Ράλλυ Ακρόπολις: Η Skoda ξανά στην κορυφή, 60 χρόνια μετά τον πρώτο θρίαμβο (photos)


Έξι δεκαετίες από τη νίκη του στο Ράλλυ Ακρόπολις, το Skoda Octavia Touring Sport έφτασε και πάλι στην κορυφή στα χώματα της πατρίδας μας. Αυτή είναι η ιστορία του.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤΟ: Skoda Media
  • 2/1/2024

Τον Μάιο του 1963, το Skoda Octavia Touring Sport των Βουρδουβάκη-Γουρουνίτη κέρδισε στην κατηγορία 1000cc ως 1300cc στο Ράλλυ Ακρόπολις. Για τα νέα ενημερώθηκαν με έναν μήνα καθυστέρηση οι υπάλληλοι της τσέχικης μάρκας μέσω της εσωτερικής εφημερίδας που κυκλοφορούσε, και φυσικά ξέσπασαν σε πανηγυρισμούς.

Αυτό το επίτευγμα θέλησαν να επαναλάβουν με το ίδιο όχημα οι Oldrick Kovarik Sr. και Petr Dufek, εξήντα χρόνια μετά.

Ήταν ένα προσωπικό στοίχημα για τον Kovarik Jr., καθώς όπως εξηγεί «ο πατέρας μου, ο αδερφός μου κι εγώ συλλέγουμε αυτοκίνητα της Skoda εδώ και 25 χρόνια, οπότε έχει δημιουργηθεί μία πλήρης συλλογή, με αρκετά αυτοκίνητα που έχουν γράψει ιστορία στο motorsport για τη Skoda.»

Μέσα σε αυτά τα οχήματα βρίσκεται κι ένα Skoda 130 RS στα χρώματα με τα οποία έτρεξε στο Ράλλυ Ακρόπολις, ακόμα κι ένα Octavia WRC, αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι υπάρχει ένα Skoda Octavia TS.

Ο Kovarik Sr. οδηγεί το αυτοκίνητο από το 2016, κι έχει κατακτήσει μαζί του τέσσερα πρωταθλήματα Τσεχίας στην κατηγορία του, αν κι είναι ένα από τα πιο παλιά οχήματα που συμμετέχουν.

Μετά από μία γεμάτη σεζόν που είδε την οικογένεια Kovarik να συμμετέχει με το Octavia TS, το φινάλε ήρθε στο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις, που αποτέλεσε και τη μεγαλύτερη πρόκληση για την ομάδα.

«Το αυτοκίνητο κατασκευάστηκε το 1962, αλλά μετετράπη σε rally car το 1988 για να τρέχει ιστορικούς αγώνες που μόλις είχαν αρχίσει να διοργανώνονται,» εξηγεί ο Kovarik. «Ξέρουμε ότι έτρεχε στην Τσεχία πριν πάει στην Αγγλία, και το 2010 γύρισε εδώ. Από τότε, ο δρόμος το έφερε στο γκαράζ μας.»

Τοποθετήθηκε νέος κλωβός ασφαλείας, και μετά από την πρώτη σεζόν μαζί του, οι Kovarik αποφάσισαν να αλλάξουν και κινητήρα, καθώς δεν ήξεραν από τι φθορά είχε περάσει ο αυθεντικός.

Το νέο μοτέρ είναι χωρητικότητας 1,2 L με ισχύ περί τα 80 PS στις 6.000 rpm, ενώ φέρει και διπλό καρμπιρατέρ Jikov. Και με τους κανονισμούς να θέλουν τα αυτοκίνητα όσο πιο κοντά στην εργοστασιακή τους μορφή, δεν έχουν γίνει άλλες μεγάλες αλλαγές: φέρει 4τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων και drum brakes, όχι δισκόφρενα, μιας και το μοντέλο δεν κυκλοφορούσε με αυτά.

Κάπως έτσι, η ομάδα των Kovarik κατηφόρησε οδικώς από την Τσεχία στην Ελλάδα, οδηγώντας στο τρέιλερ όχι μόνο το Octavia TS, αλλά και το Favorit με το οποίο έτρεξε ο Kovarik Jr.

Και κέρδισαν. Το Octavia TS γνώρισε και πάλι τη νίκη στο Ακρόπολις. «Η αξιοπιστία και η αντοχή του Octavia TS φάνηκε για ακόμα μία φορά στην Ελλάδα,» είπε πανευτυχής ο Kovarik Sr.»

Μαζί με τη νίκη τους στην κατηγορία 1 και Α1 στην Ελλάδα, το πλήρωμα ήρθε τρίτο στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα, αποδεικνύοντας πως το μεράκι, η αγάπη για το αυτοκίνητο φέρνει και την επιτυχία - ακόμα και για μία ομάδα ερασιτεχνών από την Τσεχία. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Group B στα '80s: Δείτε το video-αφιέρωμα στη χρυσή εποχή των αγώνων ράλλυ

Το ελληνικό Skoda Favorit του 1993 με τα 34 km στο κοντέρ (photos)