Καύσωνας: Τα αναπάντεχα προβλήματα που μπορεί να προκαλέσει στο αυτοκίνητο


Όταν ο υδράργυρος «χτυπάει κόκκινο», η αντοχή διαφόρων συστημάτων του αυτοκινήτου δοκιμάζεται και μπορεί να προκύψουν βλάβες που μας αναγκάζουν να βάλουμε βαθιά το χέρι στην τσέπη.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 7/5/2024

Οι υψηλές θερμοκρασίες της καλοκαιρινής περιόδου δεν ταλαιπωρούν μόνο τους ανθρώπους και τα ζώα, αλλά και τα οχήματα. Όσο πιο παλιό και πλημμελώς συντηρημένο είναι ένα αυτοκίνητο, τόσες περισσότερες πιθανότητες έχει να υποστεί κάποια βλάβη.

Και αν η άνοδος της θερμοκρασίας του κινητήρα είναι η πιο συνηθισμένη «επιπλοκή» και πρέπει να οδηγεί σε άμεση ακινητοποίηση του οχήματος, υπάρχουν και άλλα προβλήματα που μπορεί να προκύψουν, ορισμένα εκ των οποίων δεν είναι τόσο προφανή.

Παρά το γεγονός ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες δοκιμάζουν τα μοντέλα τους σε υψηλές θερμοκρασίες, όσο περνάει ο καιρός και ο υδράργυρος μένει σταθερά στο κόκκινο, υπάρχει περίπτωση να εμφανιστούν ασυνήθιστα προβλήματα.

Σε συνέντευξή του σε αμερικανικό μέσο, ο τεχνικός και επικεφαλής εκπαίδευσης της Boss, Doc Watson, εξήγησε ότι στα συνεργεία της περιοχής, εκτός από τα συνηθισμένα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα αυτοκίνητα και συνδέονται με τις μπαταρίες και τα ελαστικά, τελευταία υπάρχουν και «απρόβλεπτες αστοχίες».

Μία από αυτές αφορά τους υαλοκαθαριστήρες, τόσο για τα λάστιχά τους, που καθίστανται άχρηστα, όσο και για τα ίδια τα πλαστικά τους μέρη. «Με τις υψηλές θερμοκρασίες, το πλαστικό του υαλοκαθαριστήρα σπάει και ο μεταλλικός βραχίονας γδέρνει το τζάμι, δημιουργώντας του σημάδια ή, σε ακραίες περιπτώσεις, προκαλώντας τη θραύση του», εξηγεί ο Watson.

Έστω και αν το καλοκαίρι δε συνηθίζεται η χρήση υαλοκαθαριστήρων, πολλές φορές μπορεί να συναντήσει κανείς στο δρόμο του ένα ψιλόβροχο ή να θελήσει να καθαρίσει το παρμπρίζ από διάφορες βρωμιές ή κουτσουλιές πουλιών.

Ωστόσο, ακόμα πιο σημαντική είναι η επίδραση που έχει η ζέστη στα φρένα των οχημάτων, τα οποία παρουσιάζουν «μειωμένη απόδοση» ή η αίσθηση του πεντάλ γίνεται «μαλακή», σύμφωνα με τον Watson. Ο τεχνικός της Bosh εξηγεί ότι αν και τα υγρά φρένων έχουν την ιδιότητα να απορροφούν την υγρασία, η θερμότητα κάτω από το καπό μπορεί να οδηγήσει στο φαινόμενο του «κλειδώματος ατμού», με άλλα λόγια την ύπαρξη φυσαλίδων στα υγρά.

«Όταν συμβαίνει αυτό, πατάτε το πεντάλ του φρένου και το αισθάνεστε μαλακό ή να έχει μια περίεργη αίσθηση», τονίζει χαρακτηριστικά και ξεκαθαρίζει ότι δεν υπάρχει άλλη επιλογή, σε αυτή την περίπτωση, από την επίσκεψη σε συνεργείο.

Ο Watson υποστηρίζει ότι κάτι ανάλογο μπορεί να συμβεί και όταν τα υγρά φρένων δεν έχουν αλλάξει για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα, με αποτέλεσμα να μειωθεί η αποτελεσματικότητά τους ή να προκύψει αλλοίωση της σύστασής τους για διάφορους λόγους.

Συν τοις άλλοις, ο Αμερικανός τεχνικός αναφέρει ότι σε περίπτωση υπερβολικής χρήσης των φρένων (πχ σε δρόμο με πολλές στροφές ή σε μεγάλη κατηφορική διαδρομή) και σε συνδυασμό με τη ζέστη, τα τακάκια υπερθερμαίνονται πιο εύκολα, σε περίπτωση που είναι φθαρμένα και μπορεί να προκύψει μια πιο σκληρή και αναποτελεσματική αίσθηση του πεντάλ.

Το σίγουρο είναι ότι ανά τακτά χρονικά διαστήματα και πάντα πριν από ένα ταξίδι (καλοκαιρινών και όχι μόνο) διακοπών, θα πρέπει να ελέγχουμε την κατάσταση και τη στάθμη των διάφορων υγρών αλλά και βασικών συστημάτων του αυτοκινήτου για να προλαβαίνουμε προβλήματα που μπορεί να προκύψουν.