Test drive BMW i7 xDrive60: Δοκιμάζουμε την εμβληματική, ηλεκτρική ναυαρχίδα


Πολυθρόνες από Lear-jet για τους πίσω επιβάτες και τιμόνι σπορ αυτοκινήτου για τον οδηγό καθορίζουν τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της νέας γενιάς της ναυαρχίδας της BMW, η οποία στην πλήρως ηλεκτρική και τετρακίνητη εκδοχή της, που οδηγούμε, αποτελεί ένα εξαιρετικό δείγμα υπερπολυτελούς λιμουζίνας.

  • ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΛΟΥΠΑΚΗ, ΦΩΤ. ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 1/4/2023

Όχι, δεν θα ξεκινήσουμε την αναφορά μας σε αυτή την εντυπωσιακή λιμουζίνα από το μηδενικών ρύπων ποιόν της. Όσο και αν θεωρητικά η ηλεκτροκίνηση είναι από τα βασικά καινούργια στοιχεία που φέρνει η 7η γενιά της σειράς 7 της BMW, θα ξεκινήσουμε από αυτό που μας έκανε τη μεγαλύτερη εντύπωση – και όχι, δεν είναι το ομολογουμένως εντυπωσιακό design. Πάλι λάθος υποθέσατε, αυτό που πραγματικά σε καταπλήσσει στην ολοκαίνουργια BMW i7, στην ηλεκτρική έκδοση της νέας τεχνολογικής ναυαρχίδας της φημισμένης γερμανικής εταιρείας την οποία λίαν προσφάτως οδηγήσαμε, είναι ο τρόπος που… κυλάει –θα μπορούσαμε να πούμε ακόμα και ότι «γλιστράει»– στην άσφαλτο για να σε μεταφέρει εντέλει στα «πούπουλα».

Rolls Royce

Πίσω από αυτήν τη μοναδική αίσθηση που εισπράττεις, βρίσκεται μία καταπληκτική, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη αερανάρτηση, η οποία πραγματικά ισοπεδώνει τα πάντα. Είναι πολύ λίγες οι φορές που θα νιώσεις κάποια μικρή αναπήδηση, μία στοιχειώδη ενόχληση από κάποια λακκούβα ή κάποιο σαμαράκι – και θα πρόκειται για ενόχληση που έχει να κάνει κυρίως με τα χαμηλού προφίλ εξειδικευμένα ελαστικά που φοράει η i7 (Pirelli P Zero 255/40-R21 εμπρός και 285/35-R21 πίσω). Ενώ στην Εθνική οδό το ταξίδι γίνεται απλώς μία απόλαυση – και ναι το δικό της ρόλο σε αυτό παίζει και η ηχομόνωση (η οποία είναι τέτοιου επιπέδου, ώστε στη φωτογράφηση να μην μπορούμε να ακούσουμε τις οδηγίες του πλησίον ευρισκόμενου φωτογράφου χωρίς να κατεβάσουμε το παράθυρο), αλλά και η άνεση που προσφέρουν τα ντυμένα με απαλό κασμίρι καθίσματα – τα οποία, βεβαίως, δεν έχουν αντίστοιχό τους σε άλλα μοντέλα της BMW. Είναι ό,τι καλύτερο μπορείς να συναντήσεις σε BMW και από τα καλύτερα που έχουμε δει γενικώς…

Η σούπερ αυτή ανάρτηση από την οποία ξεκινήσαμε την αναφορά μας πηγαίνει πακέτο με την ενεργητική τετραδιεύθυνση και αυτό έχει οπωσδήποτε τον αντίκτυπο του στα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, ενώ παράλληλα βελτιώνει την ευελιξία του μεγάλου σε μήκους μοντέλου, μικραίνοντας τον κύκλο στροφής του. Και ομολογουμένως έχει ενδιαφέρον να παρατηρείς κατά τη διάρκεια κάποιου επιτόπιου ελιγμού από τον αριστερό καθρέφτη πώς στρίβουν οι πίσω τροχοί: σε αντίθετη κατεύθυνση από τους εμπρός στις χαμηλές ταχύτητες, για μείωση, όπως είπαμε, της διαμέτρου του κύκλου στροφής, και στην ίδια κατεύθυνση με τους εμπρός στις ψηλότερες ταχύτητες, με στόχο τη βελτίωσης της ευστάθειας.

