Mercedes-AMG GT: Αποκάλυψη για την κορυφαία, PHEV έκδοση με την τρομακτική ροπή των 1.420 Nm (photos)


Το υβριδικό σύστημα της νέας Mercedes-AMG GT63 S E Performance έχει στην καρδιά του έναν twin turbo V8 των 4,0 L και μπορεί να επιταχύνει στο 0-100 km/h σε μόλις 2,8 sec!

  • ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΑΡΜΠΕΑΣ, ΦΩΤ.: MERCEDES
  • 20/4/2024

Την Κίνα και συγκεκριμένα τη Σαγκάη όπου διεξάγεται αυτές τις ημέρες ο 5ος αγώνας τους πρωταθλήματος της Formula 1 διάλεξε η Mercedes για να τα αποκαλυπτήρια του πιο γρήγορου αυτοκινήτου μαζικής παραγωγής που έχει κατασκευάσει ποτέ.

Αναφερόμαστε στη κορυφαία από πλευράς επιδόσεων PHEV έκδοση της δεύτερης γενιάς της Mercedes-AMG GT που φέρει την ονομασία GT63 S E Performance και το υβριδικό σύνολο που βρίσκεται κάτω από το καπό αποδίδει 816 ίππους PS και -κρατηθείτε- 1.420 Nm ροπής! Η επιλογή ενός αγώνα F1 για την επίσημη παρουσίαση μόνο τυχαία δεν είναι αφού το υβριδικό setup έχει ενσωματώσει την εμπειρία του κατασκευαστή από την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Στην καρδιά του βρίσκεται ένας twin turbo V8 των 4,0 L. ο οποίος συνεργάζεται με έναν σύγχρονο κινητήρα μόνιμου μαγνήτη που είναι τοποθετημένος στο πίσω μέρος και στέλνει την ισχύ στον συγκεκριμένο άξονα. Βέβαια, αν οι συνθήκες το απαιτήσουν, η δύναμη του ηλεκτροκινητήρα μπορεί να περάσει και στους μπροστινούς τροχούς.

Η ηλεκτρική ενέργεια με την οποία τροφοδοτείται αποθηκεύεται σε μια μικρή μπαταρία με χωρητικότητα μόλις 6,1 kWh η οποία διαθέτει ένα προηγμένο σύστημα ψύξης για να κρατάει σταθερή τη θερμοκρασία και να βελτιώνει την απόδοσή της. Προφανώς βασική προτεραιότητα του συστήματος είναι οι υψηλές επιδόσεις και όχι η ηλεκτρική αυτονομία των μόλις 13 km που ανακοινώνει ο κατασκευαστής και η οποία δεν θα προβληματίσει ιδιαίτερα όσους σκοπεύουν να βάλουν το αυτοκίνητο στο γκαράζ τους.

Οι επίσημες μετρήσεις λένε ότι η GT63 S E Performance μπορεί να επιταχύνει στο 0-100 km/h σε μόλις 2,8 sec (ο ταχύτερος χρόνος σε μοντέλο μαζικής παραγωγής της AMG) ενώ η τελική ταχύτητα είναι 320 km/h. Από εκεί και πέρα υπάρχουν 8 οδηγικά προφίλ οφήγησης, 4 επίπεδα για την αναγεννητική πέδηση, συμπεριλαμβανομένης μίας λειτουργίας που θυμίζει το «one pedal» που βρίσκουμε στα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Αρκετή μελέτη έπεσε και στον τομέα της αεροδυναμικής. Αυτό που ξεχωρίζει είναι ένα carbon ενεργό στοιχείο που έχει τοποθετηθεί στο κάτω και μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου και το οποίο χαμηλώνει κατά 40 mm μετά τα 80 km/h. Έτσι δημιουργείται το φαινόμενο «Βεντούρι» όπου το αυτοκίνητο «καρφώνεται» στο έδαφος και αποτρέπεται η ανύψωση του μπροστινού μέρους.

Ενεργή είναι και η αεροτομή η οποία ανάλογα με το προφίλ οδήγησης μπορεί να πάρει πέντε διαφορετικές γωνίες για βελτιστοποίηση της ευστάθειας και μείωση της αντίστασης του αέρα. «Δουλίτσα» έχει γίνει φυσικά και στην ανάρτηση όπου στον στάνταρ εξοπλισμό βρίσκουμε το σύστημα MG ACTIVE RIDE CONTROL το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να κινηθεί με άνεση στην καθημερινότητά του αλλά και με σταθερότητα όταν βυθίσει το πόδι του στο δεξί πεντάλ.

Ο οπτικές διαφοροποιήσεις είναι ελάχιστες σε σχέση με την  GT Coupe και εντοπίζονται κυρίως στο πίσω μέρος όπου βρίσκουμε τη θύρα φόρτισης για την μπαταρία, τις τέσσερεις απολήξεις του συστήματος εξάτμισης και το κόκκινο σήμα «GT 63 S» πάνω από τα φωτιστικά σώματα. Οι στάνταρ ζάντες είναι 20 ιντσών με σχεδίαση 10 ακτίνων ενώ στα φρένα έχουμε 6πίστονες δαγκάνες μπροστά, μονοπίστονες πίσω και carbon-ceramic δίσκους.

Εξίσου μικρές είναι οι περαμβάσεις που έγιναν στο εσωτερικό, εκεί όπου πλέον έχουμε νέα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα της AMG που προσφέρουν άνεση για τα μακρινά ταξίδια (έχουν 3 προγράμματα μασάζ) και πλευρική στήριξη για τα... στροφιλίκια. Φυσικά, υπάρχουν αμέτρητες επιλογές για παραμετροποίηση των επιφανειών ώστε ο οδηγός να φέρει την καμπίνα στα μέτρα του.

Οι τιμές της νέας Mercedes-AMG GT63 S E Performance θα ανακοινωθούν όταν πλησιάσει το λανσάρισμα του μοντέλου το οποίο αναμένεται προς το τέλος του 2024.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Νέα Mercedes G-Class: Το success story συνεχίζεται με νέους υβριδικούς κινητήρες (video-photos)

Σοκάρει η τιμή για την κουκούλα της Mercedes-AMG One

Η Mercedes-AMG A45 S «αγριεύει» χάρη στην έκδοση Limited Edition (photos)