Δοκιμάζουμε το κορυφαίο Toyota RAV4 Plug-in Hybrid 306 PS AWD-i eCVT


Το Toyota RAV4 Plug-in Hybrid είναι τεχνολογικά προηγμένο, ωστόσο μπορεί να θεωρηθεί το κορυφαίο και το καλύτερο μεταξύ των ανταγωνιστών του; Ας το μάθουμε. 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.
  • 25/9/2021

To Toyota RAV4 Plug-in Hybrid δεν μπορεί να χαρακτηριστεί πρωτοπόρο. Μπορεί, όμως, να προσδιοριστεί ως ένα από τα καλύτερα και τα πιο σύγχρονα οχήματα αυτής της υποκατηγορίας οχημάτων.

Recreational Activity Vehicle 4 Wheel Drive. Εν συντομία, RAV4. Πριν από περίπου τριάντα χρόνια, η Toyota έδειξε ένα νέο μοντέλο το οποίο αποτέλεσε το «αρχέτυπο» για όλα όσα ακολούθησαν έκτοτε. Οι έννοιες της «ελεύθερης μετακίνησης» και του «ελεύθερου χρόνου» έγιναν σλόγκαν, μόδα, επικράτησαν και προσαρμόστηκαν στον τρόπο ζωής. Πολλές φορές, συνέβη και το αντίστροφο. Χάρη στα SUV οχήματα, οδηγηθήκαμε στο να αλλάξουμε ή να αποκτήσουμε τον συγκεκριμένο τρόπο ζωής που αντιπροσωπεύουν αυτά τα τετράτροχα

.

«Dynamic Force»

H Toyota άργησε να παρουσιάσει αυτή την έκδοση του μοντέλου της, σε σχέση με τις άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Ουσιαστικά, επέλεξε η ίδια τον χρόνο που θα το έκανε, χωρίς βιάση και χωρίς να επηρεάζεται από την επικρατούσα τάση στην αυτοκίνηση.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
TOYOTA RAV4 PLUG-IN HYBRID 306 PS AWD-i eCVT

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 9

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ84

Το RAV4 Plug-in Hybrid διαθέτει τον εξελιγμένο βενζινοκινητήρα των 2,5 λίτρων τεχνολογίας «Dynamic Force». Θυμίζουμε ότι λειτουργεί σε κύκλο «Atkinson», διαθέτει σύστημα μεταβλητού χρονισμού όλων των βαλβίδων, υψηλή σχέση συμπίεσης (σημ.: 14,0:1) και σύστημα έμμεσου και άμεσου ψεκασμού καυσίμου.

Η μέγιστη απόδοσή του είναι 185 PS/6.000 rpm, η μέγιστη ροπή του 227 Nm/3.200-3.700 rpm και συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες. Αυτός στο εμπρός μέρος έχει μέγιστη ισχύ 182 PS και μέγιστη ροπή 270 Nm, ενώ αυτός στον πίσω άξονα αποδίδει 54 PS, 121 Nm και δίνει κίνηση στους εκεί τροχούς, όποτε χρειάζεται, λειτουργώντας ως σύστημα τετρακίνησης.

Η ενέργεια για τους ηλεκτροκινητήρες παρέχεται από μια συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου 18,1 kWh, η οποία αποτελείται από 96 κελιά. Για τη φόρτισή της στο 100% απαιτούνται 2,5 ώρες με ρευματολήπτη 7,4 kW.

Η μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς του συστήματος είναι 306 PS, τιμή η οποία προκαλεί εντύπωση σε ένα τέτοιο όχημα. Αυτό ισχύει, επίσης, και για τα μόλις 6,0 sec που απαιτούνται για την επιτάχυνση του (βάρους 1.910 kg) αυτοκινήτου στη διαδικασία 0-100 km/h, σύμφωνα με όσα ανακοινώνει η Toyota. 

Στην πράξη

Το RAV4 Plug-in Hybrid δεν διαφοροποιείται σημαντικά σε σχέση με τις άλλες εκδόσεις του μοντέλου. Οι μικρές αλλαγές έγκεινται κυρίως στο μαύρο χρώμα της μάσκας και στο πίσω μέρος, καθώς και στον ασημί χρωματισμό στο πλαίσιο των παραθύρων. Βεβαίως, το επίπεδο εξοπλισμού είναι αναβαθμισμένο, συγκριτικά, και περιλαμβάνει πολλά στοιχεία υποβοήθησης του οδηγού.

