CAR AND DRIVER ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
2018 TOYOTA YARIS 1.5 DUAL VVT-IE 111 PS

Test Drive: Toyota Yaris 1.5 DUAL VVT-iE 111 PS 12/5

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

H διαδικασία επανασχεδίασης του Yaris κόστισε περίπου 90 εκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με την Toyota. Τα χρήματα αυτά δεν αφορούν μόνο στην αισθητική αλλαγή αλλά και σε ουσιαστικότερους τομείς. Όπως ο νέος βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 1,5 λίτρου. Στη συγκριμένη περίπτωση πήραν έναν παλιότερο κινητήρα τους (με την κωδική ονομασία «2NR-FE») και τον μεταμόρφωσαν. Το νέο μηχανικό σύνολο (κωδική ονομασία «2NR-FKE») ενσωματώνει τις πιο σύγχρονες τεχνολογικές λύσεις της Toyota σε αυτόν τον τομέα και παρουσιάστηκε το 2015.

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ΣΤΟ WWW.CARANDDRIVER.GR 

Ανήκει στη σειρά κινητήρων την οποία τα στελέχη της εταιρείας ονομάζουν «ESTEC» («Economy with Superior Thermal Efficiency»- Οικονομία με Ανώτερη Θερμική Απόδοση) και δημιουργήθηκε για ν’ αντικαταστήσει αυτόν που έγινε γνωστός ως «1.33». Κύριο χαρακτηριστικό του είναι ότι δύναται να λειτουργεί τόσο σε θερμοδυναμικό κύκλο «Otto» (συναλλαγή θερμότητας σε σταθερό όγκο) όσο και σε κύκλο «Atkinson» (συνθήκη μεταβλητής διαδρομής εμβόλου και όγκου). Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν, η διάμετρος της πολλαπλούς εισαγωγής αυξήθηκε κατά 0,1 cm και σε δύο αυλούς της πολλαπλής εξαγωγής κατά 0,2 cm, συγκριτικά με πριν. Για την καλύτερη «αναπνοή» του έπρεπε να διαμορφωθεί κατάλληλα και η εξάτμισή του, συνυπολογίζοντας και το γεγονός ότι ο κινητήρας έχει υψηλή σχέση συμπίεσης (13,5:1). Έτσι, στην Toyota επέλεξαν τη διαμόρφωση «τέσσερα, σε δύο, σε ένα» έναντι του «τέσσερα, σε ένα», αναφορικά με την απόληξή της. Να σημειώσουμε πως για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο της εταιρείας η πολλαπλή εξαγωγής είναι υδρόψυκτη.

Η θερμοδυναμική απόδοσή του υπολογίζεται στο 38,5%, ποσοστό που θεωρείται υψηλό. Για τον έλεγχο της παραγόμενης θερμοκρασίας κατά τη λειτουργία του έχουν τοποθετηθεί στα υδροχιτώνια νέοι χαλύβδινοι αποστάτες με παρεμβύσματα αφρώδους ελαστικού. Σύμφωνα με τη εταιρεία, χάρη σε αυτούς μειώθηκε κατά περίπου 20 °C η θερμοκρασία στο άνω τμήμα των κυλίνδρων και αυξήθηκε επίσης κατά 20 °C στο κέντρο αυτών, βελτιώνοντας την απόδοση και την κατανάλωση καυσίμου. Επίσης, το σύστημα επανακυκλοφορίας καυσαερίων έχει επανασχεδιαστεί και διαθέτει ψυγείο για την ταχύτερη μείωση της θερμοκρασίας αυτών.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: ΔΟΚΙΜΆΖΟΥΜΕ ΤΟ ΝΕΟ TOYOTA YARIS HYBRID

 

