Test Drive: Mercedes-Benz GLA 200 Mild Hybrid - Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο υβριδικό SUV


H GLA επιστρέφει με βελτιώσεις σχεδόν σε κάθε τομέα, με σκοπό να συνεχίσει την εξαιρετική της πορεία στην αγορά.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΑΤΖΗΤΟΛΙΟΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 25/12/2023

Δείχνει σαν να ήταν χθες όταν και παρουσιάστηκε η 2η γενιά της GLA. Αναμφίβολα, παίζει τον ρόλο της η εξωτερική σχεδίαση που δείχνει, ακόμα και σήμερα, εξαιρετικά επίκαιρη. Συνδυάζει τις θεμελιώδεις γραμμές της Mercedes-Benz και έναν περισσότερο νεανικό χαρακτήρα με τον οποίο η GLA κέρδισε και κερδίζει το κοινό. Όπως είναι λογικό, η Mercedes-Benz δεν έβαλε βαθιά το «νυστέρι» στη νέα γενιά και καλά έκανε.

Νέος είναι ο εμπρός προφυλακτήρας, η μάσκα, ενώ μας αρέσουν και τα δύο νεύρα στο καπό που μας θυμίζει πιο συναισθηματικά μοντέλα της μάρκας, όπως η τελευταία γενιά SL. Περισσότερο ουσιαστική σε επίπεδο τεχνολογίας, αλλά και ενεργητικής ασφάλειας είναι η ενσωμάτωση στον στάνταρ εξοπλισμό των LED High performance προβολέων, καθώς και των πίσω LED πίσω φωτών. Εκτός της αισθητικής αναβάθμισης, βοηθούν στη νυκτερινή οδήγηση προσφέροντας άπλετο και ξεκούραστο φως, κάτι που διαπιστώσαμε με τα μάτια μας τις μέρες που είχαμε για δοκιμή την GLA. Βλέπετε, προέκυψε η ανάγκη να διανύσουμε 1.500 km μέσα σε ένα Σαββατοκύριακο, οπότε έχουμε μια πολύ καλή εικόνα για το μοντέλο γενικώς!

Στα χέρια μας είχαμε την GLA 200, δηλαδή τη βασική έκδοση με τον γνωστό βενζινοκινητήρα των 1,33 L η οποία πλέον έχει εξηλεκτριστεί με τη συνοδεία ενός ήπιου υβριδικού συστήματος. Έτσι, υπάρχει μια επιπλέον μπαταρία 48 volt για τη γεννήτρια εκκίνησης με ιμάντα. Προσφέρει επιπλέον 13 PS τα οποία δεν λογίζονται στη μέγιστη ιπποδύναμη, αλλά βοηθούν στη γρήγορη επιτάχυνση. Επιπλέον, το σύστημα επιτρέπει την υπό συνθήκες κίνηση με σβηστό τον κινητήρα, ενώ αυξάνει και την άνεση, μιας και η εκκίνηση του κινητήρα γίνεται αθόρυβα και με χαμηλούς κραδασμούς. Τέλος, επεμβαίνει στη διαδικασία πέδησης και επιτάχυνσης ανακτώντας ηλεκτρική ενέργεια για το ενσωματωμένο δίκτυο 12 volt, καθώς και την μπαταρία των 48 volt.

Σύγχρονο και εμπλουτισμένο

Η προηγούμενη γενιά GLA μάς εισήγαγε σε μια νέα εποχή, όπου ο πίνακας οργάνων και η οθόνη πολυμέσων αποτελούν ένα ενιαίο κομμάτι με δύο εν σειρά οθόνες. Η εξαιρετική αισθητική ανάγκασε πολλές εταιρείες να ακολουθήσουν αυτήν τη σχεδιαστική φιλοσοφία δικαιώνοντας τη Mercedes-Benz. Στην ανανεωμένη GLA βρίσκουμε πια την τελευταία γενιά MBUX, ενώ πλέον στον στάνταρ εξοπλισμό ανήκουν οι μεγάλες-σωστές οθόνες των 10,25 ΄΄, ενώ στο παρελθόν οι βασικές εκδόσεις είχαν μικρότερες οθόνες (7΄΄) που υπολείπονταν σε ουσία και αισθητική. Θα θέλαμε, ωστόσο, η οθόνη πολυμέσων να βρίσκεται λίγους πόντους πιο δεξιά, μιας και τώρα το δεξί χέρι του οδηγού, όταν βρίσκεται στο τιμόνι, κρύβει τη δεξιά άκρη της οθόνης. Τέλος, θα θέλαμε το Apple CarPlay και το Andriod Auto να ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό, ειδικά από τη στιγμή που η τιμή της GLA 200 έχει αυξηθεί ξεκινώντας πλέον από τα 47.500 €.

