώσιμο βιομηχανικό προϊόν» όπως π.χ., ένα smart phone, θεωρώ ότι είναι νωρίς ακόμη να απαντηθεί… Ή μήπως η αρχή έχει γίνει;