Ο κινητήρας διαθέτει το καινούργιο σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων εισαγωγής το οποίο στην Toyota ονομάζουν «VVT-iE» («Variable Valve Timing-intelligent Electric motor». Χάρη σε αυτό είναι δυνατόν να μεταβάλλεται ο θερμοδυναμικός κύκλος λειτουργίας του από «Otto» σε «Atkinson» (όπως και αντιστρόφως, φυσικά) σε κλάσμα του δευτερολέπτου με τη συνδρομή ηλεκτρικού μοτέρ. Φυσικά, η διαδικασία είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενη, καθυστερώντας το κλείσιμο των βαλβίδων (εισαγωγής) και μειώνοντας τη φάση της συμπίεσης. Ο υποτετράγωνος κινητήρας (διάμετρος x διαδρομή: 72.5 mm x 90.6 mm) κατασκευάζεται στις εγκαταστάσεις της Toyota οι οποίες βρίσκονται στην Πολωνία.

 

 

< >

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • 2018 BMW M5 11/6

    Δοκιμάζουμε τη νέα BMW M5 στη Σλοβενία

    Μπορεί ένα sedan με τεχνολογίες και πολυτέλεια αυθεντικής limo να εκτοξεύσει την οδηγική λίμπιντο στα επίπεδα ενός super sport αυτοκινήτου;

  • 2018 TEST DRIVE: CITROEN C4 CACTUS 1.2 PURETECH EAT6 110 PS-1.6 BLUEHDI 100 PS 10/6

    Δοκιμάζουμε τα Citroen C4 Cactus 1.2 Puretech EAT6 110 PS-1.6 Bluehdi 100 PS

    Για μία εταιρία με την παράδοση της Citroen ο καλύτερος τρόπος να δει το μέλλον είναι να κοιτάξει στο παρελθόν της. Και με το νέο C4 Cactus δημιουργεί την ιδανική συνέχεια στην ξεχωριστή ιστορία του... 'Σιτροενισμού'.

  • 2018 VOLVO V60 7/6

    ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗΝ ΙΣΠΑΝΙΑ: Οδηγούμε το νέο Volvo V60 (pics+video)

    To καινούργιο V60 είναι το τυπικότερο όχημα της Volvo, αυτό που απηχεί με τον καλύτερο τρόπο την κατασκευαστική φιλοσοφία και την ιστορία της Σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

  • 2018 RENAULT CLIO 1.5 DCI 110 PS 6/6

    Δοκιμάζουμε το νέο Renault Clio 1.5 dCi 110 PS

    Η Renault επεκτείνει το εύρος της γκάμας του δημοφιλούς μοντέλου της με την προσθήκη της ισχυρότερης έκδοσης με diesel κινητήρα 1,5 λίτρων, που αποδίδει ισχύ 110 ίππων και καταναλώνει ελάχιστα.

  • 2018 MINI COOPER S E COUNTRYMAN ALL4 2/6

    Δοκιμάζουμε το MINI Cooper S E Countryman ALL4

    Το υβριδικό Μini δίνει έναν πιο cool τόνο στις μετακινήσεις σας. Έστω και αν κάποιες στιγμές σας ζητά να βγείτε από την... οδηγική 'πρίζα' των άλλων εκδόσεων.

  • 2018 DS3 PERFORMANCE 208 PS 31/5

    Δοκιμάζουμε το DS3 Performance 208 PS

    Το DS3 Performance έρχεται να αποτελέσει μια πιο 'πολιτισμένη' εκδοχή του θέματος 'Γαλλικό GTI'. Στην πράξη όμως αποδεικνύεται η πιο σκληροπυρηνική βόμβα αδρεναλίνης στην αγορά. Μπερδευτήκατε; Το ίδιο και εμείς.

  • 2018 SUZUKI SWIFT 1.2 GLX HYBRID 90 PS 29/5

    Δοκιμάζουμε το Suzuki Swift 1.2 GLX Hybrid 90 PS

    Το δημοφιλές Suzuki Swift επιστρέφει στη μάχη της αγοράς, διατηρώντας μεν το sportive χαρακτήρα της φίρμας που το κατασκευάζει, αλλά εισάγοντας ταυτόχρονα και ένα πιο φιλικό απέναντι στο περιβάλλον πρόσωπο.

