Το επόμενο Mazda MX-5 θα σχεδιαστεί γύρω από τον κινητήρα Skyactiv-X


Η νέα γενιά του διάσημου roadster, που αναμένεται το 2024, θα σχεδιαστεί γύρω από τον καινοτόμο κινητήρα Skyactiv-X, διατηρώντας την οδηγοκεντρική του φιλοσοφία και τους κινητήρες βενζίνης.

  • 25/10/2021

Η δέσμευση της Mazdaγια την διατήρηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης με καινοτόμες τεχνολογίες θα επεκταθεί και στην επόμενη γενιά του MX-5, η οποία πρόκειται να λάβει τη νεότερη και πιο προηγμένη τεχνολογία βενζινοκινητήρων του Ιάπωνα κατασκευαστή και όχι ένα plug-in υβριδικό ή αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης.

Αυτό διαφαίνεται σύμφωνα με πληροφορίες που κυκλοφόρησαν στο διεθνή τύπο, καθώς ο Ιάπωνας κατασκευαστής έχει ήδη επιβεβαιώσει ότι ο κινητήρας Skyactiv-X θα χρησιμοποιηθεί μόνο σε ολοκαίνουργια μοντέλα που έχουν σχεδιαστεί γύρω από αυτόν και το ήπιο υβριδικό σύστημα του.

Υπενθυμίζομε ότι η Mazda  κυκλοφόρησε μόλις πέρσι το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, το crossover MX-30, αλλά ένα χρόνο πριν εγκαινίασε την καινοτόμο τεχνολογία βενζινοκινητήρων Skyactiv-X, η οποία χρησιμοποιεί ανάφλεξη με ελεγχόμενη συμπίεση (SPCCI) για τη βελτίωση της απόδοσης και των επιδόσεων.

Αυτό θα μπορούσε να επιτρέψει σε ορισμένα βενζινοκίνητα Mazda  να παραμείνουν στην αγορά, ενώ οι ανταγωνιστές τους γίνονται ηλεκτροκίνητοι. Το MX-5 είναι μια πιθανή επιλογή, δεδομένου ότι οι σχετικά χαμηλοί όγκοι πωλήσεών του έχουν αμελητέα επίδραση στον ευρωπαϊκό μέσο όρο της Mazda στις εκπομπές CO2.

Τα πρώτα αυτοκίνητα που εφοδιάστηκαν με τον κινητήρα Skyactiv-X ήταν το Mazda 3 και το CX-30. Η τεχνολογία Skyactiv-X προσφέρεται τώρα σε διάφορα μοντέλα της ευρωπαϊκής γκάμας της εταιρείας χωρίς την ύπαρξη υπερσυμπιεστή, γεγονός που καθιστά πολύ πιθανό το MX-5 να παραμείνει πιστό στις ατμοσφαιρικές ρίζες του.

Ο αρχισχεδιαστής της Mazda, Ikuo Maeda, είχε προηγουμένως περιγράψει στο βρετανικό Autocar το δίλημμα που αντιμετωπίζει η εταιρεία στη μελλοντική γενιά του MX-5: «Θέλουμε να εξετάσουμε το καλύτερο σύστημα κίνησης για να διατηρήσουμε το όχημα ελαφρύ, αλλά λόγω των διαφοροποιημένων απαιτήσεων και προτιμήσεων, πρέπει να εξερευνήσουμε πολλές και διάφορες επιλογές.»

Είναι κρίσιμο, πρόσθεσε, ότι το επόμενο MX-5 πρέπει να είναι ένα αυτοκίνητο που «οι άνθρωποι μπορούν να οδηγούν χωρίς να ανησυχούν ότι δεν είναι φιλικό προς το περιβάλλον».

Οι περιορισμοί στο μέγεθος και η φιλοσοφία του χαμηλού βάρους ενός μικρού σπορ αυτοκινήτου όπως το MX-5, καθιστούν όπως φαίνεται την επιλογή της ηλεκτροκίνησης σε μεγάλο βαθμό μη βιώσιμη με την τεχνολογία που προσφέρεται σήμερα.

Ακόμη και σύμφωνα με τη φιλοσοφία της Mazda για χρήση αποκλειστικά μικρών μπαταριών για τα EV προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν οι εκπομπές από την παραγωγή, ένα ηλεκτρικό MX-5 που υιοθετεί τη σημερινή τεχνολογία κυψελών μπαταρίας θα εξακολουθούσε να είναι ένα πολύ βαρύτερο αυτοκίνητο από το τρέχον μοντέλο. Για παράδειγμα, το MX-30 που χρησιμοποιεί μια σχετικά μικρή μπαταρία 35,5 kWh, εξακολουθεί να ζυγίζει περίπου 500 κιλά περισσότερο από το τρέχον MX-5.

Εκτός από το ζήτημα του κινητήρα, το MX-5 αναμένεται να βασίζεται στη σχεδιαστική γλώσσα «less is more» που έδειξε το εντυπωσιακό πρωτότυπο Vision Coupé της Mazda, η οποία αποκαλύφθηκε δύο χρόνια μετά την κυκλοφορία του σημερινού MX-5 και έχει επηρεάσει την εμφάνιση των 3, CX-30 και MX-30.

Οι επίσημες λεπτομέρειες αναμένεται να ανακοινωθούν πιο κοντά στην αποκάλυψη του μοντέλου. Η Mazda δεν έχει δώσει καμία επίσημη ένδειξη για ημερομηνία κυκλοφορίας, ωστόσο, με βάση τους μεγάλους κύκλους ζωής των προηγούμενων MX-5 το πιθανότερο είναι να κυκλοφορήσει στην αγορά το 2024.