Οδηγούμε στην Πορτογαλία το MINI Countryman Electric


Με μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, ακόμη και στη διαδικασία παραγωγής του, το ηλεκτρικό Countryman διατηρεί το συγκριτικό του πλεονέκτημα. Την οδηγική αίσθηση go-kart.

  • ΑΠΟΣΤΟΛΗ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ, ΦΩΤ.: ΜΙΝΙ
  • 6/3/2024

Πολλά πράγματα έχουν αλλάξει στην αυτοκινητοβιομηχανία από το 2010 όταν και παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά του ΜΙΝΙ Countryman, με σημαντικότερη την στροφή που κάνουν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες για την απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα. Στο πλαίσιο αυτό και οι αλλαγές στη νέα του γενιά, καθώς τις θερμικές εκδόσεις, όπως σας είχαμε ενημερώσει με τις σχετικές αναρτήσεις μας (ΕΔΩ) συνοδεύει για πρώτη φορά στην ιστορία του και η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση Countryman Electric. Είναι διαθέσιμη σε δύο επίπεδα απόδοσης, τη Countryman E με ισχύ 150 kW/204 PS, ροπή 250 Nm και με μέγιστη αυτονομία 462 km και την κορυφαία Countryman SE ALL4 με 230 kW/313 PS και 494 Nm και αυτονομία 433 km.

Σε ότι αφορά τις επιδόσεις, η «μικρή» έκδοση των 204 PS του MINI επιταχύνει το από 0-100 km/h σε 8,6 sec, ενώ οι δυο ηλεκτροκινητήρες του τετρακίνητου MINI Countryman SE ALL4, χρειάζονται μόλις 5,6 sec για τη συγκεκριμένη διαδικασία (τελική ταχύτητα 170 km/h και 180 km/h, αντίστοιχα).

Σε ότι αφορά τη μπαταρία του MINI Countryman, μπορεί να φορτίζεται με εναλλασσόμενο ρεύμα με 22 kW, αλλά και με ταχεία φόρτιση με συνεχές ρεύμα με 130 kW, κάτι που σημαίνει ότι δεν θα χρειαστεί περισσότερο από 30 λεπτά για έναν κύκλο από το 10%-80%. Μέσω ενός προηγμένου συστήματος ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση ή το ρολάρισμα, εξασφαλίζεται η διατήρηση της αυτονομίας σε ικανοποιητικά επίπεδα.

Μεγαλύτερο και διαφοροποιημένο αισθητικά αμάξωμα

Το αμάξωμά του σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις διαφοροποιείται με τα διακοσμητικά που τονίζουν τον ηλεκτρικό του χαρακτήρα και την κλειστή μάσκα εμπρός, ενώ οι αυξημένες διαστάσεις (ψηλότερο κατά έξι εκατοστά και μακρύτερο κατά δεκατρία εκατοστά) προσφέρουν έναν πιο δυναμικό χαρακτήρα, παράλληλα με την αύξηση των εσωτερικών χώρων. Τώρα το μήκος φθάνει 4.433 mm, το πλάτος τα 1.843 mm και το ύψος 1.656 mm, ενώ το μεταξόνιο έχει επιμηκυνθεί στα 2.692 mm.

Οι τραπεζοειδείς εμπρός προβολείς, οι φαρδύτεροι θόλοι των τροχών και η καθαρή, μοντέρνα σχεδίαση δίνουν την εντύπωση ενός δυναμικού και μοντέρνου SUV. Η νέας σχεδίασης κολόνα C διαφέρει ανάλογα με τον εξοπλισμό του οχήματος και βασίζεται σε ένα από τα τέσσερα χρώματα της οροφής. Το πίσω μέρος του οχήματος πλαισιώνεται από τα κάθετα τοποθετημένα νέα φώτα. Η νέα σχεδίαση έχει μειώσει τον συντελεστή οπισθέλκουσας στο 0,26 (cd) για το αμιγώς ηλεκτρικό MINI Countryman, έναντι του 0,31 του προηγούμενου μοντέλου. Η αύξηση των διαστάσεων έχει θετική επίδραση στους διαθέσιμους εσωτερικούς χώρους, αλλά και στις δυνατότητες διαρρύθμισης που προσφέρει.

