Drive To Survive: Οι εντυπώσεις που μας άφησε η έκτη σεζόν


Η νέα σεζόν της δημοφιλούς σειράς για τη Formula 1 έκανε πρεμιέρα στο Netflix, με ένα βασικό στοιχείο να έχει βελτιωθεί σημαντικά σε σχέση με τους προηγούμενους κύκλους.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: LAT Images, Getty Images, Williams Racing
  • 1/3/2024

Λιγότερο από 24 ώρες έμειναν για την εκκίνηση του πρώτου αγώνα της σεζόν του 2024 στη Formula 1, όμως μόλις πριν λίγες ημέρες μπορέσαμε να κλείσουμε επίσημα κι ανεπίσημα την προηγούμενη χρονιά. Ο λόγος για τον νέο κύκλο της δημοφιλούς σειράς του Netflix, Drive To Survive, η οποία ακολουθεί το «τσίρκο» της Formula 1 από το 2018 κι έπειτα, δίνοντάς μας μία πιο... εσωτερική ματιά σε όσα έγιναν το έτος που πέρασε. Η 6η σεζόν βγήκε στον «αέρα» την Παρασκευή, 23 Φεβρουαρίου, ενώ ήδη από τις προηγούμενες ημέρες γνωρίζαμε τι θα δούμε σε καθένα από τα 10 επεισόδια.

Πρόκειται για μία σειρά-ντοκιμαντέρ που είχε προκαλέσει αντιδράσεις τις προηγούμενες σεζόν, με τους fans να επισημαίνουν ότι όσα εμφανίζονται στα επεισόδια που προβάλλονται δεν είναι απαραίτητα αληθινά. Αρνητικά είχαν σχολιαστεί και οι «αγωνιστικές ασυνέπειες,» αν μπορούμε να τις αποκαλέσουμε έτσι: Πλάνα από το Silverstone έμπαιναν σε πλάνα από την Ισπανία, ενώ ο αγώνας που παρουσιαζόταν δε γινόταν σε καμία από τις δύο πίστες!

Αυτό το στοιχείο έχει βελτιωθεί σημαντικά στον έκτο κύκλο. Αυτή τη φορά, πράγματι βλέπουμε πλάνα από το Grand Prix στο οποίο αναφέρεται το επεισόδιο ή μέρος αυτού, αντίστοιχα. Κρίνοντας το περιεχόμενο, οι παραγωγοί δείχνουν να έχουν εστιάσει πολύ περισσότερο στα αμιγώς αγωνιστικά. Σίγουρα, η συμμετοχή των συγγενών κι οι επισκέψεις στα σπίτια των οδηγών και των team principals δε λείπουν, όμως τα μέρη της σειράς που ασχολούνται με τους αγώνες φαίνεται να υπερισχύουν. Κι αυτό είναι καλό, αν σκεφτεί κανείς ότι το Drive To Survive δε διαφημίζεται ως κουτσομπολίστικη εκπομπή, αλλά ως ντοκιμαντέρ που αφορά την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Οι γυναίκες στο 3,1% του συνολικού on-screen χρόνου

Στον σχολιασμό της σεζόν, ο συνήθης ύποπτος Will Buxton. Πρόκειται για ένα από τα βασικά πρόσωπα της σειράς, κι όχι άδικα, αφού είναι ένας καταξιωμένος Βρετανός δημοσιογράφοςκαι παρουσιαστής με διεθνή καριέρα. Ωστόσο, ο σχολιασμός του για ακόμα μία σεζόν περιορίζεται σε κλισέ και τετριμμένες φράσεις όπως «Για να κερδίσεις, χρειάζεται να τερματίσεις πρώτος,» κ.ο.κ. Σε αυτό το σημείο, όμως, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι το DTS δεν απευθύνεται τόσο στους μπαρουτοκαπνισμένους fans του σπορ, αλλά στοχεύει να προσελκύσει νέο κοινό που ξεκινά από το 0, μη γνωρίζοντας τα βασικά. Όσο λοιπόν κι αν τέτοια κλισέ μπορεί να είναι ενοχλητικά -έως και βαρετά για τον μέσο γνώστη της F1- ενδέχεται να φανούν χρήσιμα σε κάποιον νεότερο.