  • 2018 PEUGEOT 5008 1.6 BLUEHDI 120 ΕΑΤ6 27/5

    Δοκιμάζουμε το Peugeot 5008 1.6 BlueHDi 120 ΕΑΤ6

    Ένα MPV, που έγινε Crossover με ολίγη από SUV και μια επίγευση από ΜPV. Ή αν σας μπερδεύει η fusion 'μαγειρική' του marketing, κρατήστε αυτό: Ένα εξαιρετικό οικογενειακό αυτοκίνητο.

  • 2018 FORD FIESTA ST 25/5

    ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗ ΓΑΛΛΙΑ: Οδηγούμε το νέο Ford Fiesta ST 200PS!

    Αφαιρώντας κυβικά και κυλίνδρους αλλά προσθέτοντας τεχνολογία και σπορ ενθουσιασμό, η Ford καταφέρνει με το νέο Fiesta ST να ξαναπάρει τα σκήπτρα των "pocket rockets".

  • 2018 FORD FIESTA ACTIVE 24/5

    ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗ ΓΑΛΛΙΑ: Οδηγούμε το νέο Ford Fiesta Active

    Η Ford με το Fiesta Active αναζητά μια εναλλακτική πρόταση στην κυριαρχία των compact SUV. Και όπως φαίνεται έχει να προτείνει μία πολύ εξυπνη ιδέα.

  • 2018 VOLKSWAGEN GOLF GTD 2.0 TDI 184PS DSG 18/5

    Δοκιμάζουμε το Volkswagen Golf GTD 2.0 TDI 184PS DSG

    Ποιος είπε ότι ένα πετρελαιοκίνητο hatchback δεν μπορεί να είναι σπορ; Σίγουρα όχι οι άνθρωποι της Volkswagen.

  • 2018 BMW X2 SDRIVE 20I 192PS 13/5

    Δοκιμάζουμε τη BMW X2 sDrive 20i 192PS

    Εδώ και αρκετό καιρό πολλοί συζητούν για το πόσο σπορ μπορεί να είναι ένα compact SUV. Η BMW με την Χ2 απλά κλείνει την κουβέντα.

  • 2018 TOYOTA YARIS 1.5 DUAL VVT-IE 111 PS 12/5

    Δοκιμάζουμε το Toyota Yaris 1.5 DUAL VVT-iE 111 PS

    Αν και ταυτισμένη με τους υβριδικής διάταξης κινητήρες, η Toyota δεν σταματά την εξέλιξη των (αμιγώς) βενζινοκινητήρων της και η προσκόλληση στη βελτίωση της θερμοδυναμικής απόδοσής τους είναι ζήτημα τιμής για τους Ιάπωνες, ως γνωστόν.

  • 2018 FORD KUGA 2.0 TDCI 180PS POWERSHIFT ST-LINE AWD 11/5

    Δοκιμάζουμε το Ford Kuga 2.0 TDCi 180PS PowerShift ST-Line AWD

    Τα διαπιστευτήρια του Kuga σε αυτή την κατηγορία έχουν να κάνουν με τον πληθωρικό του χαρακτήρα, αλλά και τις οδηγικές του αρετές που παραδοσιακά ο χρήστης αυτοκινήτου Ford βιώνει.

  • TEST DRIVE 2018 VOLKSWAGEN TOUAREG 9/5

    Οδηγούμε στην Αυστρία το νέο Volkswagen Touareg [pics+vid]

    Ξεκίνησε ως ένα μεγάλο εκτός δρόμου όχημα με πολύ καλό σύστημα τετρακίνησης. Το Touareg έδωσε μια νέα εμπορική διάσταση στην Volkswagen, αποτέλεσε τη βάση για τη δημιουργία της Porsche Cayenne και έγινε αντικείμενο ανταγωνισμού. Πλέον, η καινούργια, τρίτη 'γενιά'...