Το cockpit χαρακτηρίζεται από τα καθαρά σχήματα και ο αυξημένος χώρος στα εμπρός καθίσματα δίνει την αίσθηση της ευρυχωρίας. Στους εμπρός επιβάτες προσφέρεται αισθητά βελτιωμένη άνεση, με σχεδόν τρία εκατοστά επιπλέον πλάτος στην περιοχή των ώμων και των αγκώνων. Το πλάτος για τους ώμους των επιβατών στα πίσω καθίσματα έχει επίσης αυξηθεί κατά 2,5 εκατοστά.

Για την αύξηση της λειτουργικότητας η πίσω σειρά καθισμάτων μπορεί να ρυθμιστεί κατά τον διαμήκη άξονα σε μια διαδρομή μήκους έως και 13 εκατοστά. Έτσι επιτυγχάνεται είτε εξαιρετική ευρυχωρία στην περιοχή των ποδιών ή αύξηση του χώρου αποσκευών.

Η πλάτη των τριών πίσω καθισμάτων ρυθμίζεται επίσης μεμονωμένα σε έξι θέσεις και σε γωνία έως και 12 μοίρες. Ανάλογα με τη θέση του πίσω καθίσματος ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 460 έως 1.450 λίτρα, ενώ κάτω από το δάπεδο υπάρχει ένας πρόσθετος χώρος για τα αξεσουάρ φόρτισης του ηλεκτρικού MINI Countryman.

Μινιμαλισμός και ψηφιοποίηση

Στοιχεία που ξεχωρίζουν στο εσωτερικό, είναι το νέο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών με σχεδιασμό δύο ακτίνων και προαιρετικό υφασμάτινο μπράτσο αντί της κλασικής κάτω ακτίνας, οι κάθετα τοποθετημένοι αεραγωγοί, όπου μαζί με το όρθιο ταμπλό, τονίζουν τον χαρακτήρα του νέου MINI Countryman.

Το MINI Operating System 9, το οποίο έχει βελτιστοποιηθεί για απτικό και φωνητικό έλεγχο, σε συνδυασμό με την κεντρική οθόνη OLED διαμέτρου 240 mm και πολλές νέες, ψηφιακές λειτουργίες στο MINI Connected Package, προάγει αισθητά το επίπεδο της διασκεδαστικής οδήγησης. Με τη φωνητική εντολή "Hey MΙΝΙ", έχετε στη διάθεσή σας τον ψηφιακό σας βοηθό! Μέσα από οκτώ διαφορετικά MINI Experience Modes οι επιβάτες μπορούν να μεγιστοποιήσουν τις επιλογές εξατομίκευσης του εσωτερικού μέσω φωτεινών προβολών, ενός προσαρμοζόμενου περιβάλλοντος χρήστη και νέων ήχων του κινητήρα.

Όπως ακριβώς στο αμάξωμα, έτσι και στην καμπίνα, οι κάθετα τοποθετημένες χειρολαβές είναι ενσωματωμένες στο ίδιο επίπεδο με την επιφάνεια των θυρών. Σε συνδυασμό με τη φιμέ πανοραμική γυάλινη οροφή και την λιγότερο ογκώδη σχεδίαση των εμπρός και πίσω καθισμάτων, η ατμόσφαιρα στο νέο MINI Countryman είναι ιδιαίτερα φωτεινή.

Προηγμένο πλαίσιο

Τα ελαφρώς μεγαλύτερα μετατρόχιο και μεταξόνιο αποτελούν τη βάση για εξαιρετική δυναμική συμπεριφορά με απώτερο στόχο την αίσθηση του go-kart. Για τον λόγο αυτό, από την entry level έκδοση προβλέπονται αμορτισέρ υψηλής ακρίβειας απόσβεσης σε συνδυασμό με αντιστρεπτικές δοκούς με προφόρτιση. Αποτέλεσμα, ακρίβεια στους χειρισμούς και κορυφαία ποιότητα κύλισης.

