Νέα προσιτή έκδοση για την BMW iX1 - Δείτε την τιμή της στη χώρα μας (photos)


Το ηλεκτρικό compact SUV της BMW αποκτά νέα εισαγωγική έκδοση, που διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό, ισχύ 204 PS και αυτονομία έως 475 km.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 7/9/2023

Η BMW επιχειρεί να καταστήσει πιο εύκολη και προσιτή την «είσοδο» των υποψήφιων αγοραστών αυτοκινήτου στον κόσμο των ηλεκτρικών premium compact SUV παρουσιάζοντας την ολοκαίνουρια iX1 eDrive20.

Πρόκειται για τη δεύτερη παραλλαγή της ηλεκτρικής iX1, μετά την τετρακίνητη xDrive30 των 313 PS και 494 Nm με τους δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα. Η νέα έκδοση eDrive20, διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα, τοποθετημένο στον εμπρός άξονα, που αποδίδει ισχύ 204 PS (με προσωρινό boost) και στιγμιαία διαθέσιμη μέγιστη ροπή 247 Nm, σύμφωνα με την εταιρεία.

Έτσι, η «μικρή» έκδοση χρειάζεται 8,6 sec. για τα 0-100 km/h, με τελική ταχύτητα ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 170 km/h. Η μπαταρία έχει αξιοποιήσιμη ενεργειακή χωρητικότητα 64,7 kWh και προσφέρει αυτονομία από 430 έως 475 km.

Η υψηλή ενεργειακή πυκνότητα της μπαταρίας, μαζί με την απόδοση του ηλεκτροκινητήρα, συμβάλλει στην ευνοϊκή κατανάλωση. Η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί σε εναλλασσόμενο ρεύμα έως και 11 kW, με αποτέλεσμα ο χρόνος πλήρους φόρτισής της (ξεκινώντας από 0%) να είναι 6,5 ώρες. Η τριφασική φόρτιση AC με ισχύ έως και 22 kW είναι προαιρετικά διαθέσιμη και «ρίχνει» το χρόνο φόρτισης σε 3 ώρες και 45 λεπτά. Επιπλέον, σε συνεχές ρεύμα με ισχύ έως 130 kW αρκούν 29 λεπτά για να βρεθεί από το 10% στο 80%.

Όπως όλα τα τρέχοντα ηλεκτρικά οχήματα της μάρκας, η eDrive20 χρησιμοποιεί την τρέχουσα τεχνολογία πέμπτης γενιάς BMW eDrive, ενώ έχει εμπλουτισμένο επίπεδο βασικού εξοπλισμού. Σε αυτόν περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, το σύστημα πλοήγησης BMW Maps, αυτόματος κλιματισμός 2 ζωνών, πολλά σύγχρονα συστήματα υποστήριξης οδηγού, Parking Assistant συμπεριλαμβανομένης της κάμερας υποβοήθησης οπισθοπορείας.

Το νέο BMW Operating System 9 εντάσσεται επίσης στον στάνταρ εξοπλισμό. Έτσι, το ηλεκτρικό compact SUV διαθέτει ένα ευρύτερο φάσμα ψηφιακού περιεχομένου για πληροφορίες και ψυχαγωγία, ταχύτερους κύκλους ενημέρωσης για λειτουργίες over-the-air καθώς και βελτιστοποιημένη πρόσβαση σε πολλές συγκεκριμένες διαδικτυακές υπηρεσίες, όπως εφαρμογές τρίτων, εκτεταμένες υπηρεσίες πλοήγησης και στάθμευσης και πρόσθετες δυνατότητες εξατομίκευσης.

Η κυρτή οθόνη BMW είναι παρούσα και αποτελείται από μια οθόνη πληροφοριών 10,25 ιντσών και μια οθόνη ελέγχου με διαγώνιο οθόνης 10,7 ιντσών κάτω από μια κοινή γυάλινη επιφάνεια, κυρτή προς τον οδηγό.

Συν τοις άλλοις, η τελευταία γενιά BMW iDrive διαθέτει επανασχεδιασμένη οθόνη εκκίνησης με «QuickSelect». Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει βελτιωμένη δομή μενού, προσανατολισμένη σε συσκευές από τον τομέα των ηλεκτρονικών ευρείας κατανάλωσης. Το «QuickSelect» επιτρέπει την άμεση πρόσβαση στις λειτουργίες χωρίς να χρειάζεται η μετάβαση σε υπομενού.

Με μικρότερη κατανάλωση ενέργειας σε σχέση με την τετρακίνητη έκδοση αλλά και χαμηλότερη τιμή - η προτεινόμενη τιμή λιανικής είναι 47.400 ευρώ (με ΦΠΑ) στην Ελλάδα - η γερμανική φίρμα ευελπιστεί ότι θα αυξηθεί ο αριθμός εκείνων που «μεταβαίνουν» προς την ηλεκτροκίνηση.

Η νέα BMW iX1 eDrive20 θα είναι διαθέσιμη από την έναρξη της παραγωγής της, τον Νοέμβριο του 2023, ενώ θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του ομίλου στο Regensburg, όπως και η xDrive30.