Fiat 500 1.4 - Renault Twingo GT: Μύθοι και πραγματικότητα


Οπως ακριβώς συμβαίνει με τις παραδόσεις, έτσι ακριβώς και οι μύθοι καλούνται να δείξουν την αντοχή τους στον χρόνο. Οπως οι πρώτες δημιουργούνται για να σπάνε, έτσι και οι δεύτεροι υπάρχουν στιγμές που καταρρέουν. Στον χώρο του αυτοκινήτου και τη σύγχρονη πραγματικότητα, η συνέχιση μιας παράδοσης ή, αντίθετα, η απομυθοποίηση ενός ονόματος, φαντάζουν κάτι σαν άσκηση ισορροπίας σε τεντωμένο σκοινί.

  • 26/9/2008

Οπως ακριβώς συμβαίνει με τις παραδόσεις, έτσι ακριβώς και οι μύθοι καλούνται να δείξουν την αντοχή τους στον χρόνο. Οπως οι πρώτες δημιουργούνται για να σπάνε, έτσι και οι δεύτεροι υπάρχουν στιγμές που καταρρέουν. Στον χώρο του αυτοκινήτου και τη σύγχρονη πραγματικότητα, η συνέχιση μιας παράδοσης ή, αντίθετα, η απομυθοποίηση ενός ονόματος, φαντάζουν κάτι σαν άσκηση ισορροπίας σε τεντωμένο σκοινί.

Το όνομα ενός αυτοκινήτου μπορεί σε αρκετές περιπτώσεις να φαντάζει ως λεπτομέρεια, σε μερικές άλλες -ελάχιστες είναι αλήθεια- όμως, αποτελεί μια μεγάλη κληρονομιά. Ο Γεώργιος Παπανδρέου ο νεότερος, είχε δηλώσει σε ανύποπτο χρόνο, πως από τον παππού του κληρονόμησε μονάχα ένα ρολόι και από τον πατέρα του το όνομά του. Το θέμα όμως είναι πώς χρησιμοποιεί κανείς την όποια κληρονομιά ή για να το θέσουμε σε λίγο διαφορετική βάση, το γεγονός ότι μία ομάδα μπορεί να ξεκινήσει έναν αγώνα με γκολ από τα αποδυτήρια, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι στο τέλος θα είναι και η νικήτρια.

Τα δύο μοντέλα του συγκριτικού μας, έχουν το προνόμιο να φέρουν στο αμάξωμά τους ονόματα που θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως σπουδαία κληρονομιά, σε διαφορετικό βαθμό βεβαίως, αφού το Fiat 500 υπήρξε ένα από τα μοντέλα που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη της αυτοκίνησης. Το Twingo από την άλλη πλευρά, υπήρξε ένα μοντέλο που όταν παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1992, ήταν αναμφίβολα μπροστά από την εποχή του. Εταιρεία με παράδοση στα λειτουργικά και εύχρηστα αυτοκίνητα, η Renault μπόρεσε να φέρει στην αγορά στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας ένα μοντέλο, με άριστη εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων, μοντέρνο, με νεανικό εσωτερικό (σε κάποιες εκδόσεις τις επενδύσεις στα καθίσματα και το ταμπλό είχε επιμεληθεί η Benetton) και μπόλικες καμπύλες. Από τα φώτα μέχρι τον πίνακα οργάνων και τον διακόπτη των αλάρμ, οι ακμές απουσίαζαν, σε αντίθεση με το ρεύμα της τότε εποχής.

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε, το γεγονός ότι το Twingo πρώτης γενιάς κατέχει μια θέση στο πάνθεον των αυτοκινήτων που κατάφεραν να νικήσουν τον χρόνο. Ακόμη και σήμερα, η θέα ενός Twingo δεν δίνει την αίσθηση αυτοκινήτου που έχει στην πλάτη του 16 χρόνια. Μετά απ’ όλα αυτά, είναι φυσικό όταν η Renault ανακοίνωνε την παρουσίαση του Twingo II, οι προσδοκίες όλων να αφορούσαν ένα ακόμη μοντέλο που θα εισήγαγε καινοτομίες, που θα εξέπληττε ευχάριστα με τον σχεδιασμό του και που -όσο δύσκολο κι αν μπορεί να θεωρηθεί κάτι τέτοιο σήμερα- θα ήταν μπροστά από την εποχή του. Τίποτε όμως από τα παραπάνω δεν έμελλε να συμβεί. Το νέο Twingo είναι ένα συμπαθητικό σε εμφάνιση, πλην όμως συμβατικό αυτοκίνητο πόλης.Ακριβώς το αντίθετο δηλαδή, με ό,τι είναι σήμερα η version του 21ου αιώνα του Fiat 500. Πιστό στη σιλουέτα του αρχέτυπου, αποτελεί τη φυσική εξέλιξή του. Είναι αυτό που θα περίμενες από το 500αράκι της σύγχρονης εποχής. Το απόλυτο icon car μέχρι τα 3,5 μέτρα, διαθέτει μία χρωματική παλέτα που για τα περισσότερα αυτοκίνητα της αγοράς θα φλέρταρε με την εκκεντρικότητα, ενώ ταυτόχρονα είναι το αυτοκίνητο που απολαμβάνεις τόσο να οδηγείς όσο και να το βλέπεις να κινείται στους δρόμους της πόλης.