Σημειώνεται πώς το νέο MINI Countryman προσφέρει μια πολύ άμεση αίσθηση τιμονιού με αναλογία 55 mm ανά μία στροφή. Ενισχυμένο και το σύστημα πέδησης, συμβάλλει περαιτέρω στην εξαιρετική δυναμική συμπεριφορά και έλεγχο του οχήματος και σε συνδυασμό με τα πολυάριθμα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, εξασφαλίζουν μικρότερες αποστάσεις φρεναρίσματος.

Οικολογικός χαρακτήρας

Το νέο Countryman είναι κατασκευασμένο με βιώσιμα υλικά, καθώς δεν χρησιμοποιεί χρωμιωμένα διακοσμητικά στοιχεία σε αμάξωμα και εσωτερικό, ενώ η κατασκευή των χυτών ζαντών ελαφρού κράματος είναι από δευτερογενές αλουμίνιο σε ποσοστό έως και 70%.

Επίσης για την κατασκευή του χρησιμοποιείται πράσινη ηλεκτρική ενέργεια, ενώ δεν απαιτούνται σπάνιες γαίες για την παραγωγή των ηλεκτροκινητήρων μόνιμου μαγνήτη που ενσωματώνει.

Τέλος στο εσωτερικό, οι επιφάνειες των θυρών, στο δάπεδο καθώς και τα πατάκια κατασκευάζονται από ανακυκλωμένο πολυεστέρα, αντί των παραδοσιακών υλικών προκειμένου να μειωθούν οι περαιτέρω οι εκπομπές CO2.

Οι πρώτες μας εντυπώσεις

Κατά το πανευρωπαϊκό test-drive είχαμε στη διάθεσή μας την κορυφαία έκδοση Countryman SE ALL4 με τους 313 ίππους, ένα πραγματικά πολύ ωραίο και απολαυστικό αυτοκίνητο. Καταρχάς, έχουμε να κάνουμε με ένα προηγμένης αισθητικής μοντέλο, που είμαστε σίγουροι πώς ελάχιστοι κατασκευαστές μπορούν να παρουσιάσουν. Το εσωτερικό του μπορεί να είναι minimal, ωστόσο τα βιώσιμα υλικά κατασκευής, προσδίδουν την προαπαιτούμενη premium αίσθηση ενός ΜΙΝΙ, υπογραμμίζοντας παράλληλα και τον οικολογικό του χαρακτήρα. Φυσικά η αύξηση των διαστάσεων, μόνο θετικό αντίκτυπο έχει για τους επιβάτες (μιλάμε για ένα κανονικό C-SUV) ως προς τους χώρους και τις ανέσεις, μειώνοντας παράλληλα την ευελιξία του σε αστικές συνθήκες σε σχέση με πριν.

Οδηγικά τώρα, με τέλεια κατανομή βάρους (50:50) ανάμεσα στους δύο άξονες, σφικτή ανάρτηση, πανίσχυρο σύστημα ισχύος και τετρακίνηση, το ηλεκτρικό Countryman είναι αρκούντως διασκεδαστικό στην οδήγηση, όπως ακριβώς θα περίμενε κανείς από ένα ΜΙΝΙ. Η αίσθηση της ισχύος είναι μοναδική στην πίεση του δεξιού πεντάλ (ιδίως στο Go-Kart Mode), όπως και η πρόσφυση που παρέχει το σύστημα τετρακίνησης συνδυαστικά με την πληθώρα των ADAS συστημάτων. Μόνο οι εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος θα γίνουν αισθητές στο εσωτερικό, ενώ η σφικτή ρύθμιση του πλαισίου εξασφαλίζει κορυφαίο κράτημα και ευστάθεια σε όλες τις περιπτώσεις. Εξαιρετική είναι η αίσθηση και η ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης.

Το νέο Countryman Electric είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά με τιμές που ξεκινούν από τα €43.950 (έκδοση Ε) και σε κάθε περίπτωση μια εξαιρετική πρόταση για όποιον/α θέλει να συνδυάσει τις οικολογικές μετακινήσεις με το μοναδικό στυλ, ενός ΜΙΝΙ.