Η κατασκευαστική ουσία τού RAV4 δεν έχει αλλάξει στη συγκεκριμένη εκδοχή του μοντέλου. Παραμένει ένα όχημα που έχει προτεραιότητα την οικονομία καυσίμου και την ήρεμη και ήσυχη μετακίνηση των επιβατών του.

Όπως ανακοινώνει η ιαπωνική εταιρεία, το αυτοκίνητο δύναται να κινηθεί ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο για μια θεωρητική απόσταση έως 75 km και με ανώτατη ταχύτητα τα 135 km/h. Πρακτικά, το RAV4 Plug-in Hybrid μπορεί να καλύψει μια απόσταση μεταξύ 35-40 km ως ηλεκτρικό, όπως διαπιστώσαμε, πριν ενεργοποιηθεί ο τετρακύλινδρος κινητήρας του, τόσο για να εξασφαλίσει την κίνηση του οχήματος, όσο και για να φορτίζει τις μπαταρίες.

Οι 306 ίπποι του συστήματος είναι δέλεαρ, αλλά εάν προσπαθήσεις να τους εκμεταλλευτείς για να κινηθείς με γρήγορο ρυθμό, θα καταλάβεις σύντομα ότι το RAV4 PHEV δεν έχει δημιουργηθεί για κάτι τέτοιο. Ναι, θα αφήσεις με ανοιχτό το στόμα τους παρακείμενους οδηγούς, όταν –απρόσμενα– θα βλέπουν το ογκώδες όχημα να απομακρύνεται από αυτούς με απίστευτο ρυθμό. Όμως, όταν αυξηθεί η ταχύτητά του, το RAV4 δείχνει τον πραγματικό χαρακτήρα του. Είναι ένα SUV όχημα, όχι κάτι άλλο από αυτό.

Οι υπόλοιποι θα εντυπωσιαστούν από την επιτάχυνση, ο οδηγός, όμως, θα χαρεί για την οικονομία καυσίμου. Η μέση τιμή που μετρήσαμε ήταν 5,7 l/100 km, η οποία είναι πολύ ικανοποιητική για τα δεδομένα του αυτοκινήτου. Ακόμα και με την επιλογή «Sport» στο σύστημα «Drive Modes» και τον μοχλό του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου κιβωτίου CVT στο ομώνυμο πρόγραμμα, η κατανάλωση καυσίμου παραμένει χαμηλή. 

Επίδειξη τεχνολογίας

Η παραπάνω φράση περιγράφει με ακρίβεια το RAV4 Plug-in Hybrid. Η αναγκαιότητα για περαιτέρω μείωση του εκπεμπόμενου διοξειδίου του άνθρακα οδήγησε τους ανθρώπους της Toyota να προσθέσουν και αυτή την εκδοχή του μοντέλου στην γκάμα του. Φυσικά, όπως ισχύει πάντα για την ιαπωνική εταιρεία, το έκαναν με το δικό τους στυλ και στον χρόνο που θέλησαν να γίνει.

Το RAV4 PHEV είναι ένα όχημα που διακρίνεται στο έπακρο για την τεχνολογία που διαθέτει σε κάθε τομέα του, όπως και για την ποιότητα κατασκευής του. Είναι πολυτελές, με τον τρόπο του, παρέχει άνεση τόσο εντός πόλης, όσο και κατά το ταξίδι και σου δίνει την αίσθηση ότι όσο και να προσπαθούν οι υπόλοιποι ανταγωνιστές του, πάντα θα παραμένει αντικείμενο μίμησης στην κατηγορία του.

Ωστόσο, σε αυτή την περίπτωση το κόστος απόκτησής του είναι σημαντικό και πιθανότατα έχει να ανταγωνιστεί οχήματα που διακρίνονται για τον πολυτελή χαρακτήρα τους, έστω και εάν αυτά δεν διαθέτουν την τεχνολογική αρτιότητά του.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ TOYOTA RAV4 PLUG-IN HYBRID 306 PS AWD-i eCVT 2021   TIMH €50.950   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 2.487 cc, Ατμοσφαιρικός, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 306  ΡΟΠΗ Nm/rpm 0

ΜΕΤΑΔΟΣΗ CVT, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 6 sec, τελική 180 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 1 L/100km, 22 g/km

TOYOTA RAV4 PLUG-IN HYBRID 306 PS AWD-i eCVT 2021

ΥΠΕΡ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΥΣΊΜΟΥ, ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΣΤΥΛ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΥΛΙΚΩΝ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΌΣ ΕΚΔΟΣΗΣ.

ΚΑΤΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ ΣΕ ΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ, ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΤΙΜΗ, ΘΟΡΥΒΟΣ KIΒΩΤΙΟΥ CVT.