Δεν πρόκειται για θεωρίες, αλλά για πραγματικότητα. Σήμερα, 8 περίπου μήνες μετά την παρουσίασή του στην ελληνική αγορά, το Fiat 500 εξακολουθεί να μαγνητίζει τα βλέμματα, ενώ πολλοί είναι αυτοί που ακόμη πέφτουν τα βράδια για ύπνο, ονειρευόμενοι πως το επόμενο πρωί θα χτυπήσει το τηλέφωνο και στην άλλη άκρη της γραμμής θα είναι ο dealer της Fiat που θα τους καλεί να παραλάβουν το αυτοκίνητό τους.

Ας επανέλθουμε στην περίπτωση του νέου Twingo για μία απαραίτητη διευκρίνιση. Το γαλλικό σούπερ μίνι είναι μία χαρά αυτοκίνητο. Προσεγμένο ποιοτικά, με πλούσιο εξοπλισμό και με έναν πολύ καλό κινητήρα, που αν και μικρός (1.2), αποδίδει 100 ίππους ελέω turbo και κινεί αρκετά σβέλτα το αμάξωμα των 980 κιλών. Απλά, σε σύγκριση με το Twingo πρώτης γενιάς, αποτελεί μία επιστροφή στην πεζή πραγματικότητα, όντας ένα ακόμη καλό μικρό. Τώρα στη συγκεκριμένη περίπτωση, ο χαρακτηρισμός της έκδοσης ως GT, κρύβει μία ακόμη παγίδα. Δεν πρόκειται ούτε για αυτοκίνητο που σε προκαλεί να το οδηγήσεις γρήγορα, ούτε είναι στημένο για αναβάσεις. Μήπως κάνει για αυτοσχέδιες κόντρες από φανάρι σε φανάρι; Λυπάμαι, αλλά η απάντηση είναι και πάλι αρνητική. Το καλύτερο που έχετε να κάνετε, είναι να παρακάμψετε το λογότυπο GT στα άκρα του μπροστινού προφυλακτήρα και να μείνετε στο γεγονός ότι αυτό το Twingo, είναι ένα ευέλικτο και σπιρτόζικο μικρό, που δεν θα σας εκθέσει ποτέ, σε ό,τι του ζητήσετε να κάνει εντός ορίων πόλης, συν το γεγονός ότι αισθητικά διαθέτει μία πιο σπορτίφ χροιά σε σύγκριση με τις μικρότερες εκδόσεις. Οσο όμως οι ρυθμοί ανεβαίνουν, τόσο οι απαιτήσεις από το τιμόνι, το κιβώτιο, τις αναρτήσεις και τα φρένα αλλάζουν, με αποτέλεσμα η ανεπάρκεια κάποιων εξ αυτών (π.χ. ελαφρύ τιμόνι, ασαφές κιβώτιο) στη γρήγορη οδήγηση να εκλαμβάνεται ως μειονέκτημα, κάτι που αν θέλετε τη γνώμη μας, αποτελεί λανθασμένη προσέγγιση.

Το Fiat 500 με τον κινητήρα 1.4 των 100 ίππων και περίπου το ίδιο βάρος, υστερεί σε επιδόσεις σε σύγκριση με το Twingo. Ακόμη και η παρουσία κιβωτίου 6 σχέσεων (το Twingo έχει 5άρι κιβώτιο), με καλή αίσθηση και κλιμάκωση, δεν αρκεί για να αντισταθμίσει την υψηλότερη ροπή του γαλλικού κινητήρα, η οποία μάλιστα αποδίδεται χαμηλότερα. Η διαφορά όμως είναι ότι στην περίπτωση του Fiat 500, ο οδηγός δεν αποζητά την επιβεβαίωση για οτιδήποτε, απλώς απολαμβάνει την κάθε διαδρομή. Ο,τι δηλαδή έκανε και ο οδηγός του Twingo πρώτης γενιάς. Από εκεί και πέρα, οι παραχωρήσεις που αξιώνουν τα αυτοκίνητα πόλης από τους ιδιοκτήτες τους, είναι λίγο πολύ οι ίδιες. Κατά βάση, αφορούν στους περιορισμένους χώρους για τους πίσω επιβάτες και τις αποσκευές. Λογικό, αφού μιλάμε για μοντέλα συμπαγών διαστάσεων, από τα οποία δεν μπορεί να τα ζητάμε όλα. Εδώ πάντως, το Twingo υπερτερεί ελαφρώς του Fiat 500, καθώς έχει μεγαλύτερο χώρο αποσκευών και περισσότερο «αέρα» για τα κεφάλια των πίσω επιβατών.