Άνεση πίσω, απόλαυση εμπρός

Κοιτώντας τη BMW i7 από το πλάι, δεν αργείς να συνειδητοποιήσεις όχι μόνο το πόσο μακρύ είναι το αυτοκίνητο, αλλά και το πόσο μεγαλύτερη είναι η πίσω πόρτα! Προφανώς, το πελώριο μεταξόνιο των 3,215 m αξιοποιήθηκε δεόντως – για να δημιουργηθεί ένας τεράστιος χώρος στο πίσω κάθισμα, ένα σαλόνι για δύο. Μην ξεχνάτε ότι αυτοκίνητα όπως η i7 κατασκευάζονται για να μεταφέρουν με τη μέγιστη δυνατή άνεση τον ευτυχή κάτοχό τους (ή τον/τη σύζυγό του) προσφέροντάς του πολυεπίπεδη πολυτέλεια. Το «κάθομαι σταυροπόδι» στο πίσω κάθισμα δεν φτάνει για να περιγράψει την άνεση που προσφέρουν οι δύο ηλεκτρικά ρυθμιζόμενες πολυθρόνες, ενώ η έννοια της χλιδής στο αυτοκίνητο απογειώνεται με τον… κινηματογράφο, την 32άρα 8Κ οθόνη που αποτελεί προαιρετικό εξοπλισμό (δεν διέθετε η «δική μας» i7, αλλά μπορείς να την παραγγείλεις).

Οι αυτόματες, ηλεκτροκίνητες πόρτες εντάσσονται και αυτές στο πακέτο ενός εξοπλισμού που στόχο έχει να προσφέρει τη μέγιστη άνεση, καθώς σε απαλλάσσουν από οποιαδήποτε μυïκή προσπάθεια: ανοίγουν με το πάτημα ενός πλήκτρου αφής – ωστόσο, μια εξοικείωση την απαιτούν, ιδίως σε σχέση με το πού θα σταθείς όταν είσαι έξω από το αυτοκίνητο και θέλεις να μπεις μέσα ώστε να μην… ενοχλείς τους αισθητήρες και να ανοίξει η πόρτα διάπλατα. Πάντως, είναι εκπληκτικός ο τρόπος που οι πόρτες σταματούν «στον πόντο» από το όποιο εμπόδιο – και ναι, ήρθε η ώρα να ξεχάσετε τα «τραύματα» από τα άτσαλα ανοίγματα και τις επαφές με τους τοίχους των γκαράζ.

Στο εσωτερικό, σήμα κατατεθέν του ταμπλώ η φωτεινή λωρίδα, με την κρυστάλλινη εμφάνιση που δεν βρίσκεται εκεί μόνο για να δημιουργεί ατμόσφαιρα αλλάζοντας χρώματα ανάλογα με την επιλεγμένη λειτουργία, αλλά και για να γίνεται κόκκινη για προειδοποιήσει όταν χρειάζεται, λόγου χάριν: όταν πατήσεις τα alarm ή όταν επιχειρήσεις να ανοίξεις την πόρτα χωρίς να ελέγξεις. Το ενδιαφέρον, πάντως, είναι πως παρά το γεγονός ότι φωτίζει δεόντως το εσωτερικό, καταφέρνει να μην ενοχλεί τις βραδινές ώρες και εναρμονίζεται εντέλει με το όλο περιβάλλον του αυτοκινήτου. Ενώ, παράλληλα, η εν λόγω μπάρα φιλοξενεί και μια σειρά από διακόπτες αφής.

Είναι, λοιπόν, η i7 το αυτοκίνητο του «σωφέρ», αυτό που οι Άγγλοι λένε “chauffeur car”; Και ναι, και όχι. Οι στατιστικές λένε πως οι ιδιοκτήτες μιας BMW σειράς 7 οδηγούν, σε πολύ μεγάλο βαθμό, οι ίδιοι το αυτοκίνητό τους – και αυτό είναι μία διαχρονική διαπίστωση. Το γιατί συμβαίνει αυτό δεν αργείς να το καταλάβεις όταν βρεθείς πίσω από το τιμόνι της. Τιμώντας την παράδοση της βαυαρικής εταιρείας, η i7 προσφέρει μια ιδιαίτερα ευχάριστη αίσθηση στο τιμόνι και μια αμεσότητα στη σχέση του οδηγού με το οδόστρωμα, που σου αυξάνει την αυτοπεποίθηση...