Εκτός του Buxton, στην ομάδα σχολιασμού έχει μπει και η Danica Patrick, πρώην οδηγός αγώνων σε NASCAR κι IndyCar, αλλά και της Claire Williams, πρώην team principal της Williams Racing.

Η Patrick, δείχνει να έχει «μελετήσει» καλά τον Buxton. Ακούσαμε φράσεις όπως «Τα εργαλεία ενός οδηγού αγώνων είναι τα χέρια και τα πόδια του,»  που ακόμα και για έναν «άπειρο» fan, είναι κάτι δεδομένο. Πέρα από το γεγονός ότι η επιλογή της προκάλεσε αντιδράσεις από μεγάλος μέρος των θεατών, εξαιτίας σεξιστικών σχολίων που έχει κάνει κατά καιρούς, η Αμερικανίδα δεν εμβαθύνει όσο θα έπρεπε (ή τουλάχιστον όσο θα θέλαμε) στην ψυχολογία ή τον τρόπο δράσης ενός πιλότου, κάτι που η ίδια, αν μη τι άλλο, έχει βιώσει από πρώτο χέρι.

Αντιθέτως, η Williams αποτελεί μία εξαιρετική προσθήκη στη φαρέτρα της φετινής σεζόν. Προσφέρει τη δική της ματιά για το πώς είναι να βρίσκεται κανείς υπό συνεχή πίεση, ως team principal, έχοντας βρεθεί σε αυτή τη θέση το 2019, όταν η Williams Racing βρισκόταν μερικά βήματα πριν τη χρεοκοπία και σταθερά καταλάμβανε τις τελευταίες θέσεις του grid. Είναι αρκετά διαφωτιστική και μιλά εκ πείρας για κάτι που γνωρίζει πολύ καλά, κι αυτό ανεβάζει τη σεζόν στα δικά μας μάτια.

Η παρουσία των δύο γυναικών, όπως και των Susie Wolff, διευθύντριας της F1 Academy, Sophie Ogg, επικεφαλής του τμήματος επικοινωνιών της McLaren, Gertraud Steiner, συζύγου του Guenther Steiner και Reyes Vasquez de Castro, μητέρας του Carlos Sainz, οι οποίες επίσης εμφανίζονται να μιλούν μπροστά στην κάμερα για περισσότερο από λίγα δευτερόλεπτα, ανεβάζουν τον χρόνο των γυναικών στη σεζόν στα 14 λεπτά συνολικά, από τις σχεδόν 7,5 ώρες θέασης των 10 επεισοδίων. Αυτό αντιστοιχεί στο 3,1% του χρόνου, ποσοστό που αν κι απογοητευτικά χαμηλό, είναι το δεύτερο μεγαλύτερο ανάμεσα στις 6 σεζόν, με τη δεύτερη σεζόν να έρχεται στην κορυφή με 3,6%, σύμφωνα με το femalesinmotorsport.com.

Τι είδαμε και τι μας έλειψε

Όσο για το περιεχόμενο καθαυτό, είναι όσο αδιάφορο και προβλέψιμο όσο ήταν κι η αγωνιστική σεζόν του 2023. Ξεκινώντας, ο Lawrence Stroll παρουσιάζεται ως στοργικός πατέρας, βάζοντας τον γιο του πάνω απ’ όλα, την ώρα που προσπαθεί να «χτίσει την πιο επιτυχημένη ομάδα Formula 1 όλων των εποχών.» Ο Daniel Ricciardo παρουσιάζεται σαν γελωτοποιός της Red Bull, όσο ακόμη ήταν αναπληρωματικός οδηγός της ομάδας, πριν αντικαταστήσει τον Nyck de Vries, ο οποίος φαίνεται να πίστευε ότι θα έβρισκε τη φόρμα του στην ομάδα κι ότι δε θα έχανε τη θέση του.

Ο Zak Brown εμφανίζεται να προσπαθεί να χειραγωγήσει ψυχολογικά τον Lando Norris, παρουσιάζοντας τη McLaren ως οικογένεια του Βρετανού, την ώρα που ο ίδιος εξέταζε τις επιλογές του, αφού η MCL60 βρισκόταν σε κάκιστη κατάσταση στις αρχές του 2023. Συνεχίζοντας, ο Guenther Steiner ετοιμάζεται να φύγει από τη Haas κι η επίσκεψή του στους αμπελώνες του φίλου του και πρώην team principal της Ferrari, Mattia Binotto, είναι ίσως η πιο συναισθηματική στιγμή της 6ης σεζόν.

Τα επεισόδια που ασχολούνται με την Alpine (5 κι 7) εστιάζουν τόσο στην κακή σχέση των Pierre Gasly κι Esteban Ocon, η οποία, σύμφωνα με τους ίδιους, πηγάζει από έναν αγώνα καρτ που συμμετείχαν όταν ήταν 10 ετών -ναι, πριν 17 χρόνια- όσο και στο αναποτελεσματικό στυλ διαχείρισης του Otmar Szafnauer, ο οποίος είδε την πόρτα της εξόδου στα μέσα της σεζόν.

Περί AlphaTauri, ο ταλαντούχος Liam Lawson -με το πανέμορφο Toyota Supra που ζηλεύουμε- εκφράζει την απογοήτευσή του στην κάμερα, που δεν αντικατέστησε τον Ricciardo για το 2024, δεδομένου ότι κατάφερε να αποδείξει ότι είναι ένας πολύ ικανός οδηγός κι εντυπωσίασε τον Christian Horner.

Ο Lewis Hamilton διαπραγματεύεται με τη Mercedes για το νέο του συμβόλαιο, κάτι που είναι αρκετά ειρωνικό, αφού ήδη γνωρίζουμε ότι ο Βρετανός θα ντυθεί στα κόκκινα της Ferrari το 2025. Φυσικά, καμία αναφορά δεν έχει γίνει σε αυτήν την εξέλιξη, αφού η μετακίνηση του Hamilton ανακοινώθηκε λίγο πριν βγει στον «αέρα» η νέα σεζόν. Το ίδιο ισχύει και για το παραλίγο σκάνδαλο των Toto και Susie Wolff, για τις κατηγορίες που έγιναν στο πρόσωπο του Christian Horner, αλλά και για την απόρριψη της αίτησης της Andretti να εισέλθει στη Formula 1 πριν το 2026.

Συνολικά, ο μικρόκοσμος του Drive To Survive περιορίζεται στα θέματα που δεν αφορούν την πολιτική της Formula 1 και της FIA. Για παράδειγμα, το φιάσκο των ελεύθερων δοκιμών στο Grand Prix του Λας Βέγκας, όπου οι διοργανωτές έδιωξαν τους θεατές από τις κερκίδες, με το FP2 να πραγματοποιείται κεκλεισμένων των θυρών, επίσης δεν αναφέρεται πουθενά, παρόλο που το τελευταίο επεισόδιο ασχολείται με τον συγκεκριμένο αγώνα.

Ωστόσο, παρέχει σίγουρα ψυχαγωγία κι αποτελεί τη σεζόν που ασχολείται με τα αγωνιστικά περισσότερο από κάθε άλλη. Πιο συναρπαστικές αγωνιστικά χρονιές (βλ. 2021) θα είχαν πολύ μεγαλύτερο ενδιαφέρον, όσον αφορά την απεικόνισή τους στη σειρά, αν εφαρμοζόταν η ίδια «συνταγή» με την 6η σεζόν, αλλά κάλλιο αργά παρά ποτέ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Πού πρέπει να βελτιωθεί η Mercedes πριν την έναρξη του πρωταθλήματος

Ferrari: Μικρό καλάθι κρατά ο Leclerc ενόψει 2024

Οι χειμερινές δοκιμές σε αριθμούς: Οι «μαραθωνοδρόμοι» και οι ταχύτεροι γύροι