Κακά τα ψέματα όμως, οι συγκεκριμένες παράμετροι αφορούν περισσότερο άλλου τύπου επιλογές στη μικρή κατηγορία. Μέρος των χρημάτων που καλείσαι να πληρώσεις για την απόκτηση ενός Twingo ή ενός Fiat 500 υποτίθεται πως πηγαίνει προς έναν τύπο σύγχρονου lifestyle, οπότε μοιραία, ένα i10 ή ένα Sirion δεν περιλαμβάνονται στη λίστα επιλογών. Εδώ δεν λαμβάνουμε υπόψη μας -τουλάχιστον όχι τόσο πολύ- τους χώρους αποσκευών, τα διαστήματα των σέρβις και τη διάμετρο στροφής. Και εδώ ακριβώς είναι που έγκειται και η ουσιαστικότερη διαφορά μεταξύ των δύο μοντέλων του συγκριτικού. Το Twingo, σε αντίθεση με το Fiat 500, δεν επένδυσε πάνω στην κληρονομιά του πρωτότυπου. Αν η Renault είχε επιλέξει ένα άλλο όνομα, θα μιλούσαμε για ένα πολύ καλό αυτοκίνητο, που κοιτάζει στα μάτια τον ανταγωνισμό κλπ. κλπ., που αν και αξιόλογο όμως, δεν θα είχε να προσφέρει κάτι σε επίπεδο image. Οχι όμως ένα αυτοκίνητο με την ονομασία Twingo. Εκεί μοιραία θα υπήρχαν συγκρίσεις με τον προκάτοχο όπως συμβαίνει πάντοτε. Και εδώ, αυτό που καταφέρνει η Renault, είναι να απομυθοποιήσει το όνομα Twingo. Γιατί ενώ ο υποψήφιος αγοραστής ενός σημερινού Twingo είναι αρκετά πιθανό να λοξοκοιτάξει και προς τη μεριά ενός Mazda2 ή ενός Agila, την ίδια ώρα εκείνος του Fiat 500, θα έχει ήδη αρχίσει να μετράει αντίστροφα τους 6 μήνες μέχρι τη στιγμή της παράδοσης του δικού του, customized αυτοκινήτου.

Από τη στιγμή μάλιστα που τα δύο μοντέλα ξεκινούν από την ίδια αφετηρία σε επίπεδο τιμής, αμφότερα με πλούσιο εξοπλισμό είναι αλήθεια (το Fiat υπερτερεί διαθέτοντας επιπλέον ESP, 7 αερόσακους και γυάλινη οροφή), το ιταλικό μοντέλο είναι σαφές πως κερδίζει τη μάχη. Μπορεί και τα δύο λόγω ονόματος να ξεκινούν με γκολ απ’ τα αποδυτήρια, όμως στην πορεία του αγώνα καθίσταται σαφές πως το Fiat 500 μπορεί να σκοράρει με μεγαλύτερη ευκολία απ’ τον αντίπαλό του.

 Τεχνικά Xαρακτηριστικά

FIAT 500 1.4 - RENAULT TWINGO GT

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Τετρακύλινδρος, 1.368 κ.εκ. - Τετρακύλινδρος, 1.149 κ.εκ.

ΙΣΧΥΣ: 100 ίπποι /6.000 σ.α.λ. - 100 ίπποι /5.500 σ.α.λ.

ΡΟΠΗ: 13,4 χγμ./4.250 σ.α.λ. - 14,8 χγμ./3.000 σ.α.λ.

ΚΙΝΗΣΗ: Μπροστά - Μπροστά

ΚΙΒΩΤΙΟ: Μηχανικό 6 σχέσεων - Μηχανικό 5 σχέσεων

ΦΡΕΝΑ: Αεριζόμενοι δίσκοι/Δίσκοι - Αεριζόμενοι δίσκοι/Ταμπούρα

0-100 (χλμ./ώρα): 10,5 δευτ. - 9,8 δευτ.

ΤΕΛΙΚΗ: 182 χλμ./ώρα - 185 χλμ./ώρα

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 8,2 λίτρα/100 χλμ. - 8 λίτρα/100 χλμ.

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2: 149 γρ./χλμ. - 140 γρ./χλμ.

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 3,54 x 1,62 x 1,49 χλστ. - 3,60 x 1,66 x 1,47 χλστ.

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 185 λίτρα - 230 λίτρα

ΒΑΡΟΣ: 930 κιλά - 980 κιλά

Τι θα πληρώσω:

Τιμή: Από €13.500 - Από €13.500

Τέλη κυκλοφορίας: €93 - €168

Φορολογήσιμοι ίπποι: 8 - 10

Εγγυήσεις:

Μηχανικά μέρη: 2 χρόνια - 2 χρόνια

Χρώμα: 3 χρόνια - 3 χρόνια

Μη διάβρωσης: 12 χρόνια - 8 χρόνια

Service:

Κάθε 20.000 χλμ. - Κάθε 20.000 χλμ.