Η Toyota κρατά χαμηλά την μπάλα με το νέο Prius


Η Toyota περιμένει σημαντικά μειωμένες πωλήσεις για το νέο Prius, παρόλο που αναμένεται να αποτελέσει ιδιαίτερα μεγάλη επιτυχία, τόσο στην αμερικανική αγορά, όσο και παγκοσμίως.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 17/12/2022

Το νέο Toyota Prius ήρθε για να ανακατατάξει την γκάμα της Toyota και να τοποθετηθεί στην κορυφή της για το 2023, σύμφωνα με τις προβλέψεις της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η ίδια εταιρεία όμως είναι ιδιαίτερα συγκρατημένη, όσον αφορά τις πωλήσεις του υβριδικού μοντέλου, παρά το ανανεωμένο λουκ και την αυξημένη απόδοση του οχήματος.

Η αντιπρόεδρος του τμήματος marketing του ομίλου Toyota στις ΗΠΑ, Lisa Materazzo, μίλησε στο Road & Track και αποκάλυψε ότι η Toyota αναμένει οι ετήσιες πωλήσεις του μοντέλου να φτάσουν έως και τις 35.000 μονάδες για το συμβατικό Prius. Αυτό θα σημαίνει μία ελάχιστη αύξηση των αριθμών σε σχέση με το 2021, όποτε η εταιρεία κατάφερε να πουλήσει 33.968 μονάδες.

Αν αναλογιστεί κανείς την τεράστια επιτυχία που είχε κάνει το Prius το 2012 και το 2013, πωλώντας 230.000 μονάδες ετησίως, οι αριθμοί αυτοί φαίνονται απογοητευτικοί.

«Θα μπορούσε να υπάρξει σίγουρα μία μεταστροφή στην εκτίμηση της τάξης των 35.000 πωλήσεων που υπολογίζουμε, και θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να εξασφαλίσουμε ότι θα υπάρχει η ζήτηση,» είπε η Materazzo.

Η εκτίμηση της Materazzo δεν επηρεάζεται μόνο από τις δυσκολίες που φέρνουν οι ελλείψεις στις εφοδιαστικές αλυσίδες, αλλά και από τη δική της, ρεαλιστική ματιά στην τρέχουσα εικόνα της αγοράς, όπου ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και τα υβριδικά, ξεφυτρώνουν σαν τα... μανιτάρια, στην εποχή του εξηλεκτρισμού.

«Δεν μπορούμε να προβλέψουμε το μέλλον, οπότε είναι εξαιρετικά δύσκολο να πούμε με σιγουριά ποιες θα είναι οι διαταραχές που θα έχουμε εξαιτίας των ελλείψεων των εφοδιαστικών αλυσίδων στο άμεσο μέλλον. Πάει καιρός που αντιμετωπίζουμε προβλήματα με αυτό και πιστεύουμε ότι θα συνεχίσουμε να τα καταφέρνουμε. Πιστεύω ότι είναι λογικό ότι θα υπάρχει κάθοδος στις πωλήσεις, όμως τελικά, η αγορά θα το αποφασίσει αυτό,» εξήγησε η Materazzo.

Ακόμα κι αν το καλύτερο σενάριο γίνει πραγματικότητα, οι εξαψήφιες πωλήσεις που κατέγραψε το Prius στις ένδοξες στιγμές του από το 2005 έως το 2017, αποτελούν σίγουρα παρελθόν

«Πιστεύω ότι είναι πολύ σημαντικό να έχουμε κατά νου ότι έχουμε πολλά περισσότερα υβριδικά και εξηλεκτρισμένα οχήματα μέσα στην γκάμα μας. Οπότε απλά υπάρχουν περισσότερες επιλογές για τους αγοραστές απ' ό,τι για παράδειγμα το 2011,» είπε.

Η Materazzo αναφέρεται σε μία εποχή που οι πελάτες της Toyota είχαν μόλις δύο επιλογές, εάν ήθελαν να κάνουν τη στροφή στον υβριδισμό, με αυτές να είναι το Camry και το Prius. Τώρα, οι εξηλεκτρισμένες επιλογές που έχουν επεκτείνονται σημαντικά: Τα RAV4 Hybrid, RAV4 Prime, Prius Prime, Tundra Hybrid και το πλήρως ηλεκτρικό bZ4x έχουν πάρει τη θέση τους στην γκάμα της εταιρείας. Έτσι, δεν είναι εύκολο κάποιο από τα μοντέλα να αποκτήσει «προβάδισμα» στις πωλήσεις, αφού οι αριθμοί φαίνεται να είναι μοιρασμένοι ανάμεσα στις προτάσεις.