Απεβίωσε ο "πατέρας" του Mazda ΜΧ-5 Shunji Tanaka


Δυσάρεστα νέα για τους φίλους του ιστορικού roadster αφού ένας από τους δημιουργούς του απεβίωσε στις αρχές του μήνα σε ηλικία 76 ετών. Η είδηση έγινε γνωστή μέσα από σελίδα Λέσχης Φίλων του Mazda MX-5 στο Facebook.

  • 22/12/2021

O Tanaka γεννήθηκε το 1945 και η αλήθεια είναι ότι ελάχιστες -πάντα σε σχέση με το έργο του- πληροφορίες μπορεί να βρει κάποιος αναφορικά με τα πρώτα βήματα της σχεδιαστικής του πορείας. Κατάφερε να απογειώσει τη φήμη του όταν η Mazda του ανέθεσε να μπει στην σχεδιαστική ομάδα του MX-5.

Η ιστορία θέλει την ιαπωνική εταιρία να αναθέτει στα studios ανά τον κόσμο να παρουσιάσουν προτάσεις για ένα διθέσιο roadster που θα άλλαζε τα δεδομένα της κατηγορίας. Μέσα από αυτή την διαδικασία η πρόταση που επικράτησε προερχόταν από το studio της Mazda στην Καλιφόρνια και στον Tanaka ανατέθηκε η πρόκληση να πάρει αυτό το πρωτότυπο και να το μετατρέψει σε ένα αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής. Μέχρι εκείνη τη στιγμή ο Ιάπωνας σχεδιαστής μετρούσε ήδη 15 χρόνια παρουσίας στην εταιρία έχοντας δουλέψει –μεταξύ άλλων- και για την 6η γενιά του Mazda 929 που παρουσιάστηκε το 1986.

Σε συνέντευξη που είχε δώσει ο Tanaka για το βιβλίο «Mazda MX-5 Miata: The Book of the World's Favourite Sportscar» του Brian Long, είχε αποκαλύψει πως το αγαπημένο σημείο στο διάσημο roadster ήταν το πίσω μέρος, ειδικά όταν η οροφή ήταν ανοιχτή. Παράλληλα, αποκάλυψε πως το πιο δύσκολο κομμάτι στον σχεδιασμό ήταν η προσπάθεια να αποτυπωθούν η ιαπωνική κουλτούρα και οι αξίες που χαρακτηρίζουν το brand της Mazda.

Αυτός είναι και ο λόγος που η θέα του MX-5 προκαλεί διαφορετικά συναισθήματα, ανάλογα με την γωνία που βρίσκεται ο παρατηρητής. Όπως συμβαίνει και στις μάσκες Noh που φορούν οι ηθοποιοί στο παραδοσιακό ιαπωνικό θέατρο και ο Tanaka συνήθιζε να φιλοτεχνεί ως ένα από τα πρώτα πεδία της καλλιτεχνικής του δράσης.

Μετά την Mazda ο Tanaka άλλαξε χώρο και ασχολήθηκε με τον σχεδιασμό μοτοσικλετών για την Kawasaki. Η σχέση του με το MX-5 συνεχίστηκε, μέχρι και τον θάνατό του, κυρίως μέσα από την παρουσία του σε εκδηλώσεις που πραγματοποιούσαν Λέσχες Φίλων του ιστορικού roadster.