Test Drive: Citroen e-C4X 50kWh: Δοκιμάζουμε το κομψό και άνετο τετράθυρο EV


Στο έπακρο τιμά την καταγωγή του το κομψό, τετράθυρο ηλεκτρικό αυτοκίνητο με το κουπέ προφίλ, προσφέροντας άφθονους χώρους, συνδυασμένους με τον παραδοσιακό πολιτισμό των γαλλικών αυτοκινήτων.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ:ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 12/4/2024

Το τι μπορεί να σου θυμίζει το ë-C4 X, όπως, επίσης, και το C4 X δεν χρειάζεται πολλή προσπάθεια για να το καταλάβεις. Είναι κάτι που το μαρτυρά όχι μόνο το όνομα, αλλά και οι φωτογραφίες – είναι οφθαλμοφανές, γιατί κοιτώντας μόνο από μπροστά το αυτοκίνητο είναι αδύνατον να εντοπίσεις κάποια διαφορά μεταξύ του C4 και του C4 X. Oι διαφορές εντοπίζονται από τη μέση και πίσω, καθώς η προσθήκη του “Χ” συνοδεύεται από μία διαφορετική διαμόρφωση με «κεκλιμένη» ράχη και ανεξάρτητο πορτμπαγκάζ. Το τελευταίο αποτελεί και ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα του αυτοκινήτου καθώς φτάνει στα 512 L. Και μπορεί να μην συνοδεύεται από την πρακτικότητα της πέμπτης πόρτας του C4, όμως η «σπηλαιώδης» χωρητικότητά του σού επιτρέπει να μεταφέρεις αισθητά περισσότερες αποσκευές.

Περιβάλλον ποιότητας

Στα αναμφισβήτητα πλεονεκτήματα του νέου ë -C4 X περιλαμβάνεται και η ποιότητα που αντικρίζεις όταν βρεθείς στο εσωτερικό του αυτοκινήτου: μαλακό πλαστικό στο ταμπλώ και υλικά καλής ποιότητας γύρω-γύρω, είτε σκληρά είτε μαλακά είναι αυτά, συνθέτουν, σε συνδυασμό με τα εξαιρετικά απαλά, σχεδόν «πουφ», θα λέγαμε, χαρακτηριστικά αναπαυτικά καθίσματα της Citroën ένα σκηνικό που εμπνέει εμπιστοσύνη. Ενώ η εξαιρετικά πρακτική διαμόρφωση της κεντρικής κονσόλας και μια σειρά άλλες λύσεις (όπως το συρταράκι πάνω από το ντουλαπάκι του συνοδηγού και η έξτρα θέση για τάμπλετ) αυξάνουν περαιτέρω τη χρηστικότητα του αυτοκινήτου.

Αποτελεσματική επιλογή

Επί της ηλεκτρικής ουσίας, τώρα, κάτω από το εμπρός καπό του ë -C4 X κρύβεται το γνωστό σύστημα κίνησης των 100 kW που συναντάμε σε ένα πλήθος πλήρως ηλεκτρικών μοντέλων της Stellantis, με την μπαταρία των 50 kWh τοποθετημένη κάτω από το πάτωμα. Και μπορεί στην εποχή που η ηλεκτροκίνηση πλειοδοτεί όσον αφορά στην ισχύ που συναντάμε στα νέα μοντέλα, οι 136 PS του Citroën να δείχνουν σχετικά λίγοι, όμως το τετράθυρο Citroën καταφέρνει να κινείται αξιοπρεπέστατα με αυτούς. Βλέπετε, σε κάθε περίπτωση η ισχύς αυτή είναι υπεραρκετή για να κινείσαι ζωηρά έως σβέλτα στην καθημερινότητα, έχοντας πάντα τη δυνατότητα με τον επιλογέα λειτουργίας του συστήματος κίνησης να βάλεις λίγο περισσότερο… γκάζι στη ζωή σου: στη λειτουργία σπορ η απόκριση είναι πιο άμεση και η επιτάχυνση πιο έντονα αισθητή.

Ο ηλεκτροκινητήρας, όπως είπαμε, βρίσκεται εμπρός και η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς –επιλογή που μπορεί θεωρητικά να πηγαίνει κόντρα στη μόδα της επίπεδης «πλατφόρμας» με την κίνηση στους πίσω τροχούς–, όμως προσφέρει αναμφισβήτητα κάποια οφέλη, με πρώτο και καλύτερο τη μεγαλύτερη φιλικότητα της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου, και τις πιο γνώριμες αντιδράσεις στις στροφές με μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης και ήπια υποστροφή.

Από την άλλη μεριά, το ë-C4 X δεν στερείται τις βασικές αξίες της Citroën, με πρώτη και καλύτερη την άνεση – έστω και αν η ανάρτηση είναι λίγο πιο σφιχτή σε σχέση με αυτήν του συμβατικού μοντέλου, καθώς εδώ αυτή αναλαμβάνει να κουμαντάρει μεγαλύτερο βάρος, κάτι που κάνει με επιτυχία. Ενώ ως οδηγός δεν παύεις να απολαμβάνεις στην καθημερινότητά σου την ευκολία του «αυτόματου», του αυτοκίνητο που οδηγείς μόνο με φρένο-γκάζι.

Σημειώστε ότι στον τομέα της αυτονομίας μπορεί η Citroën να μην ανακοινώνει κορυφαίες στην κατηγορία επιδόσεις για το ë-C4 X, όμως, εντέλει, η κατανάλωση είναι τέτοια που επιτρέπει ικανοποιητική αυτονομία. Η συνολική μέση κατανάλωση που είχε αποθηκευμένη στο trip computer έφτανε στο αυτοκίνητο «μας» στις 15,6 kWh/100 km, ενώ στη διάρκεια της δοκιμής μας, με λίγο παραπάνω αυτοκινητόδρομο, καταγράψαμε τη λογικά αυξημένη κατανάλωση των 18,7 kWh/ 100 km. Κάτι που σημαίνει ότι στην πράξη περιμένει κανείς 260 έως 320 km με μία φόρτιση.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ CITROEN e-C4X 50 kWh 2023   TIMH €45.300   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ AC ΜΟΝΙΜΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ, Hλεκτροκινητήρας  ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 100(136)  ΡΟΠΗ Nm/rpm 260

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Μονής Σχέσης, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10 sec, τελική 150 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 15,1 kWh/100km, 0

CITROEN e-C4X 50 kWh 2023

ΥΠΕΡ ΑΝΕΣΗ, ΗΧΟΜΟΝΩΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ, ΧΩΡΟΙ ΓΙΑ ΕΠΙΒΑΤΕΣ, ΜΕΓΑΛΟ ΠΟΡΤΜΠΑΓΚΑΖ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΣΧΕΤΙΚΑ ΧΑΜΗΛΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ.

ΚΑΤΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗ ΟΡΑΤΟΤΗΤΑ ΠΡΟΣ ΤΑ ΠΙΣΩ ΚΑΙ ΠΛΑΓΙΑ.