Βελούδινες επιδόσεις

Το τι μπορεί να κάνουν οι δύο ηλεκτροκινητήρες της i7 με τα 400 kW τους (544 PS) έχει πάλι το δικό του ενδιαφέρον – και σχετίζεται άμεσα με την προηγούμενη διαπίστωση. Ωστόσο, θα πρέπει να πούμε ότι τα 4,7 sec για τα 0-100 km/h δεν είναι το βασικό εκείνο στοιχείο το οποίο αποτυπώνει την ουσία αυτής της επίδοσης. Γιατί το θέμα δεν είναι το πόσο γρήγορα επιταχύνει, με βάση τα χρονόμετρα, αυτό το εντυπωσιακό και οπωσδήποτε βαρύ –2,7 τόνων– αυτοκίνητο, αλλά ο τρόπος με τον οποίο καταφέρνει και πιάνει τα 100 km/h, πριν το καταλάβεις: γλυκά!!! Και καθώς δεν υπάρχει ο «κόφτης» στα 150 km/h που συναντάμε στα συνήθη ηλεκτρικά αυτοκίνητα, βρίσκεσαι, αν ξεχαστείς, να διαβάζεις την ένδειξη 200 μέχρι να πεις κύμινο…

Το πόσα και τι είδους ηλεκτρονικά συστήματα συνοδεύουν την i7 είναι δύσκολο να το περιγράψει κάνεις. Θέλει… διάβασμα, θέλει να αφιερώσεις χρόνο και να ασχοληθείς με τη δέουσα προσοχή για να μάθεις πώς να χειρίζεσαι όλο αυτό το πακέτο το οποίο νομίζεις ότι δεν έχει αρχή και τέλος. Σίγουρα το πιο εύκολο είναι να επιλέξεις τη λειτουργία του αυτοκινήτου (Drive Mode) μεταξύ των προτεινόμενων Expressive, Personal, Sport κ.λπ. Όπως, επίσης, σχετικά εύκολα απολαμβάνεις την ημιαυτόνομη οδήγηση (ακόμα και μέσα στην πόλη) αφήνοντας τιμόνι, γκάζι και φρένα στον έλεγχο του αντίστοιχου ηλεκτρονικού συστήματος της i7. Ενώ το αυτόματο παρκάρισμα/ξεπαρκάρισμα, με δυνατότητα μάλιστα απομνημόνευσης θέσεων στάθμευσης, σε απαλλάσσει από ένα ακόμα βραχνά…

Στο πάντα ζωτικής σημασίας ζήτημα της αυτονομίας, τώρα, η αλήθεια είναι ότι δεν επιβεβαιώσαμε τα κατά WLTP εργαστηριακά δεδομένα και αυτό ήταν βέβαια κάτι αναμενόμενο – και μάλιστα όχι μόνο για τη BMW i7, αλλά για οποιοδήποτε ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Με τη σχετικά βεβαρημένη (λόγω αυτοκινητοδρόμου) μέση κατανάλωση της δοκιμής μας στα 26,8 kWh/100 km, μπορεί κανείς να υπολογίζει με μία φόρτιση αυτονομία της τάξης των 380 km. Ωστόσο στις μετακινήσεις μέσα στην πόλη είδαμε συχνά ενδείξεις της τάξης των 24 kWh/100 km – και αυτό σημαίνει ότι αντίστοιχα η αυτονομία που περιμένει κανείς ξεπερνά τα 420 km.

Σε κάθε περίπτωση, πρόκειται για επίδοση που επιτρέπει την πραγματοποίηση ενός ταξιδιού, πολύ περισσότερο που με σύνδεση σε ταχυφορτιστή 350 kW μπορείς να ανακτήσεις αυτονομία 100 km μέσα σε έξι min.

Εν κατακλείδι

Εντυπωσιακή απ’ όλες τις απόψεις, η BMW i7 είναι μια λιμουζίνα που δεν γίνεται να μην αγαπήσεις –ακόμα και μέσα στην υπερβολή του μεγέθους της και την πλειοδοσία της πολυτέλειας που τη χαρακτηρίζει–, όταν την οδηγήσεις. Μπορεί να φτιάχτηκε για… “premium” κατόχους, αλλά είναι δύσκολο να βάλεις ταξικά κριτήρια και να της πεις «όχι». Προφανώς, είναι ένα μοντέλο που έχει όλα τα προσόντα για να απαιτήσει μια θέση μεταξύ των κορυφαίων και πλέον ακριβών μοντέλων του κόσμου. Και ναι, φαίνεται ότι η BMW έκανε καλή δουλειά…

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ BMW i7 xDrive60 2023   TIMH €162.150   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 2, ΕΝΑΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΑΞΟΝΑ, Hλεκτροκινητήρας  ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 400(544)  ΡΟΠΗ Nm/rpm 745

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Μονής Σχέσης, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 4,7 sec, τελική 240 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 18,4 kWh/100km, 0

BMW i7 xDrive60 2023

ΥΠΕΡ ΑΣΥΝΑΓΩΝΙΣΤΗ ΑΝΕΣΗ/ΑΕΡΑΝΑΡΤΗΣΗ, ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΕΤΡΑΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ, ΥΨΗΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΧΩΡΟΙ, ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ.

ΚΑΤΑ ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ.