Test Drive: DS 3 1.5 BlueHDi 130 EAT8 Bastille - Δοκιμάζουμε το αναβαθμισμένο ελιτ SUV


Ένα από τα πιο ανατρεπτικά και ελιτίστικα σε σχεδίαση και ποιότητες compact SUV ανανεώθηκε με ένα ρετουσάρισμα αισθητικό, αλλά –κυρίως– τεχνολογικό.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 3/9/2023

Δεν υπάρχει περίπτωση να το μπερδέψεις με κάποιο άλλο. To DS3 μπήκε στη ζωή μας το 2018 και έφερε τα πάνω κάτω, με τη σχεδίαση, τις αναλογίες και την αίσθηση πολυτέλειας που αφειδώς χώρεσε στο συμπαγές κορμί του. Τώρα ήρθε η ώρα για μια κάποια ανανέωση. Μη φανταστείτε επαναστατικά πράγματα. Λίγο οι προφυλακτήρες, κάτι το περιεχόμενο των εμπρός προβολέων με τους λεπτούς προβολείς LED να ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό κάτι τα εμπρός, πλευρικά LED φωτιστικά ημέρας, κάτι τα πίσω φωτιστικά LED με τρισδιάστατο εφέ και η εμφάνιση δείχνει πιο φρέσκια. Επίσης, έγινε δουλειά στο αεροδυναμικό πεδίο, καθώς το εμπρός μέρος βελτιώθηκε προς τούτο με αεραγωγούς και καλύτερη απορροή του αέρα. Κι έτσι στέκεται ακίνητο με τις αναδυόμενες χειρολαβές θυρών εμπρός και πίσω και το σχεδιαστικό εύρημα των πτερυγίων στις πίσω πλαϊνές πόρτες που τόσο αθλητικό το κάνουν (αλλά και πληκτικό για τους πίσω επιβάτες) και να, το νέο ή «νέο» DS 3.

Περνώντας το υψηλό κατώφλι της καμπίνας, σε υποδέχεται το όπως πάντα πανέμορφο και διαφορετικό εσωτερικό με τρομερό φινίρισμα, ποιοτικά υλικά, αλλά και με ιδιότυπη, η αλήθεια είναι, εργονομία που σιγά σιγά συνηθίζεται. Ο πίνακας οργάνων 7” δείχνει μικρότερος από ό,τι είναι και προσφέρει αρκετή παραμετροποίηση. 

Οι χώροι οριακά επαρκείς για τέσσερις επιβάτες και για μικροαντικείμενα όσο-τόσο, αλλά είπαμε, τα ακριβά αρώματα μπαίνουν σε μικρά μπουκάλια! Αν είχαμε την κορυφαία έκδοση Rivoli, θα σας αναφέραμε για το πώς λειτουργεί το νέο Infotainment DS IRIS SYSTEM, των DS 4 και DS 7 που είναι πλήρως προσαρμόσιμο με widgets, προσφέρει 3D πλοήγηση και περιλαμβάνει προσωπικό βοηθό, που αναγνωρίζει φυσική ομιλία.

Όμως, εδώ στην έκδοση Bastille, το σύστημα αφορά στο Infotainment με έγχρωμη οθόνη αφής 10,3'', ψηφιακή ραδιοφωνική λήψη DAB, θύρα USB type C και λειτουργία wireless Mirror Screen (Android Auto και Apple CarPlay).

Αξίζει, επίσης, να αναφερθεί ο κορυφαίος εξοπλισμός ανέσεων και ασφάλειας από τη βασική ακόμα έκδοση, καθώς προσφέρει Hill Assist, Cruise control με speed limiter, Eνεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, Σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης ελεγχόμενη από κάμερα, ενεργό έως τα 85 km/h και σύστημα επόπτευσης νεκράς γωνίας, Σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας και ορίων ταχύτητας, Σύστημα προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουση, ενώ προσφέρονται αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω με κάμερα οπισθοπορείας και 8 αερόσακοι.

Γνωστή συνταγή

Βασισμένο στην εντυπωσιακά ευέλικτη και στιβαρή πλατφόρμα CMP του ομίλου Stellantis, και αυτό το μοντέλο κάνει χρήση του 1500άρη turbo diesel κινητήρα απόδοσης 130 PS και 300 Nm ροπής, να μην ξεχνιόμαστε, ο οποίος μεταφέρει τη ζωή του στους εμπρός τροχούς μέσω του EAT8, αυτόματου κιβωτίου της φίρμας. 

Το σύνολο στηρίζεται σε γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαπτο άξονα πίσω, αλλά και σε ένα ακόμα συστατικό: το Continental EcoContact6 Q διάστασης 215/60-R17, ένα ελαστικό που κάνει τη διαφορά, με το χαμηλό εκπεμπόμενο επίπεδο θορύβου, ό,τι πρέπει για ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας που χρειάζεται όχι μόνο κράτημα, αλλά και ησυχία. Και τα δύο τα προσφέρει με σωστές δόσεις.

Το πάτωμα είναι, ούτως ή άλλως, εξαιρετικά δομημένο και, επομένως, μπορείς να κινηθείς από πολύ γρήγορα, με τη χρήση των paddles για γρήγορες αλλαγές, μέχρι αρχοντικά… ράθυμα επιλέγοντας και το ανάλογο drive mode (Eco, Normal, Sport). Γενικά, θαρρούμε ότι είναι ένα αυτοκίνητο με υψηλό δείκτη… αυτογνωσίας, καθώς είναι ό,τι θέλει κανείς χωρίς να του στερήσει την πατίνα του premium. Επίσης, διατίθεται το πρόγραμμα DS Assistance με 5 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια, ενώ προσθέστε και 5 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης κι έχετε λόγους να… κακομάθετε ακόμα περισσότερο.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ DS Automobiles DS3 1.5 BlueHDi 130 EAT8 Bastille 2023   TIMH €38.500   ΤΕΛΗ €85,12

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.499, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 96(130)/3.750  ΡΟΠΗ Nm/rpm 300/1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,9 sec, τελική 195 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,1 L/100km, 133 g/km

DS Automobiles DS3 1.5 BlueHDi 130 EAT8 Bastille 2023

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΑΠΟΔΟΣΗ ΣΥΝΟΛΟΥ, ΧΑΜΗΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΘΟΡΥΒΟΥ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ.

ΚΑΤΑ ΧΩΡΟΙ ΠΙΣΩ ΕΠΙΒΑΤΩΝ, ΤΙΜΗ.