Στο εσωτερικό ξεχωρίζουν, επίσης, τα νέα αναπαυτικά καθίσματα ντυμένα σε συνδυασμό τεχνητό δέρμα ANTICO και ύφασμα. Πολύ όμορφο και το νέο τιμόνι με τους διακόπτες αφής, οι οποίοι σε κάποιες περιπτώσεις, όπως για τη ρύθμιση της έντασης ήχου, δεν δουλεύουν το ίδιο αποτελεσματικά με τους φυσικούς. Υπάρχει, ωστόσο, στη βάση της κεντρικής κονσόλας φυσικός ροοστάτης για τη ρύθμιση της έντασης του ήχου που λύνει μεμιάς το ζήτημα. Την εικόνα το βράδυ απογειώνει ο ατμοσφαιρικός φωτισμός, ο οποίος όμως από τις δύο λωρίδες στην κεντρική κονσόλα δημιουργεί αντανακλάσεις στα πλαϊνά τζάμια, αλλά και εδώ υπάρχει η λύση, μιας και μπορείς να μειώσεις την ένταση.

Πιο ικανό από όσο νομίζεις

Στην πόλη σε κερδίζει η λειτουργία του ήπιου υβριδικού συστήματος που προσφέρει ομαλότητα στην εκκίνηση, αλλά και η λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου, που λύνει τα χέρια του οδηγού. Η απόδοση του κινητήρα είναι πολύ ικανοποιητική, με πλούσια ροπή από τις χαμηλές στροφές και χαμηλά επίπεδα θορύβου ενώ αντίστοιχα και η κατανάλωση μένει σε χαμηλές τιμές. Στις αμέτρητες ελληνικές λακκούβες θα θέλαμε λίγο καλύτερη απόσβεση, ωστόσο σε αυτό παίζει τον ρόλο της και η κάπως υψηλή συνιστάμενη πίεση ελαστικών (38psi εμπρός - 34psi πίσω) που συναντάμε πλέον πολύ συχνά στα καινούργια αυτοκίνητα.

Εκεί, όμως, που μας κέρδισε καθολικά η GLA 200 ήταν στον ανοιχτό δρόμο. Ο τρόπος που ταξιδεύει είναι εντυπωσιακός. Ένα σχετικά ψηλό αυτοκίνητο με έναν σχετικά χαμηλού κυβισμού κινητήρα που μπορεί να σε μεταφέρει γρήγορα, με μεγάλο αίσθημα ασφάλειας, λες και πρόκειται για κάποια λιμουζίνα της Mercedes-Benz! Στιβαρό και ασφαλές, σε κερδίζει με τη συμπεριφορά του στις ευθείες, αλλά και στις στροφές όπου οι κλίσεις είναι ελάχιστες όχι μόνο για μοντέλο της κατηγορίας SUV αλλά και γενικώς.

Η μακριά κλιμάκωση το κιβώτιου κρατά τις στροφές του κινητήρα χαμηλά. ενώ απουσιάζουν και οι αεροδυναμικοί θόρυβοι.

Το μόνο που μας έλειψε ήταν ένα μεγαλύτερο ρεζερβουάρ ώστε να έχουμε μεγαλύτερη αυτονομία από τα 500 km που βλέπαμε στον πίνακα οργάνων.

Ακόμα καλύτερη

Η GLA ανανεώθηκε και είναι ολιστικά βελτιωμένη. Με διαχρονική-σύγχρονη σχεδίαση, πλούσιους χώρους, αναβαθμισμένο εξοπλισμό και ένα σύγχρονο κινητήριο σύνολο επανέρχεται στη σκληρή μάχη των premium compact SUV. Δυνατό της χαρτί και ο τρόπος που κινείται στον ανοικτό δρόμο καταπίνοντας τις αποστάσεις με μοναδική άνεση. Διανύσαμε μαζί της σε ένα Σαββατοκύριακο 1.500 km και, πιστέψτε μας, λίγα αυτοκίνητα το κάνουν με τον άρτιο τρόπο που το έκανε η GLA 200.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MERCEDES-BENZ GLA 200 MHEV 2023   TIMH €47.500   ΤΕΛΗ €106

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.332, Turbo, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος  ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 163+14/5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 270

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,9 sec, τελική 210 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6,6 L/100km, 152 g/km

MERCEDES-BENZ GLA 200 MHEV 2023

ΥΠΕΡ ΚΙΝΗΤΗΡΙΟ ΣΥΝΟΛΟ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ.

ΚΑΤΑ ΤΙΜΗ, ΑΠΟΣΒΕΣΗ ΣΤΙΣ ΕΓΚΑΡΣΙΕΣ ΑΝΩΜΑΛΙΕΣ, ΜΙΚΡΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ.