Test Drive: DS7 E-Tense 4X4 360 - Δοκιμάζουμε το πολυτελές SUV με ροπή GTi


Με 360 PS, 520 Nm, τετρακίνηση και ηλεκτρική αυτονομία 62 km, η κορυφαία έκδοση του DS7 αφορά ένα C-SUV με φινέτσα και εντυπωσιακή απόδοση!

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 29/7/2023

Το DS7 αποτέλεσε το πρώτο μοντέλο που παρουσίασε η DS Automobiles ως ανεξάρτητη μάρκα στο όχι και τόσο μακρινό 2017, ωστόσο πολλά πράγματα έχουν αλλάξει από τότε… Πανδημία και μείωση της παραγωγής αυτοκινήτων, επιτάχυνση της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση, εκτίναξη τιμών και τόσα άλλα... Αυτό που δεν έχει αλλάξει για την DS, τον premium βραχίονα της Stellantis, είναι η σταθερότητα της υλοποίησης του προϊοντικού πλάνου. Σήμερα, η γκάμα της DS έχει εμπλουτιστεί διαθέτοντας εκπροσώπους στα βασικά segments (DS3, DS4, DS7, DS9), διατηρώντας ατόφιο το κατασκευαστικό της DNA. Γαλλική φινέτσα και πολυτέλεια, απαράμιλλη άνεση, υπερπλήρης εξοπλισμός, αλλά και avant-garde οδηγικά χαρακτηριστικά. Και εάν όλα αυτά είναι λίγο-πολύ αναμενόμενα για ένα μοντέλο της DS, θα πρέπει να προσθέσουμε στις νέες δημιουργίες και την τεχνολογική αναβάθμιση που έχει συντελεστεί.  

Τα ρέστα τους οι Γάλλοι

Ίσως το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα  αφορά στο DS7, για το οποίο οι Γάλλοι δίνουν τα ρέστα τους καταφέρνοντας να ενσωματώσουν υπερσύγχρονες τεχνολογίες. Με μήκος 4.593 mm (μεταξόνιο 2.738 mm), το DS7 είναι από τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα στην C-SUV κατηγορία, διαθέτοντας επαρκέστατους χώρους και ένα πορτμπαγκάζ 541 L (VDA), που παραμένει αμετάβλητο στις θερμικές ή εξηλεκτρισμένες εκδόσεις. Σημείο αναφοράς στο εσωτερικό είναι ο συνδυασμός της γαλλικής κομψότητας και πολυτέλειας με high-tech στοιχεία που προσφέρουν ο ψηφιακός πίνακας των οργάνων 12 ‘’ και η ισομεγέθης επανασχεδιασμένη κεντρική οθόνη του συστήματος πολυμέσων DS Iris System, που είναι αναβαθμισμένο, πλήρως παραμετροποιήσιμο, προσφέρει 3D πλοήγηση, αλλά και  την προσωπική «βοηθό», IRIS!

Το υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο του αυτοκινήτου υπογραμμίζουν η κάμερα υπερθύρων εμπρός που εντοπίζει πεζούς και ζώα σε απόσταση από 50 cm έως 100 m τη νύχτα και ενημερώνει για την ύπαρξή τους τον οδηγό, οι προβολείς DS Pixel LED Vision 3ης γενιάς που προσαρμόζουν τον φωτισμό ανάλογα με τις εξωτερικές οδηγικές συνθήκες, το σύστημα DS Driver Attention Monitoring,  που αναλύει το επίπεδο προσοχής του οδηγού με δύο κάμερες και, φυσικά, το σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου της ανάρτησης DS Active Scan Suspension, το οποίο αξιοποιώντας μια κάμερα, τέσσερις ενεργούς αισθητήρες και τρία επιταχυνσιόμετρα, επεξεργάζεται τις πληροφορίες που λαμβάνει σε πραγματικό χρόνο (από την κάμερα) και προσαρμόζει ανεξάρτητα την ανάρτηση σε κάθε τροχό εξασφαλίζοντας έναν μοναδικό συνδυασμό άνεσης και κρατήματος.

Εξηλεκτρισμός με 3 PHEV εκδόσεις απόδοσης έως 360 PS

Σημείο αναφοράς στο νέο DS7 είναι η ύπαρξη της κορυφαίας έκδοσης Ε-Tense 4X4 360 που πλαισιώνει τις Plug-in εκδόσεις των 225 και 300 PS, που, επίσης, ενσωματώνουν το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, ΕΑΤ8. Στην κορυφαία έκδοση, το υβριδικό αυτό σύστημα αποδίδει 360 PS και 520 Nm ροπής, ένα εντυπωσιακό αποτέλεσμα, απόρροια της ύπαρξης δύο ηλεκτροκινητήρων, έναν σε κάθε άξονα (110 PS εμπρός, 112 PS) προσομοιώνοντας με αυτόν τον τρόπο ένα σύστημα τετρακίνησης.

Ο θερμικός κινητήρας είναι ο γνωστός βενζίνης των 1.6 L που για την περίσταση αποδίδει 200 PS και 300 Nm.  Οι επιδόσεις που προσφέρει το σύστημα είναι εκρηκτικές και θα το νιώσουν επιβάτες και οδηγός σε κάθε βύθιση του δεξιού πεντάλ. Η διαδικασία της επιτάχυνσης 0-100 Km/h ολοκληρώνεται σε μόλις 5,6 sec, η ρεπρίζ 80-120 km/h σε 3,4 sec (!), ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει στα 235 km/h. Αναμφισβήτητα εντυπωσιακές επιδόσεις επιπέδου… GTi, για ένα SUV με ογκώδες αμάξωμα και βάρος που φθάνει τα 1.885 Kg. Αξίζει να σημειωθεί πώς στην ηλεκτρική λειτουργία το DS7 μπορεί να αναπτύξει μέση ωριαία ταχύτητα έως 140 km/h, ενώ η μπαταρία ιόντων (14,2kWh), δυνητικά προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία 62 km, με τη φόρτιση της σε wallbox να διαρκεί περίπου 2 h.

Κέρδισε σε οδικά χαρακτηριστικά

Με δεδομένο πώς σε αυτή την κορυφαία έκδοση του DS το πλαίσιο είναι χαμηλωμένο κατά 15 mm, το μετατρόχιο είναι φαρδύτερο ( 24 mm μπροστά, 10 mm πίσω), αλλά και την ύπαρξη της ειδικής σχεδίασης ζάντες «Brooklyn» των 21 ‘’ (ελαστικά 245/35/R21), τα οδηγικά χαρακτηριστικά έχουν μεταβληθεί προς όφελος της οδηγικής συμπεριφοράς και εις βάρος της άνεσης που προσφέρουν οι μικρότερες σε απόδοση εκδόσεις (σ.σ. η ποιότητα κύλισης παραμένει κορυφαία).

Αυτό γίνεται περισσότερο αντιληπτό στο πρόγραμμα οδήγησης Sport, όπου το DS7 αποκτά έναν περισσότερο απολαυστικό χαρακτήρα. Το υβριδικό σύστημα είναι αποδοτικό σχεδόν σε όλα το φάσμα των στροφών, ιδίως από χαμηλά, ωστόσο στην υψηλή κλίμακα ο θερμικός κινητήρας γίνεται θορυβώδης.

Αρκετά ικανοποιημένους μας άφησε το σύστημα διεύθυνσης, με την πληροφόρηση που προσφέρει, περισσότερο δε το σύστημα τετρακίνησης, με την πρόσφυση σε όλα τα τερέν, όπως και η απόδοση του συστήματος πέδησης (εμπρός φρένα διαμέτρου 380 mm με δαγκάνες της DS Performance).  Σε ό,τι αφορά στην κατανάλωση, με φορτισμένη την μπαταρία εντός πόλης θα κινηθείτε κατά μέσο όρο με 1,8-2 L, στον αυτοκινητόδρομο με μια μέση από 7-8 L, ενώ σε πιο απαιτητικούς ρυθμούς η κατανάλωση ανεβαίνει στα 10 L/100 km.

Συνεπώς, το ανανεωμένο DS7 προτάσσει ένα πιο εντυπωσιακό αμάξωμα και εσωτερικό, το σημαντικά βελτιωμένο σύστημα infotainment, με σημείο αναφοράς την κορυφαία έκδοση Ε-Tense 4x4 360 PS που αποτελεί επιστέγασμα της τεχνολογικής αρτιότητας των Γάλλων. Εδώ ο χρήστης θα απολαύσει ένα C-SUV υψηλών επιδόσεων, με ένα πιο σφικτό πλαίσιο και μια καμπίνα με εκείνη τη μοναδική αίσθηση της γαλλικής φινέτσας.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ DS Automobiles DS 7 E-Tense 4X4 360 2023   TIMH €65.800   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.598, Turbo, Hλεκτροκινητήρας, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 265(360)/6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 520/3.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 5,6 sec, τελική 235 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 8 L/100km, 40 g/km

DS Automobiles DS 7 E-Tense 4X4 360 2023

ΥΠΕΡ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΟΔΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΦΙΝΕΤΣΑ, ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ.

ΚΑΤΑ ΤΙΜΗ, ΑΝΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ.